Close

Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: D5000 i SB-800

Oszczędny w słowach Awatar Mikee
    Miasto
    Częstochowa

Domyślnie D5000 i SB-800

Jestem nowy i początkujący być może był już taki temat ale nurtuje mnie to ponieważ nie bardzo mogę zrozumieć czy mogę błyskać sb-800 robiąc foty moim d5000 jeśli lampa nie jest podłączona do aparatu ? Co ma z tym wspólnego CLS, bo nie bardzo ogarniam przeczytałem bardzo dużo artykułów ale nie moge tego ogarnąć.

Domyślnie

Możesz błyskać lampą sb800 nie podlączoną do d5000, własnie dzieki CLS.

Domyślnie

No właśnie D5000 nie posiada trybu commander więc nie może robić za mastera, więc z jedną lampą nie poszalejesz bezprzewodowo. Więc co by wyzwolić lampę w CLS (wireless) musisz założyć na sanki body lampę co może pracować jako master (SB800/900, Metz58AF1, Nissin Di866Pro) lub sterownik błysku SU800. Jeśli dysonujesz tylko jedną lampą to lampa w body w manual, SB800 w tryb SU4 i o TTL zapomnij
    Ostatnio edytowane przez adolfik9501 ; 10-11-2009 o 20:06 Powód: Dodałem SU800
    Kiedy wszystkie znane metody zawiodą przeczytaj instrukcję obsługi...
    "I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak
    Świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem"

Oszczędny w słowach Awatar Mikee
    Miasto
    Częstochowa

Domyślnie

Czyli wygląda na to że aby błyskać jakąś lampą bezprzewodowo musze mieć SB-800 podłączoną do aparatu i wtedy mogę błyskać czymś innym nie podpiętym.

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez Mikee Zobacz posta
    Czyli wygląda na to że aby błyskać jakąś lampą bezprzewodowo musze mieć SB-800 podłączoną do aparatu i wtedy mogę błyskać czymś innym nie podpiętym.
    Mało precyzyjnie

Co by lampa zdalna pracowała w CLS musi być wyzwolona tzw. masterem. W przypadku D5000 są to te lampki i sterownik co napisałem wyżej. Lecz równocześnie lampa wyzwalana musi być zgodna z CLS (SB600/800/900, M48/58AF1, N Di866, Sigma 530DG SUPER).

Jeśli zaś nie straszne Tobie ręczne dobieranie mocy błysku to: