Close

Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 49
  1. #1

    Domyślnie Jakość skanowania

    Witam,
    po 25 latach wracam do zabawy analogami. Zamieniłem Zenitha na F80. Zakupiliśmy z kolegą również skaner Epsona v330 i ... mam wątpliwości jeśli chodzi o jakość uzyskiwanych skanów a dokładniej o ich ostrość. Poniżej zamieszczam dwa przykładowe zdjęcia. Negatyw to Ilford Delta 400 wołany w Ilfosolu 1+4 przez 9 minut:



    Negatyw przy oglądaniu pod lupą wygląda na bardzo ostry; skan już nie tak bardzo.

    W skanowaniu nie mam żadnego doświadczenia i nie wiem czy robię coś źle czy ten skaner po prostu oferuje tylko taką jakość.

    Prosiłbym o jakieś podpowiedzi lub rady co mogę poprawić/zmienić przy skanowaniu.
    NIKON & NIKKOR

  2. #2

    Domyślnie

    A jakim programem skanujesz? To pierwsze wyglada na sztucznie wyostrzane a to drugie na crop.

    X-T2 | 35/2 | 50/2 | ETRSi | 75/2.8
    radek.art.pl / facebook

  3. #3

    Domyślnie

    A co chcesz potem robić z tymi zdjeciami?

    Jeśli oglądać na powiększeniu 100% to faktycznie może być problem. Ja już się dawno nauczyłem zeby nie analizować z lupą zdjec, skanów, ostorsci szkieł itp. Waznie zeby zdjecie wyglądało dobrze w rozmiarze w jakim je będę prezentował. Jesli w planach masz druk, to wydrukuj i oceń na papierze.
    Völkchlor

  4. #4

    Domyślnie

    Używam softu dostarczonego ze skanerem.

    Z tym drugim zdjęciem to też ciekawa sprawa. Zostało zeskanowane właśnie w takich proporcjach, jakby wykadrowane. Czemu? Tego też nie wiem.
    NIKON & NIKKOR

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mmac Zobacz posta
    Używam softu dostarczonego ze skanerem.

    Z tym drugim zdjęciem to też ciekawa sprawa. Zostało zeskanowane właśnie w takich proporcjach, jakby wykadrowane. Czemu? Tego też nie wiem.