Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11
  1. #1

    Domyślnie uniwersalny zoom do F80

    Witajcie,

    Dawno juz nie zasmiecalem tego forum swoimi rozterkami, zatem...

    Od paru lat szukam swojej drogi. Jestem niewatpliwie fotografem bardzo amatorskim, co nie przeszkadza mi cieszyc sie z kazdego zdjecia. Probowalem z jednym uniwersalnym zoomem, potem pojawily sie stalki. Okazalo sie jednak, ze jestem zbyt leniwy, aby dzwigac po gorach komplet szkiel. I w zwiazku z tym szukam dalej swojej drogi...

    Sytuacja na teraz wyglada nastepujaco. Moj F80 wspolpracuje z Nikkorem 50 f/1.8D i kitem pt. Nikkor 28-100 3.5-5.6G. Tą 50-tke mam z sentymentu (przygoda z fotografia zaczela sie od Zenitara wlasnie 50mm). Sklaniam sie do kupienia jednego, uniwersalnego w miare zooma, z ktorym mialbym szanse na dluzszy romans niz aktualnie posiadanym 28-100G. Biorac pod uwage zakres ogniskowych, z ktorym mam teraz do czynienia (28-100), pierwszym pomyslem, jaki sie zrodzil w mojej glowie, byl Nikkor AF-S DX 18-105 mm f/3.5-5.6 VR ED. Co o tym sadzicie? A moze jakas alternatywa? Jak wypada wg. Was porownanie tego Nikkora 18-105 z kitowym 28-100G? Czy w ogole warto?

    Do rozwazan mozna dorzucic zagadnienie pt. a moze jakis inny zakres ogniskowych? 16-85? 18-70? 24-70? Nie bede ukrywal, ze zakres 28-100, na ktorym teraz pracuje jest bardzo uzyteczny. Czy zatem bede w stanie przebolec troche mniejszy zakres? Czy jest to realna roznica w praktyce?

    Dzieki za wszekjue uwagi!

    PS
    Jak widzicie, ten post jest raczej luznym rozwazaniem, takze... odwoluje sie do waszego, niewatpliwie wiekszego, doswiadczenia.
    F80 + Nikkor AF 28-105 f/3.5-4.5D IF + duzo radochy z robienia zdjęć
    A efekty? Oceń sam: http://picasaweb.google.com/karol.strugala

  2. #2

    Domyślnie

    18-105, czy 16-85 to obiektywy dx, więc na analogu odpadają. Może 24-120 vr?