Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20
    Oszczędny w słowach Awatar afi21
    Miasto
    ŚLĄSK - CHORZÓW

Domyślnie Obiektyw dla amatora

Witam mam pytanie odnosnie obiektywu dla zdjec krajobrazowych i architektury bo nie ukrywam ze takie mnie interesuja, a ze jestem amatorem w tej dziedzinie to zasiegam wiedzy na tym forum u kolegow bardziej doswiadczonych w tych sprawach Mianowicie interesuje mnie obiektyw Nikkor AF-S DX 18-105 mm f/3,5-5,6G ED VR tak jak pisalem czy jest to wystarczajacy obiektyw do tego typu zdjec czy nie ? a moze polecacie cos innego w podobnych cenach ?? Prosze o rade bo patrzac na opinie o tym obiektywie to wydaje mi sie on dobrym obiektywem tym bardziej ze nie kosztuje az tyle bo 850zł jak na poczatek mojej przygody ze zdjeciami to wystarczajacy koszt tak mi sie wydaje. Teraz prosze o wasze rady czy warto czy bedzie lepszy od mojego kitowego 18-55 VR ? Acha jeszcze jedno moze dla was dosc blachy problem ale dla mnie nie zrozumialy jak poznac ilokrotny zoom ma dany obiektyw bo z tego co wyczytalem ten 18-105 ma 5,6 krotny zoom a ile ma moj kitowy 18-55 nie mam pojecia. Sorry za tak duzy post i tyle pytan ale od tego chyba jest forum co nie ??? aby sie radzic profesjonalistow
    Pozdrawiam afi21...
    afi21 -- Nikon D60 18-55 VR (narazie tylko tyle...)

Domyślnie

- krotność zooma: dzielisz sobie 105:18 i masz krotność, podobnie 55:18
    - do architektury, wnętrz i krajobrazu, to krótkie ogniskowe są potrzebne, więc zamiana 18-55 na 18-105 nic nie da. Raczej 16-85 byłby lepszym wyborem
    Nikoniarz-majsterkowicz

Domyślnie

Tak, ale kupujac 16-85 wyda 2x tyle co na 18-105, a zyska 6,5 stopnia na szerokim. W tej cenie(16-85) imo lepiej sigme 10-20 w starszej wersji.
    D90 + słoik po Kieleckim

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez dzej Zobacz posta
    Tak, ale kupujac 16-85 wyda 2x tyle co na 18-105, a zyska 6,5 stopnia na szerokim. W tej cenie(16-85) imo lepiej sigme 10-20 w starszej wersji.
    Słusznie.....