Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Domyślnie Lampa do nikon d3000

Witam
    Niedawno zakupiłem moją pierwszą lustrzankę - nikon d3000. Jako że jestem uczniem technikum i moje środki są bardzo okrojone musiałem zakupić ten najtańszy model. Mam odłożone trochę grosza na... no właśnie. Miałem sobie doskładać trochę i kupić stałke 50 mm. Jednak pojawił się mały problem na zdjęciach. Otóż robiłem dzisiaj już 2 raz zdjęcia sportowe, a konkretnie zawody w siatkówce. sylwetka była ostra, ręce, nogi i piłka rozmyte. Musiałem użyć czasu 1/50-1/60 gdyż hala była ciemna. Pojawił się pomysł zakupienia Tamrona 17-50 f2.8 jednak jest za drogi (1250 zł). A więc może lampa ? jaką lampę mi polecacie? najlepiej coś używanego może nikon sb 600 ? lub jakiś zamiennik ?

Domyślnie

witaj
    było już sporo na forum... pytanie jakim dysponujesz budżetem i czy potrzebuje automatykę TTL
    zwróć uwagę na yongnuo yn-560 ... mocna lampa manualna...
    powodzenia

Domyślnie

Z lampą jest jedno ale - zasięg - przyjmuje się, że jest to max 10-15m - niezależnie od mocy.

A co do zdjęć na zawodach - kategorycznie odradzam lampę - błysk potrzebny na odpowiednie doświetlenie będzie oślepiał zawodników i możesz zostać grzecznie lub nie poproszony o zaprzestanie robienia zdjęć.
    Poza tym lampa nie sprawdza się zbytnio przy siatkówce, czy podobnych sportach - za dużo obiektów, które często są przed punktem w którym chcemy mieć odpowiednie naświetlenie, więc i tak nie doświetli tak jak powinna.

Tu jedynym rozwiązaniem jest jasny obiektyw i wysokie ISO.
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez Wolves Zobacz posta
    Witam