Zobacz pełną wersję : Jakie szkło do 800zł na początek? Krajobraz i macro
Witam,
przeglądałem temat, ale wiele jest polecanych, wiele nie. Nie znam się po prostu. :)
Szukam obiektywu używanego do Nikona D40 (więc musi byc autofocus) do krajobrazu oraz drugiego w tej samej cenie do macro (bo za jakiś czas będe kupował drugi).
A jak z Nikkorem 55-200mm?
Piotrek Charchuła
12-05-2009, 21:20
do makro odpada a 55 do krajobrazu raczej za wąsko.
A tak do ogółu? Bo szukam obiektywu na jakieś wycieczki itp. (zabytki i normalne zdjęcia z życia wzięte). Nie chodzi mi o panoramiczne zdjęcia.
Nikkor 18-55 i Tamron 55-200 + Raynox. Jak poszukasz na Allegro, to może się zmieścisz. Albo Sigma/Tamron 18-200 i raynox, ale tu będzie gorzej optycznie.
nie kupisz
Owszem, kupisz:
50/1.8 + mieszek na aukcji z mocowaniem do Nikona. Ważne - ten obiektyw ma pierścień przysłon, co się przyda :-)
No chyba że coś poplątałem...
Photoartbox
13-05-2009, 10:01
Owszem, kupisz:
50/1.8 + mieszek na aukcji z mocowaniem do Nikona. Ważne - ten obiektyw ma pierścień przysłon, co się przyda :-)
No chyba że coś poplątałem...
Nie kupi, bo jako jeden z warunkow postawil AF, a 50/1.8 + D40 = manual :) Za te pieniadze kupilbym N35/1.8 a z makro poczekal.
Kurcze z ciekawością kilknąłem w ten wątek ... Myślę: ciekawe co mu zaproponują ;-) Przecież tak. Krajobraz to dość szeroko 17-55... lub coś koło tego. Macro to 90-100. Jednak żeby to połączyć ... ciężko. Nawet jeśli cosik znajdziesz to chyba ja bym wolał dwa osobne szkiełka .. wiem że to kosztuje ale uwierz że warto.
robin102
13-05-2009, 15:51
Witam,
przeglądałem temat, ale wiele jest polecanych, wiele nie. Nie znam się po prostu. :)
Szukam obiektywu używanego do Nikona D40 (więc musi byc autofocus) do krajobrazu oraz drugiego w tej samej cenie do macro (bo za jakiś czas będe kupował drugi).
Kup sobie Nikkora 35mm f1,8 - zacznij od tego szkła :)
Rozumiem, że ten 35/1.8 i 50/1.8 to do macro?
17-55 jest drogi - same powyżej 2000zł.