Close

Strona 36 z 146 PierwszyPierwszy ... 2634353637384686136 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 351 do 360 z 1451

Wątek: Trucks

  1. #351

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jaack Zobacz posta
    Ale Floryda bywa wietrzna czasami. Aligatory tez biegaja po miastach od czasu do czasu... ale domy tansze sa.
    Jednak to nie Chicago, gdzie czasami chce łeb urwać. A jeszcze w zimie, kiedy temeratura spada do -30C, jak w tym roku było w lutym, do tego wiatr i odczuwalna robi się prawie -50C. Za to latem trzyma +40. Fajne miasto, ale klimat dla twardzieli.

    Z kolei kolega kierowca, który mieszka na wsi pod Tampą, skarżył mi się kiedyś , że aby wyjść rano z domu, musi parę razy trzasnąć drzwiami, bo mu takie ogoniaste bydlę na werandzie się rozsiadło.

    Ale plusem jest, że można tam kabrioletem podróżować.

    144.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMGP3330a.jpg
Wyświetleń:	2
Rozmiar:	735,4 KB
ID:	32931

  2. #352

    Domyślnie

    Ligo mam kilka pytań odnośnie 142. Czy tam mają do sprawdzania hamulców coś w rodzaju hamowni? I czy problem z hamowaniem ciężarówek na długich zjazdach nie polega na tym, że po pierwsze hamulce się przegrzewają, a po drugie hamulce są pneumatyczne i ciągłe hamowanie powoduje spadek ciśnienia i w pewnym momencie po prostu przestają działać. Jak jak było w słynnym wypadku autokaru z pielgrzymami pod Grenoble w 2007 roku (w Vizille), gdzie młody kierowca nie używał retardera. I trzecie pytanie, dużo jest na takich drogach tych "runaway ramp" (nie wiem, jak to po polsku się nazywa, bo u nas nie ich ma).

  3. #353

    Domyślnie

    Świetny wątek, Ligo! Fotografia z egzotycznym dla większości odbiorców kontekstem, ożeniona z Twoim komentarzem - tak, to się fajnie ogląda i czyta. Dodatkowo sporo fotografii dobrych samych w sobie ("ready to stand alone" - jak to się mawia za Wielką Wodą) - btw często podoba mi się Twoje kadrowanie. Szkoda, że takich wątków, które fotograficznie pokazują od środka pracę albo pasję i są kontynuowane przez dłuższy czas jest tak mało (a trochę dawno wygasło). Ale z pewnością wymaga to nie tylko zdolności reportażowych, ale również konsekwencji i chęci, by znaleźć na to czas. Tym bardziej Ci gratuluję!

    Cytat Zamieszczone przez Ligo Zobacz posta
    Jednak to nie Chicago, gdzie czasami chce łeb urwać. A jeszcze w zimie, kiedy temeratura spada do -30C, jak w tym roku było w lutym, do tego wiatr i odczuwalna robi się prawie -50C. Za to latem trzyma +40. Fajne miasto, ale klimat dla twardzieli.
    Parę lat temu to bym Ci napisał - "Etam dla twardzieli, pozdrawiam z Montrealu ". Oczywiście żartuję, ale taka ciekawostka: http://www.chicago.climatemps.com/vs/montreal.php . A Chicago fajne miasto tak jak piszesz (choć mieszkałem tam tylko 3 miesiące, za to zimą).

  4. #354

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sosnowy Zobacz posta
    Ale z pewnością wymaga to nie tylko zdolności reportażowych, ale również konsekwencji i chęci, by znaleźć na to czas. Tym bardziej Ci gratuluję!
    Miło słyszeć, dziękuję bardzo.


    Cytat Zamieszczone przez PM.M Zobacz posta
    Czy tam mają do sprawdzania hamulców coś w rodzaju hamowni?
    Nie ma nic takiego, jest miejsce na parę pojazdów, gdzie kierowca może wyjść i sprawdzić sobie hamulce wizualnie. Albo na węch, jeśli woli.

    Jednak sprawa jest poważna, bo niektóre zjazdy są na tyle paskudne, że można zrobić sobie krzywdę nawet przy sprawnych hamulcach, o ile używa się niewłaściwej techniki jazdy, albo ma po prostu pecha.
    Oczywiście podstawą jest J-Brake, czy tam retrader, jak zwał, tak zwał.
    Natomiast trzymanie pedału hamulca wciśniętego, to najszybsza droga do spalenia hamulców. Nie chodzi tu o powietrze, bo jego ubywa tylko podczas częstego hamowania pulsacyjnego, tylko o tarcie szczęk i w efekcie zapalenie się oleju w piastach i samych opon.

    Ogólnie rampy są i ratują tyłek. Co najmniej jedna, czasem 2-3 na trochę dłuższych zjazdach.
    Tutaj jedna z chyba czterech ramp na 7-mio milowym zjeździe na I-64 przy granicy WV/VA.
    Jak widać, jednego już wyciągają, a w międzyczasie inny właśnie smaży hamulce.

    145.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1000773a.jpg
Wyświetleń:	7
Rozmiar:	468,8 KB
ID:	32941
    Ostatnio edytowane przez Ligo ; 01-11-2019 o 20:24

  5. #355
    J1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ligo Zobacz posta
    ...
    Jak widać, jednego już wyciągają, a w międzyczasie inny właśnie smaży hamulce.
    A mozliwe ze nie mial tego systemu w swojej ciezarowce ? Albo nie nauczyli go na kursie ?



    Dzieki Twojemu watkowi zaciekawil mnie temat. Calkiem fajny system. Tylko skoro jest taki system to dlaczego sa kierowcy ktorzy maja problem ze zjazdami.

  6. #356

    Domyślnie

    Ligo dzięki. Swoją drogą to ostatnie zdjęcie jest mocne. Czy jadąc w dół nie ma się gdzieś myśli, czy oby tym razem też uda się bezpiecznie zjechać? Zastanawiam się czy europejskie góry są mniejsze, czy też np autostrady prowadzi się bardziej serpentynowato, bo aż tak to nie wygląda. Dla naszych kierowców problemem jest podjazd pod pagórek na Mazowszu w ziemie. Kiedyś 3 h w zimie stałem, bo bez łańcuchów pod Radomiem nie mogli podjechać.

  7. #357

    Domyślnie

    Nie bardzo rozumiem w czym problem z tymi hamulcami - hamuję głównie silnikiem, klocki i tarcze wymieniam rzadko.
    No ale ja nie jeżdżę zawodowo i mam ręczną skrzynię biegów.

  8. #358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jaack Zobacz posta
    A mozliwe ze nie mial tego systemu w swojej ciezarowce ? Albo nie nauczyli go na kursie ?
    Dzieki Twojemu watkowi zaciekawil mnie temat.
    Nie rób tego, bo w efekcie możesz wyjść zza biurka i wsiąść za kółko.

    Nie wiem, czego dokładnie uczą na kursie, bo nigdy nie robiłem. Poważnie.
    Tu wymagają, żeby przyjść i zdać egzamin, a kursy nikogo nie obchodzą.

    Natomiast z J-Brakiem jest taka sprawa, że jego skuteczność zależy od mocy silnika i można przyjąć, że siła hamowania jest zbliżona do tej mocy. No i oczywiście od dobranego przełożenia. Poza tym w nowszych silnikach można ustawiać sobie zakres jego działania od jednego cylindra do sześciu. Starsze miały często dwie pozycje - 50%, albo 100%.

    Kiedyś jeździłem starym Volvo, gdzie akurat te 100% było zepsute, więc różnie z tym bywa.
    Dochodzi fizyka. Masz lekki ładunek, powiedzmy 20 tys. funtów, to nawet tę górkę na focie bierzesz na samym J-Brake, bez dotykania hamulca, a jeśli powyżej 40 tys, wtedy już trzeba dohamowywać.


    Cytat Zamieszczone przez PM.M Zobacz posta
    Czy jadąc w dół nie ma się gdzieś myśli, czy oby tym razem też uda się bezpiecznie zjechać?
    Tak, zawsze.

    Być może różnica jest w tym, że tutaj drogowcy bardzo dbają o utrzymanie jezdni, szczególnie na takich odcinkach.

    - - - - kolejny post - - - - - -

    Cytat Zamieszczone przez jo44 Zobacz posta
    Nie bardzo rozumiem w czym problem z tymi hamulcami
    Problem w masie. Załadowany truck na większym zjeździe zachowuje się, jak kamień wrzucony do studni.

  9. #359
    J1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ligo Zobacz posta
    Nie rób tego, bo w efekcie możesz wyjść zza biurka i wsiąść za kółko.

    Nie wiem, czego dokładnie uczą na kursie, bo nigdy nie robiłem. Poważnie.
    Tu wymagają, żeby przyjść i zdać egzamin, a kursy nikogo nie obchodzą.

    Natomiast z J-Brakiem jest taka sprawa, że jego skuteczność zależy od mocy silnika i można przyjąć, że siła hamowania jest zbliżona do tej mocy. No i oczywiście od dobranego przełożenia. Poza tym w nowszych silnikach można ustawiać sobie zakres jego działania od jednego cylindra do sześciu. Starsze miały często dwie pozycje - 50%, albo 100%.

    Kiedyś jeździłem starym Volvo, gdzie akurat te 100% było zepsute, więc różnie z tym bywa.
    Dochodzi fizyka. Masz lekki ładunek, powiedzmy 20 tys. funtów, to nawet tę górkę na focie bierzesz na samym J-Brake, bez dotykania hamulca, a jeśli powyżej 40 tys, wtedy już trzeba dohamowywać.
    Chyba jestem bezpiecznie okopany za biurkiem... mam takie wielkie w ksztalcie litery C.

    A no zapomnialem ze u Was sie idzie od razu na egzamin.

    Czyli im nowszy samochod tym bardziej rozbudowana ta funkcja. Dobranie mocy hamowania silnikiem do masy ladunku ma sens.

    PS.
    Troche z innej beczki jezeli mozna. Jak to u Was wyglada sprawa wynajmu mieszkania i pralki w mieszkaniu? Czy nadal sa zakazy?

  10. #360

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jaack Zobacz posta
    Chyba jestem bezpiecznie okopany za biurkiem... mam takie wielkie w ksztalcie litery C.
    Jeśli masz takie wielkie w kształcie litery C, to znaczy że jesteś Prezesem. Trzeba było tak od razu...
    Ale wiesz, kiedyś mogą zrobić kierownicę w kształcie wielkiej litery C. I co wtedy?

    Jeśli dobrze pamiętam, to w Nowym Jorku, w mieście były obostrzenia co do używania pralek i suszarek. Prawdopodobnie obowiązują nadal. Ale poza nim nie kojarzę jakichś problemów.
    A z wynajmem jest tak, że najczęściej wynajmujesz i mieszkasz.

Strona 36 z 146 PierwszyPierwszy ... 2634353637384686136 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •