Nie przenosić wątku - bo zginie - tamten tez tu powinien sie znaleźć
Szukaj
Nie przenosić wątku - bo zginie - tamten tez tu powinien sie znaleźć
Zorki 4 się spsuło - wyszła jakaś sprężyna i nie naciąga migawki, M6 w serwisie również. Został mi tylko pinhole 6x6. Zrobiłem dzisiaj nim rolkę Tmax 100 i wywołałem w Rodinalu 1+100. Po zalaniu mieszałem powoli 30s (ok 10-15 obrotów w tym czasie), po 30 minutach 3 obroty. Po godzinie wylałem różową zupę, potem standardowo - przerywacz Indicent 1+19 2 min, utrwalacz Agefix 1+4 5min, płukanie kaskadą 4 min i na koniec Mirasol 1+100 2 min. Negatyw wyszedł pięknie jeśli chodzi o przejścia tonalne, jutro poskanuję i zobaczymy co za ziarno wylazło. No i najważniejsze, ani razu nie zmierzyłem temperatury.
flickr / Rolleicord, Canon
Ciężko dodać tutaj coś odkrywczego, ale kilka moich doświadczeń.
Używam koreksow Petersona. Mniejszy na 1 film 120 lub 2 filmy 135. Większy koreks mieści 2x120 lub 3x135.
Ilość chemii.... Na 1 malobrazkowy film 300ml. Na 2 - 600 i na 3-900. Na rolkę 120ki - 500ml, na 2 rolki -1 l. Otatnio jeśli wolam wiele srednioformatowych filmów na raz i są to tego samego typu filmy, lub maja te same czasy wyłania (lub prawie te same) to nawijam dwa filmy 120 na jedną rolkę.
Woda z kranu...ponoć nowojorska jest bardzo dobrej jakości.
Wywojki jak do tej pory przetestowane 3.
Zaczynałem od D-76. Potem był HC-110 i aktualnie Xtol. Wszystkie te wywoływacze obrze pracują z filmami które do tej pory używałem, poza HP5+. Z HC-110 podszedł mi najmniej. Z Xtolem już było trochę lepiej. Teraz kupiłem IlfordowskiDD-X i popracuje nad taką parą.
Ostatnio edytowane przez wuzet ; 24-03-2013 o 03:08
Chwaliłem sobie HP5+, gdy z płynnych wywoi stosowałem Ilfosol S 1+9, teraz Ilfosol 3 1+9. Moczony w Rodinalu nie wygląda za pięknie. Jestem ciekaw twojej opinii o DD-X, bo z powodu ceny go omijam z daleka na ten moment.
Mam jedno pytanie, jak nawijasz 2 filmy 120 na szpulę patersona? Normalnie wciągasz drugi film za pierwszym, czy łączysz je np. taśmą ?
Ostatnio edytowane przez gibber ; 24-03-2013 o 07:04
flickr / Rolleicord, Canon
HP5tką w rodinalu wygląda zarąbiaście trzeba ją tylko na 160 lub 200 świecić, na 400 to raczej w D76.
ja wszystko teraz maczam w FX39 i naprawdę jestem zadowolony. duży plus tej wywojki, że stoi zagazowana już z pół roku otwarta a wciąż działa, bez b=najmniejszego ale.
Wciągam jeden za drugim ... a raczej drugi za pierwszym
Co do wywojki do HP5+, to z tego co jest napisane w materiałach Ilforda, najlepsze wyniki z płynnych wywoływaczy ma dawać właśnie DD-X, ma być najlepszy do ziarnistwości, jedynie lepszą ostrość da ILFOSOL S. W proszkowych już jeż wiecej rekomendacji, w zależności do ISO, ziarnistości i ostrości.
http://www.ilfordphoto.com/Webfiles/...1054152313.pdf
Mam do tego 2 pytania
Dlaczego nie możemy podzielić chemii? Jeśli mam dokładną wagę jubilerską, to bez problemu można podzelić proszek na porcje dla mniejszych objętości wody.
Dlaczego tak długo? Kapiel zmiekczająca nie robi nic więcej niż zmiękcza wodę, żeby nie zostawały smugi, ani krople. A klisza nie wchłania chemii tak, jak np. papier. Więc to chyba bez przedmiotowe jest, tak długie zmiękczanie?Ja trzymam film w Mirasolu przez 8 minut, co jakiś czas kręcąc szpulą koreksu.
W razie potrzeby, prosze do mnie pisac raczej na e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au"
www.analogowiortodoksi.pl
Proszku nie dzielimy, ponieważ w odróżnieniu od płynu mieszanina nie jest jednorodna. Nigdy nie masz pewności jak podzielily się składniki w takim odważonym proszku.
Trzymam 8 minut, bo po takim przeciąganiu, jak piszą koledzy miałem zacieki. Może nieco krócej by wystarczyło, spróbuję następnym razem.
Poza tym niektóre wywojki zawierają Fenidon w ilościach 0,13-0,2g. JaŻą masz pewność, że nie będzie to jeden kryształek, który załapie się do którejś z porcji.
R6008, Y124G, Ye35, ZI; Blog
Skontaktuj się z nami