Close

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20
  1. #11

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Smurf Zobacz posta
    Każda z tych firm na określony rynek oferuje sprzęt z innej serii, ktorej oznaczenie w sposób bezdyskusyjny okresla kraj pierwotbnej sprzedazy produktu.
    Kilka razy spotkalem sie z odmową naprawy gwarancyjnej sprzętu zakupionego z faktura VAT właśnie z uwagi na brak zgodności miejsca wystawienia faktury i kraju pochodzenia towaru.

    Witam podłącze się pod wątek
    Zamierzam zakupić D80 z polskiej firmy oferuje 2 lata gwarancji. Rok w naszym serwisie (Polska), 2-gi rok w Holandii Ma pytanie czy ktoś przerabiał taką opcję, jak wygląda tak naprawdę ten 2 rok.
    Firma zapewnia, że wystarczy jej podesłać aparat w drugim roku i oni załatwiają wszystko. Otrzymuję od nich fakturę zakupu, gwarancję (ponoć wpisane jest w niej 2 lata)

    Czy są jakieś metody by się uchronić przed zrobieniem w konia. Zależy mi na 2 latach gwar., której nie oferuje Nikon Polska, dlatego szukam tego typu rozwiązania (nie mówiąc oczywiście, że aparat jest parę stówek tańszy).

    Co jeszcze powinienem od nich zarządać by mieć 100% gwar. po 2-im roku

  2. #12

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Valwit Zobacz posta
    po prostu zarejestruj aparat na europejskiej stronie nikona, jak sie da to znaczy ze masz model preznaczony na rynek europejski i w polaczeniu z nikonowska karta gwarancyjna (zolta) nie bedziesz mial problemow.
    Mi sie udalo po kilku probach zarejestrowac w europejskim nikonie zarejestrowac aparat ewidentnie przeznaczony na rynek amerykanski (mial niebieski kolor paseczka zamiast czerwonego). Wprawdzie wczesniej musialem go zarejestrowac w amerykanskim, no ale sztuczka przeszla.

  3. #13

    Domyślnie

    Wg polskiego prawa mamy 2 rodzaje gwarancji.
    1. Gwaranacja tzw "kupiecka" - okres trwania, 2 lata od daty zakupu. Dowodem gwarancji jest paragon, faktura. Taką gwarancję posiadają (prawie) wszystkie towary sprzedawane w Polsce. Żaden sprzedawca nie robi nam łaski. 2 lata należą się jak psu buda. W ramach tej gwarancji w razie awarii mamy prawo żądać od sprzedawcy wymiany sprzętu na nowy lub jego naprawy. W razie naprawy ma on pełną dowolność w tym jak sprawę załatwi. On decyduje czy naprawę zleci Panu Kaziowi czy wyśle sprzęt do serwisu w Polsce, Holandii czy USA. W razie żądania wymiany sprzętu na nowy sprzedawca ma prawo odmówić ale musi to uzasadnić. Przeważnie im się to udaje bo argumentem jest to, że koszty naprawy są b. niskie w stosunku do ceny nowego sprzętu.
    Nie mamy prawa żądać zwrotu pieniędzy za uszkodzony sprzęt. Istnieje jeszcze opcja niezgodności towaru z warunkami umowy kupna-sprzedaży. Ale tu się nie wypowiadam bo to strasznie pokręcony temat.
    2. Gwarancja producenta towaru - okres tej gwarancji określa producent i ma ma tu pełną dowolność. Warunki gwarancji określa karta gwarancyjna i tylko ona. Pamiętajcie tylko aby była podbita. W dużych sklepach np. w MM mamy aż rok czasu na podbicie karty gwarancyjnej.

    W razie awarii do sprzedawcy udajemy się z fakturą lub paragonem do producenta z kartą gwarancyjną. Sami decydujemy czy chcemy dochodzić spraw gwarancyjnych u sprzedawcy czy u producenta. Lepiej jest jednak pójść do sprzedawcy dlatego, że po kilku ( chyba 3) nieudanych naprawach przysługuje nam zwrot pieniędzy, wymiana sprzętu na nowy lub wymiana na inny równowazny o ile sprzedający i kupujący się dogadają.
    No i tyle.
    Nikon D100;N 17-55;N 70-300VR;N 105VR; Sb-800.

  4. #14

    Domyślnie

    Ladnie
    a teraz czekamy na potwierdzenie ze ktos poszedl z nikonem po uplywie gwarancji producenta do sklepu i mu naprawili za free
    Usunięto komercyjną stopkę - regulamin forum!

  5. #15

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rabijki Zobacz posta
    a teraz czekamy na potwierdzenie ze ktos poszedl z nikonem po uplywie gwarancji producenta do sklepu i mu naprawili za free
    ja w moim dawnym d70 padlo lustro po 5000 klapniec, dokladnie tydzien po uplynieciu rocznej gwarancji, poszedlem do sklepu w ktorym kupowalem sprzet, a po 6 tygodniach "lezakowania" w serwisie korpus wrocil naprawiony, za free...
    Aparat zmienilem... ale forum? Nigdy w zyciu!
    5D | 24-70/2.8 L | 580EXII | 420EX | Grip | L358

  6. #16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez milo_ja Zobacz posta
    Mi sie udalo po kilku probach zarejestrowac w europejskim nikonie zarejestrowac aparat ewidentnie przeznaczony na rynek amerykanski (mial niebieski kolor paseczka zamiast czerwonego). Wprawdzie wczesniej musialem go zarejestrowac w amerykanskim, no ale sztuczka przeszla.
    a jaki aparat? bo jak analog to zadna sztuczka
    podpis nieczytelny

  7. #17
    Moderator Konto PREMIUM Awatar Rafał_Sz
    Dołączył
    12 2006
    Miasto
    Jelenia Góra
    Posty
    14 993

    Domyślnie

    Już kilka razy pisałem, że:

    Dla serwisu Nikon PL najważniejsza jest gw. europejska (!) a nie białe coś dodawane do do produktów Nikona. Jak sami mi powiedzieli, jest to podyktowane tym, że Oni na podstawie świstków z gw. EU jakoś tam rozliczają się z napraw z centralą europejską. To są słowa serwisu Nikon Polska.

    tak na marginesie, nazwa ulicu na której znajduje się serwis PL ni jak ma się do tempa napraw przez nich wykonywanych, hehe.

    pozdrawiam Rafał
    To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

  8. #18

    Domyślnie

    Najlepiej naprawiać z gwarancji FOTOJOKERA

  9. #19

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Valwit Zobacz posta
    a jaki aparat? bo jak analog to zadna sztuczka
    Nikon CoolPix 4500 z ładnym, niebieskim, amerykańskim paseczkiem.

  10. #20

    Domyślnie

    Dziękujemy za zadanie pytania poprzez system wsparcia technicznego Nikon.

    Aparaty przeznaczone na rynek europejski, posiadjące europejską kartę gwarancyjną ważną również w Polsce wraz zdowodem zakupu. Obowiązuje regionalizacja sprzętu cyfrowego Nikona do danego kontynentu.
    W linku poniżej znajduje się informacja na ten temat:
    http://nikoneurope-pl.custhelp.com/c...ted=1121865412
    Czas naprawy gwarancyjnej to maksymalnie 21 dni.
    Więcej informacji znajdzie Pan na stronie:
    http://www.nikon.pl/support/pl_PL/lo...oad/index.html

    Jeżeli ta odpowiedź jest niewystarczająca lub ma Pan inne pytania prosimy o ponowny kontakt emailem lub telefonicznie pod numerem telefonu 022 4608732.

    Z poważaniem,

    Roman Olczak
    Europejskie Centrum Wsparcia Technicznego Nikon
    www.europe-nikon.com/support


    \

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •