Close

Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Domyślnie Zachod slonca-ustawienia...

    Witam,jestem amatorem,juz wyczytalem jak robic zdjecia piorunow a teraz czas na zachody slonca(niczego o tym nie znalazlem),powiedzcie mi jak ustawiacie aparaty zeby wylapac jak najrealistyczniejsze ujecia zachodu. Chodzi mi o kolory,nie chce miec zdjec po obrobce w "fotoszopie". Mam Nikona D70 i dwa obiektywy,AF-S NIKKOR 55-200 i drugi Tamron AF 24-70mm. I teraz ktory lepszy do zachodow?

    Dzieki za wszystkie rady.
    Nikon D70 + Tamron AF 24-70mm + Nikkor 55-200 + Sb-600
    Przepraszam za brak Polskich znakow,brak Polskiej klawiatury !

  2. #2

    Domyślnie

    Prawda jest taka, że jak bez PS to najlepiej ustaw na AUTO i zapis do JPG i to będzie najlepsze rozwiązanie
    Zenit 12 XP - zepsuł się

  3. #3

    Domyślnie

    Aha... Czyli PS musi byc? Nie no w JPG i Auto nie chce sie bawic bo tak sie nigdy niczego nie naucze,kupilem ten aparat zeby uczyc sie powoli fotografowac,a w trybie auto stoi sie w miejscu. jesli mi napiszecie ze PS musi byc to ok.,bedzie z PS. Teraz staram sie robic w maualu,w rawach ale czasami nie umiem ustawic wiec przelaczam na A lub P. Ale zachody to chyba trzeba na manualu,sam nie wiem...
    Nikon D70 + Tamron AF 24-70mm + Nikkor 55-200 + Sb-600
    Przepraszam za brak Polskich znakow,brak Polskiej klawiatury !

  4. #4

    Domyślnie

    No to spróbuj tak: statyw, ISO najniższe, przesłona F16 (może być mniejsza, ale do krajobrazu ze słońcem w kadrze zawsze lepiej dać dużą przesłonę), a czas to już musisz metodą prób dobrać, zacznij od 1/60 i zobaczysz co wyjdzie. Resztę zrobi PS

    Polecam książkę:

    http://merlin.pl/Fotografia-cyfrowa-.../1,773445.html

    Edit:

    W zależności od kadru, na pewno przydaje się filtr "szara połówka"
    Ostatnio edytowane przez Guciol ; 17-07-2012 o 22:12
    Zenit 12 XP - zepsuł się

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości