Close

Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Domyślnie Kampania reklamowa, modelka chce odszkodowania.

    Witam, jestem fotografem i wykonywalem grupową sesję dla projektantek na potrzeby ogólnopolskiego konkursu projektantów, obecnie jedno ze zdjęć zostało opublikowane na kampani reklamowej (bilboardy, ulotki) w całej Polsce.
    Projektantki zapytały o moją zgodę na to wszystko, zapytały również wszytskich osob uczestniczących w sesji, wszyscy wyrazili zgodę.
    Po opublikowaniu zdjęcia na bilboardach modelka zarządała odszkodowania w wysokosci 50 tys zł. Kto powinien ponieść te koszty, organizatorzy konkursu ktorzy nie mają ani mojej ani jej zgody a jedynie podpis projektantów że wszyscy się zgadzają?
    Organizatorzy uważają że są czyści a cały problem spada na projektantki. Osobiscie wydaje mi się że odowiedzialność ponosi strona organizatorów gdyż dopuścili się dużego zaniedbania robiąc całą kampanię reklamową bez podpisanej zgody fotografa i modelki.
    Proszę o szybką odpowiedź
    Ostatnio edytowane przez Anja_G ; 03-05-2010 o 13:15 Powód: ort. "uwarzają"

  2. #2

    Domyślnie

    Koszt powinien poniesc ten kto opublikowal i od niego trzeba dochodzic
    a pozniej ta osoba/firma moze dochodzic odszkodowania od osoby ktora wprowadzila ja w blad ze posiada prawa do zdjec i zgadza sie na publikacje
    ps dziwne ze organizatorzy nie chcieli tych zgod na pismie

  3. #3

    Domyślnie

    Od Ciebie nie może niczego żądać. Zrobiłeś zdjęcie i możesz je dać komu chcesz. Problem ma osoba, które wykorzysta komercyjnie bez stosownych pisemnych umów itp.itd.
    Modelka niech dochodzi sobie roszczeń od tego kto zrobił kampanię reklamową.
    Nie wdawaj się w jakiekolwiek dyskusje z panną, bo wszystko co powiesz może być użyte przeciwko Tobie.
    Mnie doświadczenie życiowe nauczyło, że nigdy nie dyskutuję, nie tłumaczę się, a mających jakieś wątpliwości kieruję do mojego radcy prawnego.
    Ostatnio edytowane przez freefly ; 28-04-2010 o 17:09