Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11
  1. #1

    Domyślnie Nikon D80 - Wybór obiektywu portretowego

    Witam wszystkich nikonowców,

    Swój post zacznę od tego, iż jestem amatorem fotografii. Od 2 lat posiadam aparat Nikon D80 + nikkor 18-135. Aktualnie posiadam kwotę około 800zł i mam do was takie pytanie. Chciałem kupić obiektyw portretowy + lampe. Po dłuższej rozmowie z "googlami" wybór padł na:

    Obiektyw - Nikkor 50mm f/1.8 D AF -- 484zł
    Lampa - Nissin Di 622 - 383 zł

    Chciałbym poznać wasze zdanie na temat w/w rzeczy. Prosiłbym tylko o nie pisanie zdań typu "dołóż 200-300zł", gdyż studentowi dziennemu trudno jest zebrać większą sumkę

  2. #2

    Domyślnie

    Ten obiektyw bardzo dobrze sprawdza się jako portretowy. W mieszkaniach jest trochę ciasno, ale spokojnie daje radę. Nie da się co prawda zrobić zdjęć "zza stołu", ale nie jest źle. Jakość obrazu rewelacyjna. Duże przysłony jak najbardziej używalne. Mały, lekki i względnie szybki.
    Co do lampy, to myślę, że też się sprawdzi. Osobiści używam SB-600, ale najczęściej odwrócony palnik i ustawienia ręczne parametrów - w dobie cyfrowej wystarczy kilka zdjęć i masz dobrane ustawienia dla pomieszczenia / odległości.
    Podsumowując - zestaw portretowy bardzo dobry, za bardzo dobre pieniądze.
    D750 | D7100 | N80 | N 24-120/4 | N18-200 3,5-5,6 VRII| N28-105 3,5-4,5 | N 50/1,4D | T 17-35 2,8-4 | N 35/2D | S C100-400/5-6,3 | SB-600 | SB-800


  3. #3

    Domyślnie

    Było trylion razy... Lampy nie znam więc się nie wypowiem, chociaż wygląda raczej mało zachęcająco i proponował bym używane SB600 ale jak chcesz po taniości to...

    Co do szkła to jak już wspomniałem - było trylion razy w milionie wątków - nic lepszego i taniej nie znajdziesz - portretówka tzw "dedykowana" to dopiero N AF 85/1.8 za ok 1,5k nowa i ok 1,1k używana.