Close

Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Domyślnie LR 5.7 brak profilu do Tamrona 15-30 2.8 VC

Co prawda pisałam juz w wątku Tamrona 15-30 2.8 VC ale może tutaj jest bardziej odpowiednie miejsce...

W końcu odebrałam zamówionego T 15-30 Niestety zaczął padać deszcz, więc zrobiłam na szybko tylko kilka ujęć. Niestety Lightroom 5.7 nie ma profilu do tego obiektywu. Doczytałam, że Camera Raw w Photoshopie ma ten profil, ale nie mam za dużo doświadczenia w PS. Trochę szukałam na necie i na jednym forum znalazłam, że ktoś ręcznie przeniósł ten profil z PS do LR
    Canon has just released Camera Raw 8.8 today (3/19) which includes a lens correction profile for the Tamron 15-30 2.8 VC, but the update hasn't reached Lightroom yet. That's slightly irritating. I manually copied the .lcp to the \AppData\Roaming\Adobe\CameraRaw\LensProfiles\1.0 folder so it's usable in LR. It works though, no more bent lines @15mm.
    http://photography-on-the.net/forum/....php?t=1422422
    Niestety nie wiem gdzie go znaleźć i gdzie jest folder do którego trzeba go skopiować.

Domyślnie

Trudno żeby był profil do obiektywów, który nie istniał jak wyszedł LR5.7

Profil znajdziesz wersji nowszej niż ten obiektyw.
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

Domyślnie

kolorowooka, zakładam, że masz winzgrozę, a zatem robisz tak:
    1. Zasysasz z sieci najnowszy plik Camera Raw.
    https://helpx.adobe.com/camera-raw/k...installer.html
    2. Zasysasz darmowy paker 7zip, możliwe że już masz, a jak nie to:
    http://www.7-zip.org/
    3. CameraRaw_9_4.zip rozpakowujesz 7zip i otrzymujesz plik CameraRaw_9_4.exe, który jest niczym więcej niż spakowanym archiwum.
    4. Prawym klawiszem klikasz na CameraRaw_9_4.exe i wybierasz z menu kontekstowego opcje 7-Zip -> Otwórz archiwum
    5. Otwiera się okienko pakera z listą czterech katalogów, Ciebie interesuje ostatni o nazwie "$_OUTDIR"