Close

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27
  1. #1

    Domyślnie Parasolka-softbox czy zwykły softbox? - co polecicie?

    Witajcie.
    Cały czas rozbudowuje swoje małe, domowe atelier.
    Mam już komplet żarówek, do tego sabinki.
    Kupiłem do nich białe parasolki, żeby zmiękczyć światło, ale w niektórych wypadkach parasolki nie sprawują się najlepiej.

    Zastanawiam się nad zakupem softbox'ów i takiego uniwersalnego mocowania jak TO.

    Jakiś czas temu pojawiły się na rynku parasolki-softbox'y, które są stosunkowo tańsze od softboxów i chyba trochę bardziej mobilne.
    Tylko nie wiem, czy taki powiedzmy półśrodek ma sesn?
    Druga rzecz, która mnie zastanawia (jestem laikiem i nie znam jeszcze wszystkich zasad), to która wersja jest lepsza, czy z białą czaszą czy czarną?

    Czy ktoś korzystał już z tych parasoli i ma porównanie do normalnych softboxów?
    Zastosowanie czysto amatorskie, do domowego pseudo studia (portrety + produktówka).
    Będę wdzięczny za opinię.

  2. #2

    Domyślnie

    Różnica między tymi parasolko softboxami jest taka jak między parasolka transparentną (biała przepuszczającą) a odbijającą.
    Softbox da CI bardziej kierunkowe światło ale jest trochę droższy i ciężko się go składa do transportu a parasolko-softboxy bardziej rozproszone (nie kierunkowe) i składasz je tak szybko jak zwykłą parasolkę
    Nikon d700+Mb-d10/D800 + MB-d12|Zenitar 16 2.8|N16-35 4 vr|Sigma 70-200 F2.8 II EX DG MACRO HSM|2xSB-800|YN 560|Samyang 85 1.4 AE UMC|Naneu Urban Gear u120

  3. #3

    Domyślnie

    hmm, czyli i jedno i drugie ma swoje wady i zalety.
    Chciałbym to zrobić najniższym możliwym kosztem, dlatego tak sobie wyliczam.

    Do parasolek nic mi już nie będzie potrzebne.
    Do softboxów będę musiał jeszcze dokupić te mocowania.

    Zastanawiam się jeszcze, co w przypadku, gdy będę chciał wyjść w plener.
    Parasolkę złoży się szybko i zajmie niewiele miejsca.
    Z softbox'em może być gorzej.