Close

Strona 1 z 11 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 106

Post D7100/obiektyw/RAW

Witam Was wszystkich bardzo serdecznie

Na początku może wspomnę, że trochę poszukałem na forum odpowiedzi na moje pytania, ale do końca nie jestem pewny czy mam rację i czy dobrze rozumiem...

To może po kolei, po długim przeglądaniu rynku zdecydowałem się już właściwie na zakup lustrzanki N D7100, na początku miało być z kitem, ale stwierdziłem, że w moim budżecie jaki chce przeznaczyć znajdzie się coś lepszego.
    Max. budżet na obiektyw, body i kartę/y pamięci to 5tys. tak więc z niewielkim zapasem na obiektyw pozostaje mi ok 1200zł, wyczytałem, że wielu z Was poleca sigme 17-50 f/2.8 i taką też znalazłem, ale trochę przekracza tą cenę także może macie jakieś inne propozycje, bo w obiektywach jestem zielony... ważna sprawa co do obiekt. chciałbym się skupić w głównej mierze na landscape i portret i chciałbym żeby to był zoom w miarę możliwości ze stabilizatorem obrazu bo nie posiadam statywu póki co i byłby to jedyny obiektyw jaki bym posiadał (dlatego zoom).

To jest to główne pytanie
    Jeśli możecie odp. na te poniższe też byłbym wdzięczny... (żeby nie zakładać offtopu)

Zdjęcia chciałbym robić w formacie RAW, zawsze myślałem, że rawy można normalnie wrzucić na komputer i poddać obróbce a z tego co przeczytałem wynika, że trzeba je "konwertować" na DNG (podobno bez utraty jakości) i dopiero później można je modulować np w photoshopie - czy Wy też tak sobie z tym radzicie?
    Przeróbka zdjęć w moim wypadku to główny wątek bo mam swoje pomysły na zdjęcia i bez tego się nie obejdzie także prosiłbym o pomoc..

Kto to doczytał ten mistrz ;d
    pozdrawiam i prosze o pomoc, bo jestem nowy w tym świecie

Domyślnie

Kwestie obiektywu zostawię osobom które miały styczność z wyżej wymienioną Sigmą - faktycznie dość mocno chwaloną tutaj