Na początek chciałbym przywitac i pozdrowic wszystkich na forum, czytam je od dłuższej chwili i dowiedziałem się mnóstwa ciekawych informacji.

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Nikona d3100, i mam nadzieję na dobrej drodze do rozwoju swojej fotopasji. Dysponuję też pomieszczeniem o wymiarach 5x3,7m, o wysokości 2,8m, co mam nadzieję pozwoli mi na stworzenie własnego mini studio. Jestem totalnym amatorem i po swojej stronie mam dużo zapału i brak umiejętności, choc ostatnio cały czas czytam o fotografii i planuję się szkolic...

Zdjęcia które mnie inspirują? W dużej mierze ci panowie http://www.facebook.com/photo.tikhomirov?ref=ts&fref=ts www.janhronsky.net (uwaga content 18+), a także zdjęcia z najpopularniejszego męskiego magazynu, choc często odrzuca mnie zbyt intensywny retusz. Generalnie, akt w stylu glamour, raczej duża ilośc światła niż finezyjne światłocienie. Staram się stworzyc listę zakupów, jeżeli chodzi o o kwestie finansowe to granicą jest raczej zdrowy rozsądek niż konkretna kwota. Bardzo proszę o zweryfikowanie mojej listy:

-obiektyw stałoogniskowy: rozważałem 50mm 1,8 i 35 mm 1,8, jednak jak popstrykałem trochę zdjęc znajomym to okazało się, że przy tym pomieszczeniu by uchwycic całą sylwetkę niezbędny będzie 35mm, czy nie będzie on bardzo zniekształcał twarzy przy półportretach?

-największa zagwozdka - oświetlenie : na pewno wyzwalane radiowowo, błyskowe, zastanawiam się jednak między lampami reporterskimi a studyjnymi. Chwilowo nie planuje robic zdjęc w plenerze, więc nie zależy mi na wielkiej mobilności, a głównie na użyteczności w studio, tak więc chyba bardziej skłaniałbym się ku lampom studyjnym, zależy mi na tym bym mógł używac różnych końcówek modelujących, softboxów, plastrów miodu itp