Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18
  1. #1

    Domyślnie PARYŻ! Moto Fotoekspedycja

    Moi drodzy.
    Ponieważ Fotoekspedycja paryska w obecnym kształcie nie jest możliwa ze względu na zbyt małą ilość osób proponuję „dziką” Fotoekspedycję do Paryża.
    Pomysł trochę zwariowany wymagający zaangażowania ze strony wszystkich uczestników. Być może ten post będzie pomocny w przyszłości dla kolejnych ekspedycji do Paryża.
    EDIT nanoszę kilka poprawek i łączę w jeden post wszystkie zebrane przydatne informacje. W miarę jak będą pojawiać się nowe - postaram się post uzupełniać.

    Propozycja wyprawy:
    Nie da się z biurem podróży – zorganizujmy wyjazd niezorganizowany.
    1.Sami organizujemy transport, prywatnymi samochodami.
    2. Miejsce i godzinę wyjazdu, koszty podróży ( paliwa opłat za autostrady, zdarzeń losowych typu wymiana opony itd.) pokrywają kierowca i pasażerowie samochodu – lub jak się sami ze sobą umówią
    3. Start: Proponowane miejsca: ul. Sądowa 2 Katowice wyjazd z parkingu strzeżonego, Możliwy punkt zborne to także Wrocław (patrz propozycja stomate) jeśli macie jeszcze jakieś inne pomysły piszcie.
    4. Hotel koszt pokoju 2 osobowego (za dwie osoby)w dniach 29 kwietnia do 3 maja to 332 Euro ze śniadaniami: Link do hotelu: • Ibis Paris Ornano Montmartre Nord 18ème UWAGA Hotel nie polecany przez Stomate patrz dalsza część postu.
    • od centrum 15 minut metrem, 3 minuty do przystanku metra
    Cena bez śniadania: 272 EUR
    Cena porównywalna z Etapem plus koszt śniadania ale to jest standard Ibisa więc można się najeść solidnie - śniadania typu otwarty bufet.
    Jest to swoistego rodzaju okazja gdyż ten hotel jest droższy o 15 EUR/dobę – mają w okresie naszego wyjazdu promocję.
    Inne opcje zakwaterowania są opisane niżej w wątku.
    Hotel rezerwują indywidualnie uczestnicy – każdy samochód, lub każda osoba indywidualnie wg. waszego osobistego uznania.
    Przyjmując średnią cenę paliwa 1.3 Eur kurs 4 zł ilość kilometrów 3200 oraz spalanie 10 litrów paliwa na 100 km =320*1,3*4 zł= 1664 zł /4 osoby samochód= 416 zł + ok 60 zł za opłaty autostradowe od osoby= 480 zł. Koszty trasy można sprawdzić np. tu: link
    szacunkowo koszt wyjazdu na osobę: 1140 zł w wersji ze śniadaniami
    szacunkowo koszt wyjazdu na osobę: 1024 zł w wersji bez śniadań
    Pozostaje kwestia parkingu – w pobliżu hotelu jest parking publiczny ( tak podaje strona hotelu, lecz pewnie to po prostu ulica).
    5. W wątku zgaszają się kierowcy – właściciele pojazdów – podają markę, szacowane średnie spalanie samochodu, rok produkcji ilość wolnych miejsc oraz ilość osób, które przewidują w samochodzie oraz miasto z którego rozpoczynają podróż. Jeśli się użytkownicy forum dogadają - i wyślą do mnie PM - umieszczę ich w wątku.
    6. Forumowicze wg kolejności zgłoszeń w tym wątku podają z którym kierowcą chcą jechać. Dopisuję ich do wątku. Pozostałe szczegóły – prowiant, szczegóły rozliczeń itd. PM pomiędzy uczestnikami.
    7. Wieża Eiffla – Uczestnicy kupują bilety samodzielnie przez Internet
    Ceny biletów Cena biletu 8,10 Eur za 1 wiazd. Dzięki temu można uniknąć kolejek na miejscu.
    8. Pozostałe atrakcje proponowany plan zwiedzania będą umieszczane w dalszej części.
    Na weekend jest możliwy przewodnik – podróżniczka – osoba mieszkająca i znająca Paryż - koszt dzienny przewodnika to ok. 200 EUR Tu jest link do jej profilu. Przy czym piszę to zupełnie informacyjnie na przyszłość, gdyż z uwagi na rozproszony charakter wyjazdu, duże koszty i niewielu chętnych nie widzę szans na wynajem przewodnika.

    Koleżanki i koledzy – Fotoekspedycja to fantastyczna idea, którą szkoda zaprzepaścić. Stąd też moja oddolna inicjatywa sklecona na szybko. Na pewno ma wiele wad, przede wszystkim pewną dozę niepewności, brak konkretnego planu działania w Paryżu słowem ekspedycja jest w Waszych rękach. Z drugiej strony macie szansę stworzyć coś opartego o wzajemną solidarność i współpracę. Oczywiście dodatkową nagrodą będą zdjęcia.

    Trzy opcje dojazdu do Paryża:
    Jazda bezpośrednio Katowice – Paryż
    Jazda bez przystanków (poza tankowaniem). Szacowany minimalny czas przejazdu w oparciu o uwagi Tr0n-a i stomate to 16 godzin przy dobrym, doświadczonym kierowcy.

    Propozycja podróży by Tr0n z uwagami zebranymi od pozostałych forumowiczów:

    Jędrzychowice-Luksemburg-Paryż
    Tankowanie po drodze w Luksemburgu - taniej niż w PL. Diesle spokojnie 800 km z Jedrzychowic do Luksemburskiej granicy dojadą (ceny paliwa w Luksemburgu wszędzie są takie same). Nocleg polecam końcówkę Niemiec ze zwiedzaniem np Trier, Luksemburg, Vianden i nastepny ranek wyjazd do Paryża.
    Czas przejazdu Jedrzychowice - Luksemburg - 7 godzin (800km) bez zbytniego wysiłku i gnania. Przy maksymalnej jeździe 6 godzin. Największe korki - niedziela po południu.

    Ceny paliw w Luksemburgu
    EuroSuper 95 1,199 € / l
    SuperPlus 98 1,225 € / l
    Diesel 1,018 € / l
    Erdgas / CNG 0,713 € / kg
    PM do Tr0na w sprawie tankowania gazu.

    Jest jeszcze inna opcja - dojazd do Luksemburga, zostawienie auta na parkingu (bezpłatny) i wyjazd TGV do Paryża koszty na dzień 14 kwietnia 2010 roku:
    30 kwietnia 6:43 z Luksemburga do Paryża - 49 Euro
    2 maj 14:09 (16 w Luksemburgu) - 76 Euro
    Ceny będą rosły w miarę zbliżania się terminu
    W Luksemburgu tuz przed miastem są bezpłatne parkingi, duże na kilkaset aut, monitorowane i za free a z takiego parkingu autobus na dworzec.

    Propozycja podróży by stomate:
    Jędrzychowice- Drezno- Chemnitz- Bayreuth- Wurtzburg- Heilbronn- Mannheim-Saarbrucken-Paryż
    Jako "punkt zborny" proponuję Wrocław - konkretnie parking przy Centrum Handlowym na Bielanach np. przed Auchan'em. Osoby "zjeżdżające" z całej Polski w zasadzie i tak muszą tam dojechać. Godzina wyjazdu najwcześniejsza z możliwych.
    Ostatnie tankowanie w Polsce (teoretycznie najtaniej a praktycznie bez najmniejszej różnicy ze względu na jakośćpaliwa - znacznie mniej kilometrów pokonuje się na paliwie polskim w stosunku do np. niemieckiego) możliwe jest na ok. 70 km przed granicą z Niemcami w miejscowości Krzywa/Chojnów (stacje BP i Statoil dosłownie obok siebie).
    Przejazd do granicy i jej przekroczenie odbywa się cały czas autostradą. Do samych Jędrzychowic i tam proponuję ją (granicę) przekroczyć.
    Porady dla podróżujących:
    Wyposażenie i zachowanie na drodze:
    pełną TUV-owską apteczkę
    kamizelki odblaskowe W ILOŚCI ODPOWIADAJĄCEJ ILOŚCI OSÓB W SAMOCHODZIE
    Jak już wcześniej wspomniałem autostrady niemieckie są w dużej mierze w remontach i rozbudowach. To ogranicza znacznie szybkość i przyjemność podróżowania. Stąd wczesna godzina wyjazdu. Zawsze są dwa pasy w jednym kierunku. Problemem są ograniczenia prędkości i przepisy dot. odstępów między pojazdami. Zwracajcie na to uwagę!
    Jeżeli będzie taka potrzeba to zatrzymujcie się na stacjach obok których jest sieć AXE. Moim
    zdaniem najlepsze jedzenie a także warunki higieniczno-sanitarne. No i przespanie się w samochodzie na parkingu NIKOGO nie zdziwi.

    Zakwaterowanie.

    Uwagi dotyczące do stolicy Francji by stomate:
    Nie polecam hoteli i kwaterunku w dzielnicach północnych, szczególnie północno-wschodnich. Tym bardziej, że na pewno będziecie wracać do hotelu późno w nocy.
    Hotele by stomate:
    Jadąc z Polski autostradą A4 będziecie mijać miejscowość - Brie Comte Robert - w departamencie Seine et Marne - (77). Jest tam przyjemny, tani hotel sieci FastHotel (www.fasthotel.com). Posiada własny parking. Można zostawić auto i najpierw szybką kolejką RER a potem ew. metrem dojechać do Paryża Szczegóły na stronie. Tę opcję polecam ze względów ekonomicznych jak i logistycznych.
    Jeżeli jednak interesuje Was opcja wjazdu do miasta to proponuję:
    - wersja tańsza - IBIS Hotel w 15 dzielnicy (za którą ręczę głową) przy 5 Rue Eugène Gibez, 75015 Paris.
    http://www.ibishotel.com/gb/hotel-32...me/index.shtml. Edit by Grzesiek_G: Hotel jest dość drogi 120 EUR za nocleg w terminie 29.04-03.05
    Hotel znam bardzo dobrze. Standard OK. Pokoje bardzo małe ale czyściutko i schludnie. Nogami na pola marsowe 15/20 minut. Można wracać w nocy. Parkowanie przy ulicy zależnie od szczęścia lub na parkingu publicznym 100 m od hotelu przy Rue de Vaugirard. Bardzo blisko targów paryskich przy Porte de Versailles więc jeśli będą jakieś imprezy targowe może być kłopot z miejscami ale warto spróbować.
    Jeszcze taniej ale nie gorzej będzie w Etapie http://www.etaphotel.com/gb/hotel-25...ns/index.shtml
    Znam te hotele i w niczym nie ustępują IBIS-om no może są "bardziej sieciowe" ale równie czyste i schludne.

    Kolejny polecany Etap to http://www.etaphotel.com/gb/hotel-26...es/index.shtml Odległośc do stacji metra Porte de Vanves to tylko 600 m lub jeszcze bliżej do stacji
    Malakoff - Plateau de Vanves.
    Parkowanie gratisowe na parkingu przy hotelu.
    Obok jest McDonald's więc tanie "jedzenie" jest dostępne bez specjalnych zabiegów.
    Opisy wycieczek są oparte o start z tego hotelu (Etap)

    Hotel by Grzesiek_G:

    Nie byłem w Paryżu, ale zdecydowaliśmy o wyborze tego hotelu, po uwzględnieniu cen i uwag stomate:
    Ibis http://www.accorhotels.com/gb/hotel-...me/index.shtml cena 70-95 Eur ze śniadaniem.

    Zwiedzanie i atrakcje Paryża by stomate
    Hotel Etap jest punktem startu.
    Dzień pierwszy
    Zwiedzanie proponuję rozpocząć od przejazdu metrem na stację Montparnasse.
    To zaledwie 4 stacje od Porte de Vanves. Po dotarciu na miejsce zostają już tylko nogi.
    Kierujcie się dokładnie na północny-zachód - Champs de Mars (Pola Marsowe). Pierwsze "obiekty fotograficzne" to Ecole Militaire (Szkoła Wojskowa) i Tour Eiffel (Wieża). Jak już wieży będziecie mieć dosyć to przejdziecie na drugą stronę Sekwany na tzw Trocadero (które nie jest Trocadero tylko Palais de Chaillot - owszem znajduje się na Placu Trocadero. Jak już nacieszycie oczy i zapełnicie pierwsze karty rozpocznijcie wspinaczkę w kierunku północno-wschodnim do Aleji Kleber-a (Avenue Kleber) i tym traktem spokojnym krokiem dojdziecie do Placu de Gaulle-a czyli pod Łuk Tryumfalny. Następnie najsłynnieszą aleją świata Polami Elizejskimi (Champs-Elysees) zejdziecie w dół do Placu Zgody (Place de la Concorde) mijając po drodze wspaniałe atrakcje np. Grand Palais.
    Po dotarciu na plac po prawej stronie zobaczycie Assemble Nationale - Pałac Bourbonów, przed wami ogrody Tuileries i dalej Louvr a po lewej Rue Royale i w oddali Madeleine. Aby się nie wracać i nie krążyć bez sensu proponuję najpierw skręcić w lewo w Rue Royal i dojść tą piękną ulicą do Place de Madeleine.
    Jak już przejdziecie obok kościoła św. Magdaleny kierujcie się na północny-wschód na Boulevard Haussmanna i w prawo do Galeii La Fayette. Wejdźcie do Galerii i na samej górze jest ********* taras widokowy. Cały Paryż na dłoni. Obróćcie się do tyłu i zobaczycie Bazylikę SacreCoeur tak blisko, że aż aż . Ale ją (bazylikę) zostawcie sobie na drugi dzień.
    Po zejściu z tarasu przejdźcie wprost na Operę Garnier. Następnie po minięciu placu przed operą przejdźcie ulicą Rue de la Paix na Place Vendome. Z placu ulicą Castiglione przejdziecie na rue Rivoli i wejdziecie do ogrodów Tuileries i w lewo do Louvr-u. z Louvre-u kierujcie się na WSCHÓD brzegiem Sekwany aby dojść do Cite i katedry NotreDame. Przyjemny spacer obok stoisk bukinistów. Dojdziecie do wyspy Cite - kolebki Paryża na której jest m.in. katedra NatreDame. Następnie małym mostem (Petit Pont) przejdziecie "na ląd" i kierując się na południowy-zachód dojdziecie do Ogrodów Luksemburskich mijając wcześniej Pantheon.
    W ogrodach (jak będzie pogoda) walnijcie się na trawie i odpocznijcie.

    To chyba wszystko co uda się zobaczyć pierwszego dnia. Tempo wojskowe i dobre nogi. Nie polecam metra bo szlag trafi wiele atrakcji. Oczywiście opisałem miejsca bez ich odwiedzania w środku. Na to nie macie czasu.
    Opcja proponowana przez Pawel92 skorzystać z metra w drodze z Sacré Coeur na Père Lachaise. Zyskacie na czasie.

    Z bardziej znanych i bezwzględnie wymagających odwiedzenia/zobaczenia zostały nam:
    - La Defense - taki Manhattan Paryża
    - Moulin Rouge
    - Bazylika SacreCoeur
    - Cmentarz Pere Lachaise
    - Centrum Pompidou
    - wpaniały Ogród Zoologiczny - wyremontowany i przebudowany

    Dzień drugi

    La Defense tylko metrem.
    Wracając kierujcie się na Boulevard de Clichy przy którym znajduje się Moulin Rouge. Następnie nogami pod górę do Bazyliki SacreCoeur.Niestety w środku nie wolno robić zdjęć . Z powrotem nogami na Cmentarz Pere Lachaise - tutaj "stracicie" trochę czasu ale WARTO! Klimat tego miejsca i jego wyjątkowość poczujecie już po przekroczeniu bram.
    Po wyjściu - kierunek Centrum Pompidou...
    No i możecie powiedzieć, że byliście w Paryżu
    Oczywiście jest jeszcze wiele, wiele innych atrakcji ale podczas tak krótkiej wycieczki nie jesteście w stanie ogarnąć wszystkiego.
    I jeszcze jedno. Być w Paryżu i nie pojechać do Versailles to naprawdę grzech . Specjalnie wybrałem hotel w tym miejscu m.in, ze względu na "bliskość" Wersalu. Jest co prawda kawałek (18 km) ale trzeba to zobaczyć.
    Nie wchodźcie do Pałacu (z resztą kolejka i tak was zniechęci). Wejdźcie tylko do ogrodów a i tak to co zobaczycie będziecie długo pamiętać .

    BONUS DZIEŃ TRZECI BY stomate

    WSPANIAŁY KLASZTOR ŚW. MICHAŁA położony na... http://mont-saint-michel.monuments-nationaux.fr
    365 KM od Paryża to nic w porównaniu z doznaniami jakich się doświadcza już na kilka kilometrów przed LeMont.
    Sami zobaczycie
    Wycieczkę do LeMont zorganizujcie tak aby wyjechać z Paryża rano. Na spokojnie ok. 7 - 7.30. Do LeMont dojedziecie na godz. 10. - 10.30. Trzy godziny na "włóczenie" się po "wyspie", posiłek i wyjazd. W Paryżu jesteście ok. 18/19-tej i jeszcze zostaje ostatni wieczór w Paryżu.


    BONUS DZIEŃ CZWARTY BY Renata Cabas potencjalna przewodniczka po Paryżu

    1 maja zobaczycie w Paryżu Francuzów kupujących konwalie, dosłownie wszędzie. Kupcie też. To taki francuski zwyczaj. Przynosi szczęście. Zwyczaj pochodzi podobno od momentu, gdy król Karol IX 1 maja otrzymał bukiecik konwalii na szczęście, od tego momentu co roku obdarowywał damy tymi kwiatami.

    Jeśli przyjedziecie samochodami, oprócz zwiedzania Paryża polecam samochodową wycieczkę do domu Moneta (tego od nenufarów) do Giverny.
    http://giverny.org/gardens/fcm/giverny.jpg
    Tutaj więcej informacji z mojej strony koniec swiata.net: jak dojechac itp
    W Giverny zachował się jego dom i ogród, które można zwiedzić. Mnie oczarował przede wszystkim widok z sypialni Moneta. Otóż kiedy artysta budził się i wyglądał przez swoje okno, jego oczom ukazywał się przepięknie zadbany ogród. Niedziwne więc, że malował takie cuda. Zwiedzając jego dom można obejrzeć znakomite grafiki japońskie i reprodukcje obrazów, zaskakująca jest też duża kuchnia w kolorze niebieskim i żółty salon-jadalnia. Ogród zaskakuje swoją różnorodnością (most japoński, lasek bambusowy, nenufary...). Można bez problemu robić zdjęcia w ogrodzie (miłośnicy botaniki będą uszczęśliwieni). W sklepiku można też kupić pocztówki lub gadżety z motywami obrazów Moneta.
    Jak dojechać do Giverny? Samochodem (75 km od Paryża autostradą A13) albo pociągiem (z Paryża z dworca Saint Lazare, do Vernon, a potem autobusem 240 do Giverny. Odległość od Vernon do Givergny wynosi ok 7 km, autobus odjeżdża 15 minut po zatrzymaniu się pociągu St Lazare-Vernon. Można też wynająć rower albo (z Vernon) iść na piechotę (wersja dla odważnych!).
    Cennik: dzieci do 7 lat: wstęp wolny, do 12 lat: 4.50 euro, studenci 4.50 euro, dorośli: 6 euro. Dla grup (minimalnie 20 osób) trzeba wcześniej zarezerwować. Godziny otwarcia: od 1 kwietnia do 1 listopada: codziennie od 9.30 do 18.00 oraz w dni świąteczne. Zwiedzanie domu i ogrodu trwa około 2 godz.
    Obok domu Moneta znajduje się restauracja, ale polecam piknik tuż przed Giverny (bo na terenie ogrodu Moneta piknik jest zabroniony). Dojeżdżając do tej miejscowości można znaleźć świetne zielone zakątki na piknik na trawie. Więcej informacji: www.fondation-monet.com , mapka dojazdu: http://maps.google.fr/maps?hl=fr&q=G...num=1&ct=title (RM-C

    Bliziutko od Paryża. Droga świetna, widoki cudowne. Zwiedzicie wspaniale zachowany ogród Moneta, a jego dom, a w szczególności ogród i widok z sypialni jest wspaniały. Po prostu jak w raju. Pełno kwiatów, kolorów, no i te nenufary. Ma się wrażenie, że podrózuje się po jego obrazach. Wchodzi się w nie. Trudno to opisać. A w maju wszystko tak cudownie kwitnie.





    Duże podziękowania dla Tr0n-a za infromacje o podróży i ogroooomne podziękowania dla stomate za wkład merytoryczny. Pełen szacunek.

    Moto Fotoekspedycja

    1. Grzesiek_G+Jagienka + konstanta11+APair+Zlemzimu wyjazd z Krakowa brak wolnych miejsc.
    2. studyedi +Ewelina lecą samolotem.

    *******
    Wyprawa zakończona sukcesem, może nawet jakieś fotki na forum się pojawią
    Niebawem wyczyszczę wątek i dodam informacje o rzeczywistych kosztach przejazdu plus uzupełnię informacje przydatne na przyszłość.
    Ostatnio edytowane przez Grzesiek_G ; 04-05-2010 o 20:06 Powód: Uzupełnienie informacji.

  2. #2

    Domyślnie

    No to zapowiedziana część druga . Postaram się opisać (na podstawie własnych doświadczeń) w jaki sposób ja zorganizowałbym taki wyjazd.
    1. Trasa przejazdu.
    Jako "punkt zborny" proponuję Wrocław - konkretnie parking przy Centrum Handlowym na Bielanach np. przed
    Auchan'em. Osoby "zjeżdżające" z całej Polski w zasadzie i tak muszą tam dojechać. Godzina wyjazdu
    najwcześniejsza z możliwych. Proponuję 4:00. Dlaczego, o tym później
    Ostatnie tankowanie w Polsce (teoretycznie najtaniej a praktycznie bez najmniejszej różnicy ze względu na jakość
    paliwa - znacznie mniej kilometrów pokonuje się na paliwie polskim w stosunku do np. niemieckiego) możliwe jest
    na ok. 70 km przed granicą z Niemcami w miejscowości Krzywa/Chojnów (stacje BP i Statoil dosłownie obok
    siebie). Jako ciekawostka (na Statoil) - za zatankowanie auta powyżej (chyba) 150 zł - kawa gratis. Jeżeli chcecie dwie kawy
    za zatankowanie np. za 301 zł i więcej to proponuję "tankowanie dwukrotne" tzn. wlewamy za 151 zł i idziemy
    płacić. Oczywiście nie odjeżdżamy spod dystrybutora. Po zapłaceniu i odebranu gratisu dolewamy za 150 zł i po
    uregulowaniu rachunku odbieramy drugą kawę. Niestety jeżeli zatankujemy za jednym razem za 301 zł dostaniemy
    tylko jedną kawę. Polak potrafi wymyślać... ale drugi i tak znajdzie sposób na jego debilne myślunki.
    Przejazd do granicy i jej przekroczenie odbywa się cały czas autostradą. Do samych Jędrzychowic i tam
    proponuję ją (granicę) przekroczyć. Pamiętajcie aby Wasze samochody wyposażone były w pełną TUV-owską
    apteczkę oraz kamizelki odblaskowe W ILOŚCI ODPOWIADAJĄCEJ ILOŚCI OSÓB W SAMOCHODZIE! Żadne
    argumenty nie zmienią decyzji policji niemieckiej o mandacie za ich brak! Żadne! Jest Was w samochodzie 4
    osoby i macie mieć 4 kamizelki. To dość istotne.
    2. Kierunek i trasa przez Niemcy.
    Jadąc przez Niemcy odpuście sobie Drezno. Na Paryż i tak macie mało czasu. Drezno jest fajne. Szczególnie
    fabryka VW Phaetona w Centrum, do której moża wejść i oglądać produkcję "na żywo". Naprawdę super!
    Jednak w Paryżu jest fajniej . Dlaczego, o tym później...
    Jak już wcześniej wspomniałem autostrady niemieckie są w dużej mierze w remontach i rozbudowach.
    To ogranicza znacznie szybkość i przyjemność podróżowania. Stąd wczesna godzina wyjazdu. Jednak bez
    przesady. Zawsze są dwa pasy w jednym kierunku. Problemem są ograniczenia prędkości i przepisy dot.
    odstępów między pojazdami. Zwracajcie na to uwagę!
    Proponuję taką trasę: Jędrzychowice, Drezno, Chemnitz, Bayreuth, Wurtzburg, Heilbronn, Mannheim,
    Saarbrucken. Jeżeli będzie taka potrzeba to zatrzymujcie się na stacjach obok których jest sieć AXE. Moim
    zdaniem najlepsze jedzenie a także warunki higieniczno-sanitarne. No i przespanie się w samochodzie na
    parkingu NIKOGO nie zdziwi. Nikt nie robi z tego najmniejszego problemu. Może być taka potrzeba dlatego o
    tym piszę.
    3. No dobrze dojeżdżamy do stolicy Francji.
    Tutaj zwracam uwagę na zakwaterowanie. W związku z tym co napisałem wcześniej nie polecam hoteli i
    kwaterunku w dzielnicach północnych, szczególnie północno-wschodnich. Wyjaśnienie już było. Oczywiście nie
    można generalizowć czy demonizować jednak odradzam. Naprawdę! Tym bardziej, że na pewno będziecie
    wracać do hotelu późno w nocy. Jednak nie przekraczajcie godziny 24/1! Dlaczego, o tym później
    Jadąc z Polski autostradą A4 będziecie mijać miejscowość - Brie Comte Robert - w departamencie Seine et
    Marne - (77). Jest tam przyjemny, tani hotel sieci FastHotel (www.fasthotel.com). Posiada własny
    parking. Można zostawić auto i najpierw szybką kolejką RER a potem ew. metrem dojechać do Paryża
    Szczegóły na stronie. Tę opcję polecam ze względów ekonomicznych jak i logistycznych.
    Jeżeli jednak interesuje Was opcja wjazdu do miasta to proponuję:
    - wersja tańsza - IBIS Hotel w 15 dzielnicy (za którą ręczę głową) przy 5 Rue Eugène Gibez, 75015 Paris.
    http://www.ibishotel.com/gb/hotel-32...me/index.shtml.
    Hotel znam bardzo dobrze. Standard OK. Pokoje bardzo małe ale czyściutko i schludnie. Nogami na pola
    marsowe 15/20 minut. Można wracać w nocy. Parkowanie przy ulicy zależnie od szczęścia lub na parkingu
    publicznym 100 m od hotelu przy Rue de Vaugirard. Bardzo blisko targów paryskich przy Porte de Versailles
    więc jeśli będą jakieś imprezy targowe może być kłopot z miejscami ale warto spróbować.
    Jeszcze taniej ale nie gorzej będzie w Etapie http://www.etaphotel.com/gb/hotel-25...p-hotel-paris-
    porte-d-orleans/location.shtml. Znam te hotele i w niczym nie ustępują IBIS-om no może są "bardziej sieciowe"
    ale równie czyste i schludne.

    No dobrze, poczytajcie a ja piszę dalej...

  3. #3

    Domyślnie

    No to jedziemy dalej...

    Miałem przedstawić opcję droższą jednak wydaje mi się deko drogawa więc tak tylko informacyjnie http://www.hotelebermars.com.
    Hotel w ścisłym Centrum. "Do wieży" 1 minuta nogami. Najtańszy hotel w jakim mieszkałem tak blisko największych atrakcji miasta. Hotel po remoncie (przynajmniej łazienek .
    Parkowanie jak się uda. Bardzo blisko (70 m) jest platny całodobowy parking uliczny.
    Zwracam cały czas uwagę na parkowanie ponieważ w Paryżu to naprawdę problem!

    Tak sobie myślę co Wam jeszcze napisać? Można wiele tylko czy to będzie na temat? Dlatego dochodzę do wniosku, że lepsze będą pytania.
    Z chęcią odpowiem. Zapewne chodzi o konkrety więc pisanie o wszystkim nie ma sensu.

    Naprawdę, znam to miasto dość dobrze. Wiem pewne rzeczy, których nie notują informatory, mogę się podzielić wiedzą.
    Postanowiłem pomóc więc pomogę jeśli będzie taka potrzeba. Pytajcie...
    Ostatnio edytowane przez stomate ; 14-04-2010 o 23:28

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grzesiek_G Zobacz posta
    ...Sprawdziłem ceny Ibisa podawanego przez Ciebie jest droższy o 40 EURO...

    Pytania - moje pytanie jest następujące - czy realnie w 15 godzin z Katowic, bez noclegu jesteśmy w stanie dojechać na miejsce - chodzi mi o jakość dróg remonty etc. musielibysmy utrymywać średnią prędkość okoo 110-120 km/h czy jest to realne?
    Pytanie nr 2 - jak wygąda sieć stacji Shell w Niemczech i Francji? Dla mnie jest to dość istotne ze względu na kartę euroshell.
    Podając propozycje hoteli biorę pod uwagę odległośc od Centrum (chociaż w przypadku Paryża to pojęcie dość względne), bezpieczeństwo i jakość. Bardzo proszę zwrócić uwagę na jeden fakt. W niektórych hotelach, szczególnie "prywatnych" panuje zwyczaj doliczania nagle dodatkowych opłat. O co chodzi? Robisz rezerwację przez net a gostek na koniec pobytu dolicza Ci 15 E za osobę. Za co? A tak se bo się pomylił. I co mu zrobisz? Identyczną sytuację miałem w Wenecji gdzie cena za zamówienie w restauracji nie uwzględniała nakrycia, sztućców i obsługi. Dodatkowo 10 E. Możesz im skoczyć.
    Odpowiadając na pytania:
    1. Napiszę tak. Ja przejadę nawet szybciej. Tr0n także przejedzie. Jednak z Katowic jest prawie 1500 km. Dużo przez Polskę (autostrada jest bez znaczenia - częste patrole nieoznakowanych radiowozów) i jeszcze więcej przez Niemcy. No i prawie 4 setki przez Francję. Jest to jaknajbardziej możliwe ale nie w kolumnie pojazdów. Zawsze zakladam najdłuższą opcję.
    2. Stacje Shell-a w Niemczech są dość popularne. Na tej trasie jest kilka. Nie napiszę Ci gdzie dokładnie ale są
    Na terenie Francji deko gorzej ale trafisz. Nie śledzę tak tematu stacji ponieważ zawsze jadę "do spodu" i tankuję je komputer pokazuje 10/20 km do zera.

  5. #5

    Domyślnie

    Uwaga na autostradach w Niemczech. Ostatnio Policja zaczęła ostro karać osoby jadące środkowym pasem (jeśli są trzy pasy) lub lewym pasem jeśli prawy pas jest wolny. Jak się w 'porę zjedzie" to 25 Euro jak ktoś z tyłu będzie musiał przyhamować 70 €.

    Gnanie 1500 km żeby dojechać do Paryża to ciężka sprawa - nie każdy da radę, dlatego proponowałem postój. Ponadto kierowca na następny dzień jest dętka. Jadąc trasą proponowaną przez stomate grzech nie zatrzymać się w Saarbrucken - piękne klimaty industrialne.

    Średnia 110-120 jest realna.
    PL - 130km/h
    DE - od 60 do ... - 120 realne jeśli nie będzie nieprzewidzianych wypadków i na odcinkach bez ograniczeń będzie około 160 km/h
    FR - zależy od trasy ale 110 jest realne
    Oczywiście wszystko zależy ile będzie się stało na postojach.

    Realnie jadę z Wrocławia do Luksemburga 8,5-9h bez specjalnego gnania (tylko wietrzenie silnika ) + załóżmy 4 godziny do Paryża i 2 godziny Katowice-Wrocław - dobry kierowca da radę w 15h - tylko że 1500km w ciągu jednego dnia to naprawdę bardzo dużo
    Ostatnio edytowane przez Tr0n ; 15-04-2010 o 00:56
    pozdrawiam Sebastian

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tr0n Zobacz posta
    Uwaga na autostradach w Niemczech. Ostatnio Policja zaczęła ostro karać osoby jadące środkowym pasem (jeśli są trzy pasy) lub lewym pasem jeśli prawy pas jest wolny. Jak się w 'porę zjedzie" to 25 Euro jak ktoś z tyłu będzie musiał przyhamować 70 €.

    Gnanie 1500 km żeby dojechać do Paryża to ciężka sprawa - nie każdy da radę, dlatego proponowałem postój. Ponadto kierowca na następny dzień jest dętka. Jadąc trasą proponowaną przez stomate grzech nie zatrzymać się w Saarbrucken - piękne klimaty industrialne.

    Średnia 110-120 jest realna.
    PL - 130km/h
    DE - od 60 do ... - 120 realne jeśli nie będzie nieprzewidzianych wypadków i na odcinkach bez ograniczeń będzie około 160 km/h
    FR - zależy od trasy ale 110 jest realne
    Oczywiście wszystko zależy ile będzie się stało na postojach.

    Realnie jadę z Wrocławia do Luksemburga 8,5-9h bez specjalnego gnania (tylko wietrzenie silnika ) + załóżmy 4 godziny do Paryża i 2 godziny Katowice-Wrocław - dobry kierowca da radę w 15h - tylko że 1500km w ciągu jednego dnia to naprawdę bardzo dużo
    Tak jak zaznaczył Tr0n! Przepisy ruchu drogowego w Niemczech MUSZĄ być przestrzegane BEZWZGLĘDNIE.
    Perełki tych przepisów to np. wspomniana już odpowiednia odległość od pojazdu poprzedzającego, jazda lewym lub środkowym pasem autostrady
    czy choćby "radary czasowe" no i oczywiście wyposażenie pojazdu.

    Tak teraz szacuję i dochodzę do wniosku, że nie dojedziecie w 15h. Zakładając wariant optymistyczny 17/18h.
    Poza wszystkim nawet jeśli cudem dojedziecie w 15h to sam wjazd do Paryża zajmie co najmniej godzinę.
    No i zmęczenie. Dlatego proponuję faktycznie podzielić dojazd na dwa dni z opcją zobaczenia "czegoś" jeszcze.

    Jak chcecie mogę zrobić program dojazdu i pobytu tylko podajcie proszę max kwotę w jakiej mam się zmieścić.

    Zaznaczam, że nie jestem biurem turystycznym a założenia wynikają z doświadczenia.

  7. #7

    Domyślnie

    Kraków-Paryż bez długich odpoczynków trzeba liczyć 18 godzin. Mówię o minimum, bez korków, zwiedzania po drodze.

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rg2000 Zobacz posta
    ...Czy ktoś się orientuje jak z dostępnością LPG na trasie do Francji?...
    Nie bardzo kumam temat LPG ale najlepiej będzie jak wejdziesz sobie na: www.prix-carburants.gouv.fr i poszukasz.
    Na pierwszej stronie jast mapka pocięta granicami departamentów. Interesujące Ciebie to departamenty: 67 lub 68,
    88, 52, 10, 77, i 75 (to już Paryż). LPG we Francji to GPL (le gaz de pétrole liquéfié). Jest jeszcze http://www.cfbp.fr/?p_idref=1103. Tam też najszybciej znajdziesz adresy stacji.

    Jadąc z Kołbaskowa przez Berlin resztę ekipy spotkasz dopiero na rozjeździe w okolicy Harsdorf-u. Dołożysz deko trasy ale jeżeli macie jechać razem to jedyne sensowne "połączenie" ekipy.
    Będzie dobrze jeżeli uda Ci się szybko przejechać przez Berlin . Dalej już z górki

  9. #9

    Domyślnie

    Mam trochę luzu więc skleciłem coś takiego:

    Wyjazd samochodem osobowym z Jędrzychowic do Paryża. Termin 29.04 - 01.05. Jeden nocleg na tasie. Dwa
    nocelgi w Paryżu w hotelu ** (czysto i w dobrej okolicy, blisko stacji metro). Długość trasy: 2350 km (obie strony)
    Szacunkowy czas przejazdu: 12 godzin (bez postojów, posiłków, niespodzinek na drodze, kontroli celnej
    lub policyjnej) - w jedną stronę.
    Ilość osób w pojeździe: 4.
    Szacunkowy koszt to 1000 zł/os na który składają się:
    - ubezpieczenie w podróży - ok. 20 zł/os
    - ubezpieczenie assistance pojazdu - wersja LUX (tylko taką opcję wykupujcie) - ok. 25 zł/os
    - paliwo i autostrady (tylko FR) - 485 zł/os w obie strony (cena max dla pojazdu z silnikiem benzynowym do 2.5l,
    obciążenie 4 "standardowymi" osobami i małym bagażem. Średnie spalanie nie powinno przekroczyć 8.5 l/100 km.
    - dwa noclegi w hotelu ** (http://www.etaphotel.com/gb/hotel-26...es/index.shtml). Odległośc do stacji metra Porte de Vanves to tylko 600 m lub jeszcze bliżej do stacji
    Malakoff - Plateau de Vanves.
    Parkowanie gratisowe na parkingu przy hotelu.
    Obok jest McDonald's więc tanie "jedzenie" jest dostępne bez specjalnych zabiegów.
    I to tyle za tę cenę. Oczywiście nie uwzględnia ona tzw. kieszonkowego na atrakcje Paryża. Przyjąłem, że wydatki
    są większe niż mniejsze więc można założyć pewien zapas gotówki ale bardzo skromnie.

    Zwiedzanie i atrakcje Paryża.
    Jeżeli hotel jest punktem startu to zwiedzanie proponuję rozpocząć od przejazdu metrem na stację Montparnasse.
    To zaledwie 4 stacje od Porte de Vanves. Po dotarciu na miejsce zostają już tylko nogi.
    Kierujcie się dokładnie na północny-zachód - Champs de Mars (Pola Marsowe). Pierwsze "obiekty fotograficzne" to
    Ecole Militaire (Szkoła Wojskowa) i Tour Eiffel (Wieża). Jak już wieży będziecie mieć dosyć to przejdziecie na drugą stronę Sekwany na tzw Trocadero (które nie jest Trocadero tylko Palais de Chaillot - owszem znajduje się na Placu Trocadero. Jak już nacieszycie oczy i zapełnicie pierwsze karty rozpocznijcie wspinaczkę w kierunku północno-wschodnim do Aleji Kleber-a (Avenue Kleber) i tym traktem spokojnym krokiem dojdziecie do Placu de Gaulle-a czyli pod Łuk Tryumfalny. Następnie najsłynnieszą aleją świata Polami Elizejskimi (Champs-Elysees) zejdziecie w dół do Placu Zgody (Place de la Concorde) mijając po drodze wspaniałe atrakcje np. Grand Palais.
    Po dotarciu na plac po prawej stronie zobaczycie Assemble Nationale - Pałac Bourbonów, przed wami ogrody Tuileries i dalej Louvr a po lewej Rue Royale i w oddali Madeleine. Aby się nie wracać i nie krążyć bez sensu proponuję najpierw skręcić w lewo w Rue Royal i dojść tą piękną ulicą do Place de Madeleine.
    Jak już przejdziecie obok kościoła św. Magdaleny kierujcie się na północny-wschód na Boulevard Haussmanna i w prawo do Galeii La Fayette. Wejdźcie do Galerii i na samej górze jest ********* taras widokowy. Cały Paryż na dłoni. Obróćcie się do tyłu i zobaczycie Bazylikę SacreCoeur tak blisko, że aż aż . Ale ją (bazylikę) zostawcie sobie na drugi dzień.
    Po zejściu z tarasu przejdźcie wprost na Operę Garnier. Następnie po minięciu placu przed operą przejdźcie ulicą Rue de la Paix na Place Vendome. Z placu ulicą Castiglione przejdziecie na rue Rivoli i wejdziecie do ogrodów Tuileries i w lewo do Louvr-u. Następnie kierujcie się na zachód spacerując brzegiem Sekwany. Dojdziecie do wyspy Cite - kolebki Paryża na której jest m.in. katedra NatreDame. Następnie małym mostem (Petit Pont)
    przejdziecie "na ląd" i kierując się na południowy-zachód dojdziecie do Ogrodów Luksemburskich mijając wcześniej Pantheon.
    W ogrodach (jak będzie pogoda) walnijcie się na trawie i odpocznijcie.

    To chyba wszystko co uda się zobaczyć pierwszego dnia. Tempo wojskowe i dobre nogi. Nie polecam metra bo szlag trafi wiele atrakcji. Oczywiście opisałem miejsca bez ich odwiedzania w środku. Na to nie macie czasu.

    Z bardziej znanych i bezwzględnie wymagających odwiedzenia/zobaczenia zostały nam:
    - La Defense - taki Manhattan Paryża
    - Moulin Rouge
    - Bazylika SacreCoeur
    - Cmentarz Pere Lachaise
    - Centrum Pompidou
    - wpaniały Ogród Zoologiczny - wyremontowany i przebudowany

    O ile pierwszy dzień to tylko nogi to w drugim dniu przejazd na La Defense tylko metrem. Wracając kierujcie się na Boulevard de Clichy przy którym znajduje się Moulin Rouge. Następnie nogami pod górę do Bazyliki SacreCoeur.
    Niestety w środku nie wolno robić zdjęć . Z powrotem nogami na Cmentarz Pere Lachaise - tutaj "stracicie" trochę czasu ale WARTO! Klimat tego miejsca i jego wyjątkowość poczujecie już po przekroczeniu bram.
    Po wyjściu - kierunek Centrum Pompidou...
    No i możecie powiedzieć, że byliście w Paryżu
    Oczywiście jest jeszcze wiele, wiele innych atrakcji ale podczas tak krótkiej wycieczki nie jesteście w stanie ogarnąć wszystkiego.
    I jeszcze jedno. Być w Paryżu i nie pojechać do Versailles to naprawdę grzech . Specjalnie wybrałem hotel w tym miejscu m.in, ze względu na "bliskość" Wersalu. Jest co prawda kawałek (18 km) ale trzeba to zobaczyć.
    Nie wchodźcie do Pałacu (z resztą kolejka i tak was zniechęci). Wejdźcie tylko do ogrodów a i tak to co zobaczycie
    będziecie długo pamiętać .

    Jeśli coś pominąłem co waszym zdaniem powinno znaleźć się "w programie" piszcie. Skorygujemy. Jednak myślę, że wszystko ogarnąłem i na dwudniowy pobyt wystarczy.

    Za chwilę napiszę więcej nt samego fotografowania. Np wieży w iluminacji. Mity i pierdoły krążące w polskim internecie zmuszają do sprostowania .

    No i proszę moda o połączenie wątków.
    EDIT: Proszę bardzo. PS. Jestem pełen podziwu
    Ostatnio edytowane przez Tr0n ; 15-04-2010 o 18:54

  10. #10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stomate Zobacz posta
    ... Następnie nogami pod górę do Bazyliki SacreCoeur.
    ... Z powrotem nogami na Cmentarz Pere Lachaise ...
    Jeżeli można, to sugerowałbym raczej skorzystać z metra w drodze z Sacré Coeur na Père Lachaise. Zyskacie na czasie.
    Ostatnio edytowane przez Pawel92 ; 15-04-2010 o 18:53
    Pozdrawiam
    Paweł

    Moja radosna twórczość

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •