Zobacz pełną wersję : Jaki obiektyw do 1300zł
Mam nikona D70 i miałem do niego obiektyw NikkorA 18-70, który nie był moim ulubionym jednak jedynym obiektywem. Teraz chcę kupić jakiś może o podobnej ogniskowej jednak z lepszym światłem. Nie mam doświadczenia dlatego pisze z prośbą o rady co jest godne polecenia. tak jak w temacie przeznaczyć mogę na ten zakup max 1300zl, ale jeśli za mniejsza kwotę mogę kupić coś sensownego to byłoby super. Może to być używka byle był lepszy od tego, który miałem. Ta ogniskowa może też być troszkę inna, ponieważ niebawem kupuję nikkora 20/2.8. Bardzo proszę o jak najszybsze podpowiedzi na co spojrzeć.
Troche lepszy od N18-70 będzie Tamron 17-50 f/2.8, o ile trafisz na dobrą sztukę. A co do Nikkora 20mm to się moze jeszcze zastanow, są o nim różne opinie z przewagą niezbyt pochlebnych :)
To w takim razie co zamiast tego nikorra 20mm? Może powiedzmy, że mamy do dyspozycji 2000zł i chcemy kupić 2 obiektywy jeden jakiś standard, a drugi niech to będzie stałoogniskowy o świetle 2.8 bądź lepszym. Tylko taki problem ile powinien mieć ten stałoogniskowy, żeby miał jak możliwie największe zastosowanie. Kiedyś przymierzałem się do makro czy też do portretów. Może coś pod tym kontem?
Ciężka sprawa... szukaj lekko uzywanych: Tamron 17-50 oraz Nikkor 85mm f/1.8, ale w 2000 PLN to sie nie zmiescisz raczej.
To w sumie mój ruch ze sprzedażą nie był najlepszy?
jak masz 2000zł i 18-70 nie był dla Ciebie za ciemny, to możesz pomyśleć nad Nikkorem 16-85VR. Jeśli potrzebowałeś światła to musisz zostać przy Tamronie 17-50/2.8 - nie ma niczego jaśniejszego w tej cenie (chyba że chcesz jedną z stałek: Sigma 20/1.8, Sigma 30/1.4, Sigma/Nikkor 50/1.4, Nikkor 35/1.8, Nikkor 85/1.8 etc..)