Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11
    erpe5
    Gość

Domyślnie d60 / silnik AF/ hdr

Witam wszystkich forumowiczów !
    Nieśmiało przyznam że to mój pierwszy post na tym forum
    Od jakiegoś czasu jestem amatorem fotografem, posiadaczem d60 .

Rozglądam się powoli za czymś lepszym tj. brakuje mi silnika AF w body oraz funkcji ułatwiających robienie HDR'ów ev bracketing.

1) czy robiąc zdjęcia d60 mogę również uzyskać optymalne hdr ?
    2) jakie są modele nikona wyposażone w AF w body idąc w lini prostej po d60
    ps . nie interesuje mnie raczej zakup aparatu używanego wiem że polecalibyście d80 rozumiem kupiłbym chętnie ale nowy a takiego ciężko dostać...

pozdrawiam !
    Ostatnio edytowane przez erpe5 ; 20-04-2011 o 13:00

Domyślnie

1) tak, wystarczy się dowiedzieć jak się robi hdr , braketing to tylko ułatwia
    2) d70

Domyślnie

Ad.1:
    Jeżeli uzbroisz się w odpowiedni program (SNS-HDR lub MACHINERY) to spokojnie uzyskasz optymalne hdr (cokolwiek to dla Ciebie znaczy ).

Ad.2:
    Np. D90.
    Nikon D60 + N18-55 + N50/2 AI + N70-300 VR
    Moja galeria

Domyślnie

Ad.1 Po pierwsze, Do HDR to odpowiednio naświetlone klatki i oprogramowanie, zależnie od własnych preferencji.

Ad.2 D50 i wszystkie modele od D70 w górę, do wyboru do koloru

3.. od siebie dodam, że obecnie najoptymalniej chyba będzie kupić D90.
    FX+ FX + 20-35/2 + 50/1.4 + 85/1.8 + 70-200/2.8 VR

Domyślnie

aż tak potrzebny Ci silnik? myślałeś nad konkretnym jakimś szkłem ? Ja do materiału do hdr polacałbym np dobry statyw

Domyślnie

Ad 1.
    a) robisz 3 zdjęcia ze statywu zmieniając ekspozycję: np. -2, 0, +2
    b) robisz zdjęcie w RAW'ie i ekspozycję zmieniasz w CameraRaw
    Po czym te zdjęcia sklejasz w oprogramowaniu do HDR'ów.

Prościej i taniej niż zakup czegoś nowego. Jak to Ci nie wystarczy wtedy zastanów się nad zakupami.
    N

erpe5
    Gość

Domyślnie

1) "Odkryłem" jak można zrobić podkład do HDR w d60 :
    robimy RAW'a