Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Domyślnie Obiektyw do MACRO ?

Witam,

Mam zamiar kupić obiektyw do robienia, dla własnej przyjemności zdjęć macro (owady, rośliny itp.). Zastanawiam się nad Sigmą 105 F2.8 EX DG Macro ? Nie zamierzam wydać więcej niż 2 000, nie mam doświadczenia w tego rodzaju fotografii, od czasu do czasu pstrykałem z użyciem moich szkieł jakiegoś motylka na łące Z góry dziękuje za radę !

Pozdrawiam,
    Nikon D80; D300s; SB-800; Nikkor 18-135 f 3.5-5.6; Nikkor 70-300 f 4.5-5.6; Sigma 150-500 APO DG OS HSM 1:5-6.3; Manfrotto 190XPROB; Manfrotto 322RC2

Domyślnie

Jest jeszcze tamron 90 Poszukaj tu na forum jest wiele pozytywnych komentarzy na jego temat. Sam mam i polecam a co do ceny to rozumiem że szukasz nowego szkła ? bo używki chodzą w okolicach 1000 zl
    d7100 VELBON SHERPA 250R

Domyślnie

W okolicach 2 tys można mieć używkę N105/2.8 VR, z tej półki cenowej lubiane i polecane to T90/2.8 i N60/2.8 - oba zdecydowanie poniżej 2 tys zł.

N105/2.8 ponoć bezkompromisowa, od niedawna mam, zaczynam zabawę z nią (możliwe że za jakiś czas będę sie pozbywał jeśli macro nie wciągnie), porównac z innymi jej nie mogę bo innych nigdy w łapie nie miałem.

Domyślnie

Mam N105/2,8 VR, szkiełko bajka, super ostrość, VR działa znakomicie, uszczelniony, więc w razie czego w deszczu nim zrobisz zdjęcia. Według mnie warto dołożyć do niego te 200zł i masz szkło bezkompromisowe, najlepsze makro. Na co warto zwrocić uwagę przy kupnie tego szkła - sprawdź czy to wersja "Made in Japan" czy "Made in China). W wersjach japońskich nie było braków w kontroli jakości, a w chińskich niestety braki są. Sprawdź jak działa VR, czy nie piszczy AF-S, czy nie ma FF/BF i przede wszystkim czy jest ostry. Jeżeli jednak stwierdzisz, że N105VR raczej nie, to warto poszukać Sigmy 105/2,8, bo jest ostra, pięknie obrazuje (jak to Sigma), nie ma FF/BF, bo to jeszcze stary AF i jest chyba najtańszym 105/2,8, bo możesz ją upolować nawet poniżej 1000zł.