Close

Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Problem D70s

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
    dairy
    Gość

Domyślnie Problem D70s

Cześć wszystkim,
    Jestem początkującym uzytkownikiem, więc wybaczcie mój momentami niefachowy język.
    Ostatnio sprawiłem sobie uzywanego Nikona D70s z obiektywem AF Nikkor 35-80mm 1:4-5.6D.
    Wszystko działa w porządku, oprócz jednego szczegółu:
    W przypadku trybu manualnego po ustawieniu naświetlania, migawki etc. i zrobieniu zdjęcia pojawia się migający błąd "err", który mruga przez około 20 sekund. W tym czasie nie jestem w stanie zmienić żadnych ustawień aparatu, mogę jednak robić kolejne zdjęcia na wybranych wcześniej ustawieniach bez możliwości ich zmiany. O ile się orientuję nie są to zatem objawy "Blinking Green Light of Death", na temat którego można znaleźć informacje na różnych forach. Problem znika po wyłączeniu i ponownym włączeniu aparatu, jednak jest to dosyć uciążliwe i nie wyobrażam sobie tego typu funkcjonowania na dłuższą metę.

Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak zaradzić temu problemowi?

Byłbym bardzo zobowiązany za wszelką pomoc.

Domyślnie

A masz to tylko z tym obiektywem, czy z innym też? Sprawdź też bez obiektywu.
    Pisząc "tryb manualny" masz na myśli "M"? Czy na "A" i "S" ten błąd nie występuje?
    D40 | 18-55 | SD-2GB | UV-52mm | Trumny z tektury falistej | Patenty | Nikon? | Ostre Koło | RENTANAL

dairy
    Gość

Domyślnie

Niestety to jedyny obiektyw jakim dysponuję.
    Błąd występuje również w trybach A i S, mówiąc maualny miałem na myśli M.
    Bez obiektywu błąd nie występuje, wnioskuję zatem, że to coś z obiektywem?

Domyślnie

Hm... A pierścień przysłon jest do końca domknięty? Tzn. zablokowany na największej liczbie przysłony (chyba pomarańczowe "22")?
    Może coś tam jest rozkręcone/rozklekotane i podczas popchnięcia (przymknięcia) przysłony tworzy się mały luz i system interpretuje to jako niezablokowany pierścień przysłon.