Close

Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: Jaki filtr?

Domyślnie Jaki filtr?

Witam,

Mówiąc prosto z mostu nie jestem zbytnio obeznany z fotografią. Szukam prezentu dla osoby, która jest fotografem-amatorem specjalizującą się w plenerowych portretach Znalazłem ciekawą opcją jaką jest dodatkowy filtr, stąd moje pytanie do Was, bardziej obeznanych z aparatami. Jaki filtr sprawdza się w takim rodzaju fotografii? Pomijam kwestię wymiarów obiektywo, bo o średnicy muszę sie jeszcze dowiedzieć, wiem tylko że osoba ta posiada lustrzankę Nikona

Z góry dzięki za odpowiedź i przepraszam jeśli temat znalazł się w złym miejscu, w takim wypadku proszę uprzejmą administrację o przeniesienie wątku.

Pozdrawiam

z pozdrowieniami - Krzysiek
    Nikon Z6 + Zf + Z9 + N14-24/2.8S + N24-70/2.8S + N70-200/2.8G VR II + N35/1.8S + N50/1.8S + 75/1.5 + N85/1.8S + N105/1.4E

Domyślnie

Chodzi mi bardziej o coś z filtrów typu podciągających kolory itp. itd. Czytałem o gamie filtrów HOYA i z tego co wyczytałem (oczywiście mając na względzie moje bardzo laickie podejście) efektywne są filtry yellow-green, yellow i skylight, ale wolałem spytać tutaj jeśli ktoś miał doświadczenie z takimi filtrami

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez versus23 Zobacz posta
    Chodzi mi bardziej o coś z filtrów typu podciągających kolory itp. itd. Czytałem o gamie filtrów HOYA i z tego co wyczytałem (oczywiście mając na względzie moje bardzo laickie podejście) efektywne są filtry yellow-green, yellow i skylight, ale wolałem spytać tutaj jeśli ktoś miał doświadczenie z takimi filtrami
    To są filtry do fotografii B/W albo analogowej. Nie do cyfry.

Skylight ociepla minimalnie barwy - to samo robi się wprowadzając korektę do balansu bieli.
    A niemal wszystkie filtry barwne to filtry do fotografii czarnobiałej mające na celu rozjaśnienie, albo przyciemnienie określonych barw.

Do cyfry używa się 3 rodzajów filtrów:
    - polaryzacyjne
    - neutralne szare całe i połówkowe, ale to głównie w krajobrazie