Szukaj
Najzieleńszy z zielonych
Niezbyt poważny, czasem odważny, nie-co-dziennik sporadyczny.
Chodzi mi o to, że jeśli chodzi o HDR, tak się złożyło, iż te fajne robione są głównie przez Canoniarzy -vide Maciej Duczyński, itp.
Wystarczy rzucić okiem na flickr. Z kolei o Olympusie E-510 autor jakiegoś tutoriala pisał na forum olympusclub, że wręcz nie nadaje się do HDR .
Co do d90 - na necie jakoś ciężko o fajne fotki wykonane w tej technice. Sam zobacz. Stąd moje "założenie", że być może z jakiś powodów ten model się nie sprawdza (co akurat prawdą nie jest - teraz już to wiem).
____________________________________
Nikon D90, Nikkor 18-105, Nikkor 50 1.8.
Czysty zbieg okoliczności.
Najwyraźniej chciał zatrzeć swoje braki i ignorancję, w temacie HDR.
Aparat, a tym bardziej obiektyw nie mają nic wspólnego z tworzeniem obrazka HDR. Robisz kilka zdjęć z różną ekspozycją i składasz je w programie graficznym. Nie ma znaczenia czy zdjęcia pochodzą z Nikona D90, D700 czy Canona 5d... Liczy się odpowiednie naświetlenie kilku fotografii, technika wywołania i odpowiednie złożenie obrazków.
PS.
No chyba, że bawisz się w wyciąganie z jednego RAW'a (swoistego rodzaju półśrodek). Wtedy tak -- aparat, a konkretnie matryca -- ma znaczenie. Ale obiektyw nie.
Ostatnio edytowane przez swider ; 01-11-2010 o 20:43
Najzieleńszy z zielonych
Niezbyt poważny, czasem odważny, nie-co-dziennik sporadyczny.
Wow! 1, 3, 6 znakomite - kolor i kadr. Bardzo mi się podoba ta dość delikatna (jak na HDR) i subtelna obróbka. Miejscówka do tego wyśmienita. Zgodnie z przedmówcami - lepiej w kolorze. Z ilu naświetleń robiłeś? I w czym je łączyłeś?
* 3, 5, 7 - trochę lecą na boki.
Niby tak, ale jeśli człowiek stoi przed wymianą systemu, a lubi HDR, to daje do myśleniaCzysty zbieg okoliczności.
Podałbym linka do tych wywodów, ale dostaję błąd 404.Najwyraźniej chciał zatrzeć swoje braki i ignorancję, w temacie HDR.
Żeby było śmieszniej, używałem Olka 510 do HDR i było naprawdę ok. Problemy zaczynały się - jak pisałeś - przy wywoływaniu 3 "odbitek" z pojedynczego RAW. Matryca Olka bez porównania bardziej szumi, niż ta z D90.
Tak, zgadza się. Niemniej jednak z jakiś powodów lepiej wychodzi mi HDR w pomieszczeniach - halach, magazynach,itp. Może dlatego, że światło jest przeważnie lepiej rozproszone. Trudno powiedzieć. Przy tych robionych na zewnątrz to loteria.Aparat, a tym bardziej obiektyw nie mają nic wspólnego z tworzeniem obrazka HDR. Robisz kilka zdjęć z różną ekspozycją i składasz je w programie graficznym. Nie ma znaczenia czy zdjęcia pochodzą z Nikona D90, D700 czy Canona 5d... Liczy się odpowiednie naświetlenie kilku fotografii, technika wywołania i odpowiednie złożenie obrazków.
Wow! 1, 3, 6 znakomite - kolor i kadr. Bardzo mi się podoba ta dość delikatna (jak na HDR) i subtelna obróbka. Miejscówka do tego wyśmienita. Zgodnie z przedmówcami - lepiej w kolorze. Z ilu naświetleń robiłeś? I w czym je łączyłeś?
* 3, 5, 7 - trochę lecą na boki
Delikatna obróbka ... Fakt - z tej mocnej z czasem się wyrasta...
Miejscówka faktycznie powala. Może gdyby tu było więcej chromu, to byłoby jeszcze lepiej Ale za to jest dużo polerowanego metalu, smaru i "antycznego" klimatu. HDR fajnie z tym gra.
W oryginale te fotki były ... no mdłe po prostu.
Robiłem to z 3 naświetleń. Do D90 nawet nie zdążyłem przeczytać instrukcji, więc trochę na wariata to było. Goły bracketing po prostu - 3 naświetlenia w "odstępie" maksymalnym - czyli 2 dział. Po sfotografowaniu - rzut oka na LCD - i wiedziałem, że będzie dobrze. Dlatego nic nie zmieniałem. Tryb "P" z bodajże wyłączonym automatycznym ustawianiem ostrości,ale pewności nie mam. Akurat w Nikonie to nie przeszkadza za bardzo. Łączenie w Photomatixie.
Lecą na boki? Hmmm, możliwe - z czasem traci się dystans do własnych fotek
____________________________________
Nikon D90, Nikkor 18-105, Nikkor 50 1.8.
o kurcze, ale rewelacyjne miejsce ! Zdjęcia bardzo fajne.
Może ktoś przybliżyć mi idee tego roweru, do czego wykorzystywany był prąd, który w ten sposób był tworzony? Czad !
8. Trochę bliżej.
____________________________________
Nikon D90, Nikkor 18-105, Nikkor 50 1.8.
Rower to taki "bajer dla zwiedzających" Jest sprzężony z pompą wody - im szybciej pedałujesz, tym bardziej podnosi się "słup wody" we wskaźniku obok Jak mocno się przyciśnie na pedały, to można "zamknąć licznik" i wylać wodę ze wskaźnika Reasumując, pokazuje zasadę działania pompy wodnej.
W Karchowicach do dzisiaj uzdatnia się wodę. Widoczne powyżej niemieckie maszyny Kruppa (parowe) zostały zastąpione maszynami elektrycznymi - mniejszymi i bardziej wydajnymi.
Ostatnio edytowane przez yacca ; 02-11-2010 o 15:05
____________________________________
Nikon D90, Nikkor 18-105, Nikkor 50 1.8.
Pogratulować techniki i pomysłu.
Skontaktuj się z nami