Close

Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Domyślnie Nikon D3100 dla amatora ?

    Witam
    To mój pierwszy post na tym forum.

    Chciałbym zakupić lustrzankę nikona , myślę nad nikonem d3100. Głównie będę fotografował maszyny rolnicze w akcji czyli na polu oraz jakieś krajobrazy i trochę makro.

    Chciałbym się zapytać czy ten aparat będzie dla mnie odpowiedni ? Jestem amatorem , to będzie moje pierwsze spotkanie z lustrzanką. Aktualnie posiadam kompakt nikona.

    Jaki obiektyw byście mi polecili ? Będę chodził po polach i przyda mi się zoom. Czy nikkor 18-105 VR będzie odpowieni czy może standardowy 18-55 VR wystarczy ?

    Co jeszcze przyda mi się w fotografowaniu ruchomych maszyn w czasie pracy, jakiś filtr, osłona przeciw słoneczna ?
    Mój budżet ogranicza się do 2100 zł i chciałbym zakupić jeszcze jakąś torbę oraz kartę.

    Pozdrawiam

  2. #2

    Domyślnie

    18-105 ma w komplecie osłonę przeciw słoneczną. Mam ten aparat i ten obiektyw również i myślę, że jest to dobry wybór, jednak zastanowiłbym się nad 5100, lekko można byłoby budżet nadszarpnąć

    co do filtrów, raczej się na początek nie przydadzą.

    co do makro, to jeśli najniższa linią oporu to soczewki makro, nie używałem, ale są dużo tańsze od pierścieni pośrednich.

  3. #3

    Domyślnie

    do makro ( odradzam zdecydowanie soczewki ) pierscienie posrednie najtansze jak sie da, oraz stare manualne 50mm nikona za grosze. Efekty gwarantowane. Do tego moze jakas lampa jesli makro w domu bedziesz robil.
    ... ucze sie patrzec i widziec...
    i duqa z tego...

  4. #4

    Domyślnie

    Korpus zostaw taki, jaki sobie wybrałeś, lepszy nie jest ci potrzebny i 18-105 będzie bardzo dobrym szkłem. Za resztę kasy o ile zostanie możesz zakupić DCR-250 i zewnętrzną lampe - jakieś starsze modele chodza za grosze, dyfuzor domowej roboty a makro na pewno będziesz miał udane
    D600 / Tamron 17-35 2.8-4 DI OSD / N70-300 VR IF ED / N35 1.8 ED