Close

Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Domyślnie W sobotę chrzest siostrzenicy....

    Witam Serdecznie kolegów. Zostałem poproszony o wykonanie kilku fotek w kościele podczas ceremonii chrztu. Chciałbym aby wypadło wszystko idealnie. Proszę o kilka porad aby nie spieprzyć tematu. Jestem zaawansowanym amatorem. Mój sprzęt to D40, AF-S 18-135, SF600. Chodzi mi głównie o ustawienia aparatu, lampy. Oraz kilka porad proszę jeśli chodzi o kadrowanie.

  2. #2

    Domyślnie

    Kościół jest jasny, czy ciemny... kontrastowy, czy nie... jest możliwość odbicia światła od ścian/sufitu? (itd, itp)
    ISO takie, aby móc zrobić spokojnie odbitki 15x21 (ze chrztu raczej większych rodzina nie będzie wykonywać... chodzi mi o zaszumienie). Nie wiem jak ma się ono w D40 - niech wypowiedzą się inni, albo zrób sobie próby i oceń jakość. Chyba, że będzie na tyle jasno, że nie będziesz musiał podbijać czułości (w co wątpię). Czasy takie abyś nie poruszył - warto pamiętać o zasadzie 1/ogniskowa. Strzelaj w NEF'ach. Obiektyw maksymalnie otwarty jeśli będzie ciemno. O błyskaniu to co potrzebujesz jest przystępnie napisane pod linkiem: foto.jasiu.pl/.

    Powodzenia

  3. #3
    Oszczędny w słowach
    Dołączył
    10 2008
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Posty
    59

    Domyślnie

    Wypada zapytać księdza - powinien nie robić problemu. Ten obiektyw 18-135 to cały czas na maksa otwarty. ISO dla D40 to chyba maksymalnie 800.
    maszyna do świerkania

  4. #4

    Domyślnie

    jeśli błyskasz to filtr ocieplający na lampę, żeby różwnoważyć temperaturę.
    w sumie to wysztko. ważne żeby łapać dobre kadry i nikogo nie wnerwiać. dasz radę

  5. #5

    Domyślnie

    Witam,