Close

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 50
  1. #21
    Oszczędny w słowach Awatar Maciej90
    Dołączył
    05 2012
    Miasto
    Gniezno
    Posty
    61
    Wpisów
    5

    Post

    Cytat Zamieszczone przez pastwisko Zobacz posta
    P-Six + Biometar 80/2.8 + kominek

    Pryzmat odradzam, jest ciemny jak brama w ciasnym zaułku, w studio to już pewnie w ogole mało co w nim zobaczysz. No a swiatło pewnie i tak bedziecie mierzyć zewnętrznym światłomierzem.
    Tak, światłomierz będzie zewnętrzny, a co do tego pryzmatu to ciężka sprawa. Warto byłoby sobie ułatwić manewry, bo jak trzymałem w rękach
    jakiś model Lomo i kręciłem nim w lewo, a obraz szedł w prawo... Dziwna sprawa dla początkującego.
    Panowie, tak czy tak bardzo dziękuję Wam za wyczerpujące odpowiedzi! Resztę muszę 'rozkminić' sam i jeśli kogoś będzie interesowało na co padła mój wybór to dam znać jak go dokonam. Pozdrawiam serdecznie.
    D300 | MB-D10 | SB-900 | AF-S 10-24 1:3.5-4.5G + AF-S 50 1:1.8G + AF-S 18-70 1:3.5-4.5G + AF-S 70-300 1:4.5-5.6G VR II
    F55 | AF 28-80 1:3.3-5.6G + AF 70-300 1:4-5.6G

  2. #22

    Domyślnie

    Ja obstawiam że kupisz co się trafi

    posiadam plecaczek a w nim kliszaczek, tudzież teczkę a w niej cyfróweczkę | moje 500px

  3. #23
    Oszczędny w słowach Awatar Maciej90
    Dołączył
    05 2012
    Miasto
    Gniezno
    Posty
    61
    Wpisów
    5

    Post

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    Ja obstawiam że kupisz co się trafi
    Zakup będzie przemyślany. =)
    D300 | MB-D10 | SB-900 | AF-S 10-24 1:3.5-4.5G + AF-S 50 1:1.8G + AF-S 18-70 1:3.5-4.5G + AF-S 70-300 1:4.5-5.6G VR II
    F55 | AF 28-80 1:3.3-5.6G + AF 70-300 1:4-5.6G

  4. #24

    Domyślnie

    Miałem kiedyś P-Six i odradzam z powodu częstej usterki naciągu filmu. Naprawa pomagała na krótki czas i problem powracał.
    Amatorzy – martwią się o sprzet. Profesjonaliści – martwią się o pieniądze. Mistrzowie – martwią się o światło.

  5. #25

    Domyślnie

    Bo to nie jest reporterski F4, jak się spokojnie, powoli, równomiernie i do konca przekręca wajchę od filmu to nic się nie krzaczy, miałem siksa i się nic nie kiełbasiło.
    Völkchlor

  6. #26

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pastwisko Zobacz posta
    Bo to nie jest reporterski F4, jak się spokojnie, powoli, równomiernie i do konca przekręca wajchę od filmu to nic się nie krzaczy, miałem siksa i się nic nie kiełbasiło.
    Dokłądnie! ;>
    Nie pochopnie jak to Enty mawiały...

  7. #27

    Domyślnie

    Bo to nie jest reporterski F4, jak się spokojnie, powoli, równomiernie i do konca przekręca wajchę od filmu to nic się nie krzaczy, miałem siksa i się nic nie kiełbasiło.
    Poćwiczysz ruch delikatny, acz stanowczy, przy tym płynny aksamitnie, jakbyś na pierwszej randce spłonionemu dziewczęciu stanik rozpinał.
    R6008, Y124G, Ye35, ZI; Blog

  8. #28

    Domyślnie

    Niestety problem jest bardzo powszechny.

    http://www.aparaty.tradycyjne.net/67...sow_filmu.html
    Amatorzy – martwią się o sprzet. Profesjonaliści – martwią się o pieniądze. Mistrzowie – martwią się o światło.

  9. #29

    Domyślnie

    Ale za 600 zeta to on i tak nic innego nie kupi

    Moze ew. poszukać przerobionego.
    Ostatnio edytowane przez pastwisko ; 30-05-2012 o 00:40
    Völkchlor

  10. #30

    Domyślnie

    Cytat z zlinkowanego wątku, z którym się absolutnie Z-gadzam:

    Zgoda, z tym, że ceny innych są ZUPEŁNIE inne. Naciąg w PSiksie, to jego oczywista wada, nie jedyna zresztą, ale akurat w większości wypadków aby ją wyeliminować wystarczy się nauczyć film zakładać tak, jak aparat lubi i tyle. Nie trzeba żadnej kasy na serwisy.


    next:

    Usiadłem sobie spokojnie, zebrałem do "kupy" wszystkie Wasze cenne rady. Wybrałem "luz" na rolce przed założeniem do aparatu. Baaardzo starannie założyłem film, pamiętając o naciągnięciu i strasznie spięty trzymałem to naprężenie do chwili zamknięcia klapki tylnej. Wykonałem czarodziejski MYK z 3-krotnym naciągnięciem i PIERWSZYM TROCHĘ DŁUŻSZYM.
    W tym momencie dodam, że wszelkie instrukcje zabraniają jakichkolwiek dodatkowych krótkich ruchów dźwignią naciągu po zamknięciu tylnej klapy.
    Co wobec tego począć....?
    3 (trzecie) naciągnięcie jest już u mnie numerem jeden na negatywie.
    Czas ustawiłem na B i rysowałem w środku pisakiem po filmie przy krawędziach aparatu.
    Efekt jest zaskakujący. Marginesy równe, naświetlone 12 klatek. Pierwszy odstęp od początku filmu 14mm. Odstępy pomiędzy w granicach 9 mm i na koniec zostało około 40mm.
    Podane wartości są mierzone z dużym marginesem błędu bo używałem dosyć grubego pisaka.
    Bardzo Wam dziękuję za pomoc!
    Aparat zostanie wysłany do serwisu, ale status wysyłki zmienia się i brzmi - konserwacja, przegląd i błogosławieństwo na kolejne lata.

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •