Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: Zamek w Janowcu

  1. #1

    Domyślnie Zamek w Janowcu

    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.

    Jako, że to moje pierwsze kroki z zabawą D80 i Camera RAW czekam na cenne uwagi.
    Serdecznie Pozdrawiam i przyjemnego oglądania.

  2. #2

    Domyślnie

    Pierwsze co się rzuca w oczy to zły balans bieli. Zdjęcia wpadają w czerwień. Widać to wyraźnie na pierwszym.
    Na ósmym krzywy horyzont.
    Same kadry moim zdanie nie są złe. Niektóre klasyczne i przewidywalne, ale np. 2. i 12. ładnie skomponowane.
    Nie podoba mi się 7. - nieostry dach na pierwszym planie zbytnio zdominował kadr.

  3. #3

    Domyślnie

    Dziękuję za rady, co do WB i czerwieni to dopiero na domowym monitorze widzę, że nie jest dobrze . Zdjęcia obrabiałem w pracy, a tam mdłe te kolory były i brak czerwieni. Nauczkę mam .. nie ufać barwom w LCD HP.

  4. #4

    Domyślnie

    D80 się marnuje. Wszystkie możliwe błędy fotografii architekturalnej zostały dokonane. Przed autorem długa nauka.

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez efes Zobacz posta
    D80 się marnuje. Wszystkie możliwe błędy fotografii architekturalnej zostały dokonane. Przed autorem długa nauka.
    ZnaFca? rozwiń zamiast kłapać jęzorem bez sensu. WB da się poprawić, kadr też, więc wytłumacz mi o co ci chodzi? Albo pokaż co ty zrobiłeś, chętnie popatrzę, może się czegoś nauczę?

  6. #6

    Domyślnie

    Wedle życzenia.

    1. Ucięty budynek, ucięta antenka, za dużo przestrzeni z lewej, za mało z prawej. Obiekt sam w sobie nieciekawy. Fotografowania anten i kabli tak btw unikamy.

    2. Źle zastosowany motyw prostej linii prowadzącej do celu (mostek). Dlaczego? Po prawej poręcz nie jest ucięta, a po lewej jest. Wystający krzak po prawej. Ludzie. A na deser - ruiny z daleka ciekawe nie będą.

    3. Lewy dolny róg - jakieś śmiecie wchodzą w kadr. Strasznie ciasno, na czym odbiorca ma tu skupić swój wzrok? Na chodniku, trawie, kamieniach w murze, zakratowanych oknach, niezakratowanych oknach? To zdjęcie jest fatalne pod każdym względem. Jedyne co, to nie ma przepałów.

    4. Ucięty budynek, za dużo trawy, na czym skupić wzrok? Sam budynek wzroku nie przyciąga swoją architekturą, więc odpada.

    5. Nieostre zaczepy sznurka na pierwszym planie tylko rozpraszają, znowu wszystko poucinane, brak tematu. Co ma być tematem? sznurek?

    6. Najbliżej terminu "fotografia". Dobrze naświetlone i fajnie ukazuje wnętrze, wyglądałoby jak greckie, gdyby nie to, że paski są czerwone. Problem polega na tym, że w kadr wcina się lampa, a samo wnętrze jest jednak nudne.

    7. Totalna pomyłka. Jakieś nie wiadomo co w prawym dolnym rogu, dach, drugi dach, kominy, wieża, poucinane kominy po prawej, całkowity chaos, widoczny brak panowania nad kadrem, kompozycją.

    8. Chaos w kadrze vol.2, a w prawym dolnym rogu kawałek kamienia, ostre światło, co ma być ciekawego w tym zdjęciu?

    9. Dlaczego krzywo? co ma być tematem? trawa? słupki z łańcuchem, rozwalone ściany? Wygląda jak przypadkowy pstryk.

    10. Poucinane ruiny, budowla, znowu nie wiadomo dlaczego krzywo, nudno, przynajmniej jakoś zarysowany temat (biały budynek, jak rozumiem?)

    11. Poucinane, po co tyle trawy, po co tyle miejsca z prawej a tak mało z lewej, dlaczego tak dalego od obiektu? Nic ciekawego.

    12. Krzaki wpadające w kadr, krzaki zasłaniające budowle (widać ich więcej niż samych ruin), po raz kolejny i ostatni nic ciekawego.

    Oto dlaczego nie komentowałem szczegółowo. Te zdjęcia są wykonywane przez kogoś, kto nie zna podstawowych zasad kompozycji, nie ma obycia z architekturą, dlatego nie wie co chce zawrzec w kadrze i zawiera wszystko, a "wszystko" w fotografii, to zawsze "nic". Mogę jeszcze tylko dodać, że ruiny to architektura najtrudniejsza, dlatego na początku dałbym sobie z nią spokój i trenował z normalną architekturą w mieście.

    Zdjęć swoich pokazywać nie muszę, bo mogę znać się na fotografii, a samemu jej czynnie nie uprawiać, ale pokażę. Tylko nie tutaj. Na życzenie mogę podesłać na priva.

  7. #7

    Domyślnie

    Ok, więc tak:

    1. to nie budynek to baszta zamkowa, sam zamek jest ciężko zmieścić w jeden kadr, tym bardziej jak chce się zaakcentować pewne szczegóły. Sam sposób kompozycji (zasada trójpodziału) wydaje mi się prawidłowa. W tym wypadku "kable" są fragmentem baszty chroniącym ją przed zawaleniem. Nie oczekuj, że zwinę te liny do wykonania zdjęcia.
    2. Mostek nie prowadzi do zamku w linii prostej, jest w kształcie półksiężyca.
    3. Rzeczywiście śmietnik w kadrze jest zbędny i znów kwestia trójpodziału - czy tego nie stosuje się przy fotografii architektury?
    4. Sposób odrestaurowania mi się spodobał, wstawienie plomby w ruiny Janowca według mnie jest bardzo ciekawy.
    5. To nie jest sznurek ... to są liny i to dość grube. Nieostre bo nie są tematem pierwszoplanowym zdjęcia.
    6. Miałem zabrać ze sobą niebieskie pastele ale nie miałem miejsca w plecaku, może dali by mi przemalować. ucięta lampa to rzeczywiście błąd. Nieciekawe? białe ściany byłyby ciekawsze?
    7. do kitu ;>
    8 - 9. Kolejny raz pytam się o trójpodział i mocne pkt. - czy to nie ma zastosowania tutaj?
    10. .....
    11. Raz piszesz o szerszych kadrach, drugi raz każesz zawęzić kadr żeby potem napisać, że zbyt ciasno?
    12. Tak miało być.

    Musisz się zdecydować, w przypadkach gdy piszesz o kadrach tam gdzie jest szeroki każesz mi zawężać, a tam gdzie jest wąski rozszerzyć. Jaką zasadą mam się kierować przy kompozycji - bo z tego co piszesz to nie chodzi o trójpodział czy złoty podział i mocne pkt.

    Tak moim życzeniem jest obejrzenie na priv jak ty sobie z tym radzisz - może się czegoś nauczę.

    Pozdrawiam.

  8. #8

    Domyślnie

    Niepotrzebnie się tłumaczysz. "Nie oczekuj, że zwinę te liny do wykonania zdjęcia. " - Jak coś przeszkadza, w kadrze, to się zmienia kadr, albo się zdjęcia nie robi w ogóle. (ewentualnie można coś wymazać w ciemni). "Mostek nie prowadzi do zamku w linii prostej, jest w kształcie półksiężyca." - to albo robimy tak, żeby było widać nieucięty mostek, albo nie robimy zdjęcia. itd itd. Jeśli nasze możliwości techniczne nie pozwalają na uzyskanie w kadrze tego, czego żądamy, to darujmy sobie pstrykanie. Polecam fotografie analogową - od razu nabiera się szacunku do zdjęcia.

    Co do trójpodziału - zanim zaczniemy zastanawiać się nad trójpodziałem i mocnymi punktami, trzeba nad kadrem zapanować. Sprawdzić, czy żadne elementy nie przeszkadzają, nie rozpraszają. Zasada trójpodziału może być zachowana, a samo zdjęcie być beznadziejne i nudne. Fotografia to nie matematyka, że mamy wzór, podstawiamy pod niego liczby i wychodzi nam prawidłowy wynik. A co do wszystkich zasad fotografowania architektury, to przekopiuję z innego tematu:

    1. Decydujemy przed zrobieniem zdjęcia, co ma być w kadrze. Albo rybka, albo akwarium. Jak jest ładny ratusz, to nie kombinujemy, jak wcisnąć na zdjęcie ratusza ładne kwiatuszki z ogrodu, bo prawdopodobieństwo znalezienia punktu, z którego widać będzie obie rzeczy, a kadr zachowa się ciekawy wynosi jakieś 5%.

