Zobacz pełną wersję : Problem z przysłoną w D80
Witam.
Mam Nikona D80+ Sigma 18-200 i 28-300 i nie rozumiem dlaczego (przy zapiętym obiektywie) na najwyższej ogniskowej nie mam możliwości operowania przysłoną.Czy to normalne?
Na początku miałam Sigmę 28-300,potem kupiłam 18-200 bo myślałam,że te problemy z przysłoną to wina obiektywu,ale dalej jest to samo.
Do tego mam strasznie nasycone fotki mimo obniżenia nasycenia w ustawieniach.
Przykład- http://i42.tinypic.com/2i6f2ja.jpg
Dodam,że jestem początkująca.
Jeżeli podobny temat był z góry przepraszam ale nie mogłam znaleźć.
biniubak
08-05-2009, 21:59
Co do przykładowej fotki to u mnie kolory wcale nie są za bardzo nasycone. Ale niech się inni wypowiedzą.
Co do przysłony to może opisz to dokładniej. Czy nie da się wcale zminić czy tylko nie da się w dół - poniżej 5,6 np.?
Co do przykładowej fotki to u mnie kolory wcale nie są za bardzo nasycone. Ale niech się inni wypowiedzą.
Co do przysłony to może opisz to dokładniej. Czy nie da się wcale zminić czy tylko nie da się w dół - poniżej 5,6 np.?
Właśnie nie da się w dół.Na najmniejszej ogniskowej mogę sobie ustawiać góra dół a na największej nie mogę w dół.
biniubak
08-05-2009, 22:05
S 28-300 na max ogniskowej ma przysłonę 6,3 i mniej się nie da, 18-200 pewnie też 6,3. Takie szkła i tyle.
velaskez
08-05-2009, 22:12
A ile chcesz miec na 300? 2.8? To niestety ale czeka Cię wydatek rzędu 7-8k zł;)
biniubak
08-05-2009, 22:13
Chyba 7-8 kilo ojro :)
velaskez
08-05-2009, 22:39
Chyba 7-8 kilo ojro :)
Coś w ten deseń;)
biniubak dzięki.
A co do reszty to nie pytałam o nowy obiektyw tylko zadałam konkretne pytanie więc bez szyderstw proszę.
Juz wszystko wiem,można zamknąć wątek.