Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20
  1. #1

    Domyślnie Sprzęt do filmowania 3000-4000

    Temat jest w zasadzie kontynuacją http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=257828, jednak już wychodzę z trochę innych założeń.

    Potrzebuję sprzęt do nagrywania filmów. Relacje, filmy instruktażowe. Nie będę kręcił ślubów, ani robił spotów reklamowych dlatego chcę by sprzęt był niedrogi.

    Jeżeli padnie na kamerę to budżet zakładam w okolicach 3 tyś. Lustro 4 tyś, bo około 1 tyś mogę odzyskać ze starego sprzętu.
    Na jaki sprzęt do tej pory zwróciłem uwagę:
    Kamera - Canon Legria HF G25
    Lustro - D7100
    Lustro - 5D mkII - stare, acz świetne body o którym zawsze marzyłem. :P

    Patrząc wyżej jest jeszcze D610, ale kosztuje już zdecydowanie za dużo. Co polecicie?
    D90+BP, N18-105, N80-200 AF f/2.8, N35 AF-s f/1.8, N50 AF f/1.8, N50 MF f/1.8E, M58 AF-1, M808RC4, GP YH324C, Zenit, Helios i dużo innych szpargałów.

  2. #2

    Domyślnie

    600d wystarczy, albo lepiej spełnij swoje marzenia
    Fuji S3Pro || Nikkor 35/1.8G DX; 50/1.8D

  3. #3

    Domyślnie

    Znajomy właśnie zamówił 700D i 50 1/8 - czekam aż przetestuje. Z Canonem jest problem, bo wiąże się ze zmianą szkieł i lampy, acz przy FX mogę się poświęcić.

    Z kolei oglądałem też filmy z różnych lustrzanek i automatyka jest tragiczna. AF nie dość, że zwykle się gubi, to przy braku zewnętrznego mikrofonu jest strasznie głośny. Niezależnie, czy elektryczny, czy mechaniczny. Nie jest to problem w filmach kręconych zza kamery, ale często będę musiał kręcić przed kamerą i przeraża mnie wizja odkrycia, że focus ustawi się gdzieś indziej, a nie na mnie.
    D90+BP, N18-105, N80-200 AF f/2.8, N35 AF-s f/1.8, N50 AF f/1.8, N50 MF f/1.8E, M58 AF-1, M808RC4, GP YH324C, Zenit, Helios i dużo innych szpargałów.

  4. #4

    Domyślnie

    Ja tam się nie znam, ale jak oglądam filmy, to najlepszy obraz jest z Canona. No nie licząc mojego GoPro H3B ale to inna parafia.
    Fuji S3Pro || Nikkor 35/1.8G DX; 50/1.8D

  5. #5

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qbic Zobacz posta
    AF się nie używa podczas filmowania.
    Ooo to ciekawe.
    Fuji S3Pro || Nikkor 35/1.8G DX; 50/1.8D

  7. #7
    sv
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nifir Zobacz posta
    Znajomy właśnie zamówił 700D i 50 1/8 - czekam aż przetestuje. Z Canonem jest problem, bo wiąże się ze zmianą szkieł i lampy, acz przy FX mogę się poświęcić.

    Z kolei oglądałem też filmy z różnych lustrzanek i automatyka jest tragiczna. AF nie dość, że zwykle się gubi, to przy braku zewnętrznego mikrofonu jest strasznie głośny. Niezależnie, czy elektryczny, czy mechaniczny. Nie jest to problem w filmach kręconych zza kamery, ale często będę musiał kręcić przed kamerą i przeraża mnie wizja odkrycia, że focus ustawi się gdzieś indziej, a nie na mnie.
    Dobry (działający) AF ma 70d, ale AF nie zawsze się sprawdzi. 5d mk II to ciągle bardzo dobre body do filmowania, zwłaszcza, że używki są w tej chwili bardzo tanie.

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nifir Zobacz posta
    Z kolei oglądałem też filmy z różnych lustrzanek i automatyka jest tragiczna.
    Jak chodzi o światło, to w Canonie jest bardzo słabo i jest wyraźna skokowa jasność.
    Nikon od D5200 znacznie płynniej zmienia ustawienia ISO i czasu.

    Cytat Zamieszczone przez Nifir Zobacz posta
    AF nie dość, że zwykle się gubi, to przy braku zewnętrznego mikrofonu jest strasznie głośny. Niezależnie, czy elektryczny, czy mechaniczny.
    Zapomnij o używaniu AF przy filmach w tanich Canonach i wszystkich Nikonach.
    Jedyne aparaty, w których działa AF to Canon 70D i 7D mk II.
    Ostatecznie Sony SLT, ale tu nie najlepiej z jakością obrazu i bardzo mocno szumi na wyższych ISO.

    Słyszalnosć AF - nie da się aby nie było słychać, jeśli będziesz używał mikrofonu na aparacie. Tylko z mikrofonem z dala od aparatu wyeliminujesz dźwięk AF.
    Najcichsze są obiektywy Canona z STM. Pozostałe tak samo głośne jak innych producentów.

    Cytat Zamieszczone przez Nifir Zobacz posta
    Nie jest to problem w filmach kręconych zza kamery, ale często będę musiał kręcić przed kamerą i przeraża mnie wizja odkrycia, że focus ustawi się gdzieś indziej, a nie na mnie.
    Są aparaty z obracanym ekranem,

    Cytat Zamieszczone przez Remol71 Zobacz posta
    Ja tam się nie znam, ale jak oglądam filmy, to najlepszy obraz jest z Canona. No nie licząc mojego GoPro H3B ale to inna parafia.
    To nie jest obraz z Canona, a z porządnego programu do obróbki wideo.
    Canon (poza 5D mk III na bardzo wysokim ISO) ma gorszą jakość obrazu niż Nikon w D3300+ czy D5200+...
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

  9. #9

    Domyślnie

    Przeanalizowałem wady i zalety AF i chyba z niego zrezygnuję, lepiej ustawić focus na stałe i starać się w nim trzymać. Ew pomyślę nad jakimś ekranem, w najgorszym wypadku na hotshoe. Co do mikrofonu, to i tak chciałem się przerzucić na zewnętrzny.

    No dobra, to w takim razie pytanie nowy D7100, czy używany 5D MK2? Bo rozumiem, że tą kamerkę Canona wszyscy odrzucili?
    D90+BP, N18-105, N80-200 AF f/2.8, N35 AF-s f/1.8, N50 AF f/1.8, N50 MF f/1.8E, M58 AF-1, M808RC4, GP YH324C, Zenit, Helios i dużo innych szpargałów.

  10. #10

    Domyślnie

    Oczywiście ze Canon 5dmk2. Co do skoków ISO, zazwyczaj się ustawia wszystko na M i stałym ISO, jasność regulujesz vari-ND. Z szybkimi kartami + ML możesz mieć RAW video. FF daje możliwość używania naprawdę tanich szkieł i uzyskiwania dobrych rezultatów.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •