Close

Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: Storczyk

Smile Storczyk

Jestem bardzo początkujący w fotografi proszę o uwagi. Pozdrawiam )

D90 + Nikkor 18-105 + Velbon DF-60 + GOLLA LOGAN 140 SLR

Zdjęcia czysto amatorsko, do albumu ...

Domyślnie

Pomijając sam kadr.....za duża GO, przez co badyle storczyka zlewają się z bramą za oknem. Nieczytelne jak dla mnie.
    nic...

Oszczędny w słowach Awatar JoannaJeszka
    Miasto
    Kujawsko Pomorskie

Domyślnie

jakos do mnie nie przemawia

Domyślnie

M. I nie chodzi tu o szefa agenta 007, tylko o program, z którego powinieneś korzystać wykonując takie zdjęcia.

Kadr - http://www.szerokikadr.pl/poradnik/a...anie_narzedzia - sam niekiedy korzystam z zasobów tego poradnika. Pisane prostym i zrozumiałym językiem, zachowując treściwość i trafność porad. Niestety u Ciebie kadrowanie jest na duży minus.

Podobnie jak poprzednik - GO stanowczo za duża. Lepszy efekt osiągnąłbyś odsuwając się od storczyka i wyciągając obiektyw na105 mm na f/5,6, dzięki czemu zmniejszyłaby się GO.

Musisz znaleźć ciekawsze tło i jak dla mnie doświetlić łodygi. Zdjęcie musi coś przedstawiać, a nie tylko kwiatka na parapecie.

Domyślnie

czyli chodzi o to aby na zdjęciu przedstawić to co chcemy, czyli w tym wypadku kwiatka, pominąć firanki itp. ??

Domyślnie

Nie musisz ich pomijać. Cała sztuka polega na odpowiednim wkomponowaniu pozostałych elementów zdjęcia w kadr tak, aby nie przeszkadzały w odbiorze głównego tematu zdjęcia.
    Na chwilę obecną możesz spróbować ustawić kwiatka na jakimś stołku metr od okna i ustawić w aparacie pomiar światła na punktowy, a następnie zmierzyć światło na storczyku. Ostrość również ustawiasz na storczyku i dajesz przesłonę najniższą jaką możesz (w przypadku 105 mm będzie to 5,6 - wystarczy) i odsuwasz się z aparatem na taką odległość aby złapać kwiatka. Pamiętaj o złotych punktach.

Domyślnie

dzieki jak bedzie fajne światło to zrobie i zobaczymy, narazie pogoda deszczowa więc swiatło w pokoju mam nieciekawe ;/