Close

Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
    sidthar
    Gość

Domyślnie Kilka pytań o d100?

(1)Czy ktoś z Was się orientuję ile może kosztować wymiana migawki w d100?

Mam 2 warianty zakupu - nowy d70s lub używka d100 w super stanie (z zewnątrz wygląda jak nówka... cięzko powiedziec jaki ma przebieg). Myślę bardziej o d100 - używam tylko RAW, więc mydlane jpgi mi nie przeszkadzają. Mocniejszy korpus to też duży atut dla mnie. Mankamentem jest dość kiepski bufor, ale to jest do przeżycia...

Miałem ten d100 w łapkach ok 5 min. Z zewnątrz wygląda naprawdę jak nowy. Nie znam się na Nikonach poniewaz dotychczas byłem rasowym minolciarzem (z d7d włącznie). Więc w 5 min sprawdziłem tylko czy foci , komunikacje z obiektywem, itp.

Wiem ze fps=3/s ale jak ustawiłem na manual i dalem czas 1/4000, przezucilem na zdjecia seryjne i docisnąłem spust to walił serie jednakże zdecydowanie wolniej (1,5/s?). Słyszałem, ze aby fps był najszybszy to trzeba wyłączyć odszumianie - tak było chyba w d70s? - (2)czy w d100 równiez należy wyłączyć tą opcję? a może to przez "potwierdzenie ostrości"?

Ponadto zaobserwowałem, że nie zawsze chciał wyzwolić migawkę - sądzę, że to przez to, że włączona była opcja "obowiązkowego potwierdzenia ostrości" (tak mi się wydaje, bo celowałem przez szybę w samochodzie podczas kiepskiej pogody i chyba nie strzelał wtedy gdy nie ustawił ostrości(hmmm)) - (3)tak miałem w d7d, czy jest tak też w d100?

Ostatecznie przed zakupem będę chciał go oczywiście sprawdzić (wszystkie opcje, zgrać fotkę na kompa, przeanalizować czy nie ma hot`ów, dead`ów, itp, sprawdzić stopkę, itp) ale chciałbym się upewnić co do swoich pierwszych obaw.

Pozdrawiam,
    sidthar

Domyślnie

mialem d100 na tydzien z gripem , mialem d70 , i d70 wydawal mi sie szybszy ogolnie
    d700 d3 14-24 28 35 50 85 135

Domyślnie

Przy obecnych cenach nowych D70s nie pchałbym się w używany D100, tym bardziej nie znając jego przebiegu...