Close

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22
  1. #1

    Domyślnie Dziwny biały pasek na negatywie

    Witam wszystkich,

    z napisaniem tego posta zwlekłem już parę dni, gdyż nie dotyczy jakiegokolwiek aparatu spod znaku N, tylko Zenita TTL (ktory zapewne wielu z Was mialo/ma). I rozumiem, ze nie zostane ochrzaniony z tego powodu
    Otoz ostatnio wybralem sie z Zenkiem i Ilfordem na slub kolegi, potem lab + skan w Kodaku. Na 2 klatkach zauwazylem niepokojaca rzecz:


    Moze ktos laskawie mi powie, jaka mogla byc tego przyczyna? Moim zdaniem chyba Zenek nawalil, bo oprocz 2 takich klatek inne sa OK. Moze przesuw (czy jakkolwiek to sie nazywa) filmu?
    Uprzejmie prosze wytlumaczyc tak łopatologicznie jak to mozliwe, bo w analogu jestem wiecej niz zielony i dopiero odkrywam magię analoga.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

    P.S z tego co pamietam te 2 klatki byly przy 1/30.

  2. #2

    Question

    Witaj,
    o ochrzanieniu nie może być mowy. Parafrazując: wszyscyśmy z Zenitów (a potem Practic) wyrośli . Ja do dziś mam model 12XP (ze światłowagą diodową)... i sentyment pozostał. Poza tym optyka do Zenitów była świetna, za tak śmieszne pieniądze... to se newrati... .
    Wracając do tematu: jedyne, co przychodzi mi do głowy to to, że migawka jest lekko uszkodzona i wpuszcza światło, które zaświetla film. To może być tak, że ona tę szczelinę daje nie za każdym razem, tylko czasami.
    Gdyby to była cyfra to od razu wiedziałbyś kiedy feler ma miejsce - a tak to widzisz to dopiero kilka dni po fakcie.
    Innego pomysłu nie mam, pozdrawiam, Art
    D300 / D810 / F70 + Nikkory

  3. #3

    Domyślnie

    Nie rozumiem sentymentu do Zenita w jakiejkolwiek formie... Miałem 122 i z ulgą go sprzedałem, gdy dostałem FM-kę

    Mój egzemplarz też nierówno naświetlał, co się akurat objawiało ciemniejszym paskiem. Tutaj najwyraźniej jedna kurtyna zatrzymała się za wcześnie, a druga po zamknięciu pozostawiła szczelinę.