Szukaj
Pierwsze niezłe. Pozostałe słabsze, w dodatku jakby nieostre.
Szary, cichy człowiek.
Nie jest źle imho ! Dawaj następne. Z tego seta 1 i 3 rządzą ! Ostrość jak u mnie wygląda że jest o.k.
D700/ S5Pro / N 80-200 f2.8 / N 85 f1.8 / S 8 f3.5 / T28-75 f2.8 / SB 900 / iMac27" / iMac 20" / iPad3
Dziękując za już, zapraszam do skrobnięcia jeszcze kilku słów. Ja wiem, że przyszedł "lanszafcista" i robi ruch w nie swoim dziale
. Ale chciałbym troszeczkę podszkolić się w trudnym portretowym rzemiośle. I właśnie tu niezbędne są Wasze cenne wskazówki, abym wiedział gdzie popełniam błędy, na co w przyszłości zwrócić uwagę. Teorię przerobiłem, ale teraz kolej na etap poważniejszy - praktykę. Będę wdzięczny za kilka słów oceny, szczególnie światła, obróbki i innych ważnych elementów
.
powiem tak:
wbrew pozorom praca modelki w studio jest bardziej wymagająca.
mnie ten seszyn nie porywa, bo jest ... nijak... emocji nie widać, szczególnie na 3 i 4. za sztuczne. zbyt upozowane.
panna nie ogarnia swojego ciała. widać to np. po ułożeniu dłoni dość przypadkowym i niedbałym.
wpuść więcej dynamiki. więcej podgladaj modelke niż ją ustawiaj, delikatnie ją prowadź. Ty widzisz jak to wyglada, ona nie. więc po cześci to Twoja wina, Twoja bardzo wielka wina
no i światło Ci poszło na kołnierz, czy jak to się tam w tych damskiej nomenklaturze nazywa
ale - jesli to Twój pierwszy seszyn to jest nieźle.
jak przypomnę sobie swój studyjny pierwszy raz, to łoooo matko....
![]()
Ostatnio edytowane przez nonnatus ; 11-05-2010 o 17:41
zwierciadlanki: D800 D750 D3 D300 F65
nikkory: 14-24/2.8 20/2.8 28/2.8 50/1.8 70-200/2.8 VR
manual: zenitar 16/2.8 fish, helios 44/2
SB900 frotto cokin lowepro epson L800
nie lubie tych fotek, technicznie dobre jak dla mnie, ale modelka zbyt spieta i widac ze pozuje sztywno do tych ujec. nastepnym razem daj jej troche wina i wlacz muzyke![]()
zwierciadlanki: D800 D750 D3 D300 F65
nikkory: 14-24/2.8 20/2.8 28/2.8 50/1.8 70-200/2.8 VR
manual: zenitar 16/2.8 fish, helios 44/2
SB900 frotto cokin lowepro epson L800
Fachowiec studyjny to ja nie jestem, ale wg mnie jedynka jest najlepiej oświetlona, w sumie zdaje się, że bardzo dobrze, pozostałe jakby zbyt ciemne, szczególnie to widać na twarzy.
F90X, D600
Gra, gra i gra jak w filmie. Nonnatus dobrze prawi. Nie wino. To bedzie widac. Atmosfera zabawy. Tancz, szalej wyglupiaj sie i stworzcie atmosfere nie do zdjec. Niech nie mysli, ze to sesja. Niech zapomni. Wtedy uwazam polowa sukcesu. (zaleznie od tego co chcecie pokazac).
Masz dobre foty krajobrazowe. Tam gra swiatlo, pora dnia i zastana sceneria. Nie masz na to wplywu. Tutaj tak i musicie wszystko stworzyc sami.
Krajobrazowi nie zmienisz mimiki. Tutaj mozesz.
Te kadry a raczej stroj wymaga mimiki pani profesor badz sexi i nowej w firmie sekretarki bogatego szefa
Koraliki tez graja tu jakas role a wlasciwie sa i ich nie ma. Wiec uwaga na stroj.
I jeszcze jedna uwaga. Ostrosc na blizsze oczko a nie nos. Moze plytsze GO.
Jesli to poczatek to jest rewelacyjnie moim skromnym zdaniem.
Nad oczkami przy obrobce bym popracowal
Jednak sluchaj fachowcow.
Ps: Dekolt jeszcze wydaje sie dotkniety zimnem w studio![]()
Ostatnio edytowane przez GUINNESSts ; 11-05-2010 o 23:58
Najgorszy w tych zdjeciach jest brak emocji i brak pomyslu na kadry. Jest tak neutralnie, ze musze ciagle od nowa ogladac te zdjecia, aby przypomniec sobie, jak one wygladaja. Problemem jest tutaj zapewne to, ze zarowno ty, jak i modelka nie macie doswiadczenia w fotografii studyjnej, czy tez ogolnie portretowej. Moja rada: znajdz sobie doswiadczona modelke (a najlepiej kilka), zrob z nia/nimi kilka sesji, a od razu zlapiesz o co w tym chodzi. Przede wszystkim zrozumiesz to, ze rola modelki w takich zdjeciach jest co najmniej rownie wazna, jak fotografa. Modelka to nie manekin, ktory ustawia sie godzinami zeby dopracowac wszystkie szczegoly. Modelka to twoja aktorka. Ty jestes rezyserem, co znaczy ze masz ja prowadzic, a nie za nia grac. Ale najpierw musisz miec pomysl. Dobry pomysl.
Usunięto komercyjną stopkę - regulamin forum!
Skontaktuj się z nami