Close

Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: D200 a manuale

Domyślnie D200 a manuale

Witam,

Mam konkretne pytanie:

Jak w praktyce wygląda praca na D200 z manualnymi szkłami? Tylko stałkami.

Od razu napiszę: nie chodzi mi o to czy się da, co wpisać w body, które współpracują i jak - to wiem.

Chodzi mi o to przede wszystkim, ale nie tylko, czy bez wymiany matówki jest to bardzo upierdliwe, jak to wygląda na co dzień.

Dodam, że moja fotografia nie wymaga pośpiechu , ale nie chciałbym też się ugotować. Nie mam doświadczenia z manualnym ustawianiem ostrości. Chciałbym mimo wszytsko korzystać ze szkieł z AF ( córeczka ).

O wypowiedzi proszę praktyków
    Ostatnio edytowane przez Szuwar ; 15-02-2014 o 12:01 Powód: dopisek o praktykach

Domyślnie

Nie jest to mocno upierdliwe, przyzwyczaisz się po kilku dniach, wiadomo w D200 masz potwierdzenie ostrości z manualnymi szkłami także bardzo duże ułatwienie. Ja pracowałem z heliosem 44m-4 58mm i jupiterem 9 85mm, na początku ciężko ale po kilku dniach pracy można się przyzwyczaić
    A do tego tak jak mówisz, że będą to bardziej fotografie statyczne to naprawdę warto zainwestować w manualne szkła, są tanie, świetne i dają często bardzo ładny bokeh.

Domyślnie

wizjer nie jest aż taki mały. Z jasnymi szkłami spokojnie dasz radę. U mnie d200 często pracuje z samyangiem 85mm i nie mam problemów z ostrzeniem. Wcześniej jeszcze miałem 55/2.8 micro i też dawałem radę. Mam również d5100 i d300s i powiem, że wole podpinać 85tke pod d200

Domyślnie

Dziekuję za te wypowiedzi.

Nie mogę doczytać się w instrukcji ile tak naprawdę szkieł można wpisać w D200?

Tylko tyle ile jest banków (ABCD)?

Oczywiście proszę o więcej informacji

Domyślnie

ew. możesz pomyśleć o czymś takim: http://www.ebay.com/itm/Tenpa-1-22x-...E:L:OU:PL:3160

Właśnie to zamówiłem i czekam. Nie mam już co prawda manualnych szkieł, ale zachciało mi się większego wizjera.
    Jest jeszcze wersja x 1.36