    2. Sposoby fotografowania architektury:

    a) żabia perspektywa (podchodzimy blisko i fotografujemy z aparatem zadartym ostro do góry), która sprawdza się gdy budynek jest wysoki/wokół budynku jest mnóstwo pierdół (to dotyczy szczególnie miasta; trakcje tramwajowe etc.)/budynek jest monumentalny

    b) szeroko (odsuwamy się na tyle, by uchwycić całą budowlę) - gdy żabia nam nie pasuje z jakiegoś powodu, lub gdy mamy jakieś miejsce, z którego w kadrze nasz fotografowany budynek ciekawie łączy się z otoczeniem.

    c) wycinkiem (fotografujemy ciasno; fotografujemy budynek z miliardem okien tak, by w kadrze było ich np. tylko pięć, albo fotografujemy kościół tak, że widać tylko jego dzwonnice) - rzadko się sprawdza, trzeba mieć w tym doświadczenie i dobre miejsce. W żadnym wypadku nie łączymy żabiej perspektywy z wycinkiem; gdy fotografujemy wycinkowo, musimy znaleźć miejsce, w którym będziemy na tej samej wysokości, co fotografowany odcinek. Jeśli to niemożliwe, to albo sobie darujemy, albo staramy się znaleźć jak najwyżej. Wycinek stosujemy, gdy budynek sam w sobie nie jest ciekawy, ale ma interesujący detal.

    Wewnątrz budynków obowiązują w zasadzie te same zasady.

    3. Czekamy na światło - fotografowanie od godziny mniej więcej 10:00 do pierwszych oznak zachodzenia słońca nie ma w zasadzie sensu. Zdarza się wprawdzie czasami ciekawe niebo w tym okresie czasu, ale rzadko, a nasza architektura będzie z którejś strony ogarnięta cieniem.

    4. Unikamy ludzi - fotografujemy architekturę, istoty ludzkie są nam całkowicie zbędne.

    5. Nigdy, ale to przenigdy nie ucinamy jakichś budynków (wyjątek to panoramy/krajobrazy miejskie).

    6. Przydają się filtry (polaryzacyjny i szary) i statyw - w ten sposób można wyciągnąć ciekawe kontrasty i nadać bardziej dramatycznego wyrazu niebu, które przy okazji fotografowania architektury jest niezwykle ważne.

  9. #9

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yarp3n Zobacz posta
    ZnaFca? rozwiń zamiast kłapać jęzorem bez sensu. WB da się poprawić, kadr też, więc wytłumacz mi o co ci chodzi? Albo pokaż co ty zrobiłeś, chętnie popatrzę, może się czegoś nauczę?
    Bardzo sie tu kolego unosisz, obawiam sie jednak, ze poziom twoich zdjec nie jest aż tak wysoki.
    Obcykałes ten zamek jak stado japiszonów wieże eiffla, ale to jeszcze toche za mało, zeby mówic o fotografii architektury.

    Efes wyłozył to z zaskakujacą cierpliwoscią sporo prawd mniej czy bardziej oczywistych, zatem osobiscie sugerowałbym skupiienie sie raczej nad tym co on napisał, niz mało efektywna obroną tych pstryków.
    I'm not always right, but I'm never wrong...

  10. #10

    Domyślnie

    Ja nie bronie tych pstryków bo nie mam tyle doświadczenia i umiejętności żeby to robić. Chce poprowadzić dyskusję w ten sposób aby do czegoś prowadziła, dzięki której mogę się czegoś nauczyć od forumowiczów. Ja przekazałem jak ja to widzę i czekam na ukierunkowanie przez bardziej doświadczonych. Dzięki wrocek'owi i efes'wi teraz już wiem na co mam zwracać uwagę i czego się wystrzegać.
    No chyba, że nie o to chodzi w tym dziale żeby się uczyć tylko żeby robić od razu publikacje do albumów i książek.
    Sama informacja o tym, że foty są do dupy na niewiele mi się przyda.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •