Close

Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: Obiektyw

cwyku
    Gość

Domyślnie Obiektyw

Na początek się przywitam zewszystkimi hei

Jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o fotografowanie ale ciągle się uczę i coraz bardziej mnie to wciąga. Mam Nikona D300s, pierwszym obiektywem jaki kupiłem był nikkor 35mm f1,8

Teraz szukam drugiego obiektywu, mam zamiar kupić tła i pobawić się trochę w portrety, akty itp. eksperymenty (oczywiście amatorsko)
    Liczę na wasze propozycje i podpowiedzi, za wszelką pomoc będę wdzięczny.
    Zastanawiam się nad :
    NIKKOR 24-70 f/2.8G
    Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8G ED-IF DX

a może skoro mam już 35mm polecicie mi coś całkiem innego. Może jakaś Sigma czy jakaś inna firma?
    Czy są jakieś marki obiektywów, które kiepsko działają z Nikonem?

Za pomoc w stawianiu pierwszych kroków w fotografii z góry wielkie dzięki

Domyślnie

1. Do portretów dokup Nikkora 85 f1,8.
    2. Do rozebranych pań (panów) świetnie nadadzą się i 35 i 85 w zależności od tego czy będzie ci zależało na całości czy skupisz się na szczegółach
    3. Jeśli chodzi o eksperymenty to musisz napisać więcej o co by ci chodziło ale możesz spróbować jakiejś rybki.

A ponieważ piszesz o tłach (w domyśle studio) o pomyśl o jakimś dodatkowym oświetleniu.

cwyku
    Gość

Domyślnie

W tygodniu kupuję SB-900 i na stronce fotoellite chcę zamówić jakieś fotoboxy. Kolega chce kupić drugą lampę to mamy dwie

Domyślnie

Pytania o zoomy które wypisałeś były milion razy wystarczy poszukać... chyba że będziesz miał jakieś nietypowe pytanie o te szkła...
    Dawniej system N - obecnie L(M) + F

Domyślnie

35/1.8 to był świetny wybór na początek i do nieco szerszych planów niż portret (choć do portretu też).
    Teraz:
    Do portretu olej wymienione zoomy, pomyśl o:
    50/1.4G, 85/1.8D, zbliżającym się podobno 85/1.4 AF-S, 135/2D DC, lub zoomie 70(80)-200/2.8.