Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Domyślnie Czy Nikon d5100?

Witajcie . Mogę kupić Nikona d5100 NOWEGO za 1500zł . W zestawie body , kitowiec no i wszystko co daje producent.
    Moim założeniem jest kręcenie filmów no ale wiadomo zdjęcia też ma robić
    Jestem totalnym amatorem nigdy nie miałem lustra w rękach ( no nie wliczając macania w sklepach xd ) .
    Dużo osób poleca Canona 600d wiem , że forum to " nikoniarze " ale tak obiektywnie mówiąc co jest lepsze ? Canon'a 600d mam do kupienia za 1800zł ;c z takim samym wyposażeniem . Do czego potem będą tańsze i lepsze obiektywy i inne akcesoria do kręcenia filmów ? Myślę nad gripem / bateriami , akumulatorami czy jakoś takoś / soft boxem / mikrofonem no i na reszcie się nie znam .

Co byście polecili amatorowi ?

wgl. ta oferta 1500zł jest dobra ?

Domyślnie

Przede wszystkim jak do filmów, to Nikon D5200 lub D5300. Nie D5100. Jakoś obrazu z D5200 i D5300 jest o wiele lepsza niż z jakiejkolwiek innej lustrzanki w tym przedziale cenowym.
    Co do Canona 600D - polecają, ale nawet nie mają zielonego pojęcia dlaczego...

Obiektywy - różnie, do Canona można bez specjalnych problemów podłączyć dowolny obiektyw M42, za to Nikon ma do wyboru bardzo dużo i też w cale nie takich drogich obiektywów do Nikona (mocowanie w zasadzie nie zmienione od lat 40-tych).
    Co do innych akcesoriów - jest dokładnie jednakowo - poza bateriami, to wszystko inne tylko do innych producentów, bo ani Canon, ani Nikon nie robią, albo robią badziewne - mam tu na myśli pseudu-mikrofony.
    Tak więc dostępne to samo do obu systemów.

Jeśli natomiast wybór ogranicza się do D5100 vs. 600D to:
    za D5100:
    + lepsza jakość obrazu
    + możliwość wgrywanie profili, w tym TassinFlat - czyli coś na wzór Technicolor CINESTYLE - czyli profil do nagrywania materiału pod późniejszą obróbkę. W 600D nic nie wgrasz.