Close

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 58

Wątek: Średni format

  1. #21

    Domyślnie

    dobrze, dzięki chłopaki za podpowiedzi, postanowilem ze kupie pentacona jak tylko znajde jakas warta uwagi sztuke
    x-pro2 + xt-10 | 23 2.0 + 35 1.4 + 50 2.0 <3
    www.ma-foto.pl

  2. #22

    Domyślnie

    Miałem Psix, nawet zadbaną sztukę. Nie zrywała, nie nakładała klatek oraz nie robiła innych dziwnych rzeczy. Sprzedałem, bo matówka i kadrowanie to jakaś masakra. Biometar 80, Sonnar 180 ok. Spróbuj na standardowej matówce ustawić ostrość z Flektogonem 50. Dołóż do tego pryzmat. Trochę żałowałem, że poszedł w świat, ale od kiedy mam corda Va (na otarcie łez), już za nim nie tęsknie a nawet się cieszę.
    flickr / Rolleicord, Canon

  3. #23

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jamnik Zobacz posta
    Nie łapię, o co Ci chodzi.
    Trudno, co robić.
    - Stary człowiek czytał dziecku Odyseję i ono w ogóle przestało mrugać oczami. A ty co opowiesz?
    - Przechodząca kobieta, która w deszczu złożyła parasol i zupełnie przemokła...

  4. #24

    Domyślnie

    Jeśli się prawidłowo zakłada film i odpowiednio naciąga film, to psiks raczej nie wariuje i nie zjada klatek. Z nim trzeba delikatnie, bo ani to reporterski Nikon z filmu sensacyjnego, ani Kałasznikow - jak się go tak traktuje, to konczy się to zerwaniem naciągu własnie. Wajchy do przewijania filmu trzeba używać zdecydowanym ale jednostajnym i łagodnym ruchem - i co tez ważne, acz nie aż tak oczywiste w praktyce - trzeba dojechać nią do samego końca. Takich instrukcji udzielił mi poprzedni własciciel jak kupowałem psiksa i nie miałem z aparatem w tej materii żadnych problemów.
    Völkchlor

  5. #25

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pastwisko Zobacz posta
    trzeba dojechać nią do samego końca.
    I absolutnie nie puszczać luzem tylko odprowadzić rozważnie do położenia 0...

  6. #26

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RobertMiernik Zobacz posta
    I absolutnie nie puszczać luzem tylko odprowadzić rozważnie do położenia 0...
    O tak tak, umknęło mi to - no ale po pieciu latach miało prawo
    Völkchlor

  7. #27

    Domyślnie

    No to jeszcze dorzucam jedno z zakresu "BHP" przy kontakcie z Psixem.
    Dźwignię naciągu należy przewijać jednym ruchem, a nie kilkoma "cofającymi się" ruchami - takimi jak przy zakładaniu filmu lub po odblokowaniu naciągu po 12 klatce. Takie napinanie dźwigni "na raty" to prosta droga do późniejszego nakładania się klatek. Jest to zresztą przynajmniej dwukrotnie - o ile pamiętam - powtórzone w instrukcji obsługi.

    PS. A może, skoro z taką pasją dzielimy się poradami na temat Psixa, założymy podstronę "miłośników" w dziale APARATY TRADYCYJNE?
    Psix naprawdę zasługuje na takie uhonorowanie. Moim zdaniem spelnia on wszystkie warunki bycia "sprzętem kultowym". Na Psixie wychowywali się prawdziwi artyści, był on aparatem nietuzinkowym i jego posiadanie budowało nie tylko fałszywy splendor, ale gwarantowało porządną jakość zdjęć. Nawet na ORWO NP20, że o NP15 wołanym w Atomalu nie wspomnę...
    I nie posądzajcie mnie, proszę, o tandentny sentymentalizm
    Ostatnio edytowane przez jamnik ; 16-10-2013 o 18:54

  8. #28

    Domyślnie

    no i powstal dylemat, w jednym z warszawskich komisow znalazlem sprawnego kieva 60 ze szklem 80/2,8 za 450 i pentacona z 80/2,8 za 550 i badz tu czlowieku madry skoro zdania tak podzielone heh
    Ostatnio edytowane przez Marcin Borkowski ; 16-10-2013 o 22:16
    x-pro2 + xt-10 | 23 2.0 + 35 1.4 + 50 2.0 <3
    www.ma-foto.pl

  9. #29

    Domyślnie

    Zabawek o których piszą koledzy nie miałem. Czytałem tylko.
    U mnie po zabawie na 35mm na kilku puszkach, przyszedł tez czas na MF. Długo myslem. Pytałem. Tutaj na forum pewnie tez.
    Zdecydowałem się zbierać kasę i kupić coś niezawodnego. Zrezygnowałem z małej i lekkiej puszki. Zrezygnowałem i zbierałem kaske na aparat który na pewno nie będzie mi przeszkadzał robić zdjeć. Wybór padł na RB67. Cena nie była niska jak dla mnie. Egzemplarz jak z fabryki kupiłem za £500. Ludzie mówili ze przeplacilem.
    Ale mam aparat na długie lata. Może i ciężki. Może i duży. Ale dylematy czy nie nałoży klatki lub nie zerwie filmu odpadają.
    Wymienne kasetki to luksus. Choć ja używam raczej tylko iso 400, wiec nie potrzebuje zmieniać.
    Aparat polecam choć cenowo przekracza granice określone w pierwszym poście. Ale moim zdaniem warto dozbierać.
    Z rb67 jest tak jak z np moim Nikkormat-em. Biorąc puszkę w rękę, człowiek czuje ze trzyma aparat. Pozostaje tylko zrobić zdjęcie. Bez obaw o to czy przewinie, czy nałoży, czy porysuje film.
    Namawiam do zbierania kaski, choć wiem jak to czasem trudne, i pomysl może nad puszka której nie będziesz chciał z rak wypuścić. Nad puszka która pozwoli skupić się tylko na zdjęciu.
    Wiem ze to poza pytaniem z pierwszego postu, ale uważam ze nie warto pakować kasy w coś, co nie wiadomo czy będzie działało jak należy. Ten sam argument mam np w stosunku do świetnego d600. Choć chętnie bym zamienił d700 na d600, to staruszek jest nadal ze mną. Bo jeśli mam się zastanawiać czy aparat będzie działał i dawał 100% zadowolenia zamiast robić zdjęcia, to wybieram sprawdzone rozwiązania.
    Dlatego proponuje dozbierac i nie zastanawiać się czy aparat będzie działał czy nie...jeśli finanse oczywiście pozwolą...
    pzdr
    ... ucze sie patrzec i widziec...
    i duqa z tego...

  10. #30

    Domyślnie

    To jak ma dozbierać, to już chyba lepiej do Araxa.
    Völkchlor

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •