Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d60 - Różnice w kolorach, kontraście itd

chalik
04-05-2009, 15:29
Witam! Niedawno zakupiłem nikona d60 i mam mały problem. Otóż zdjęcia wyświetlane na LCD aparatu znacznie różnią się od tych po zrzuceniu na komputer. Różnice te już widać w ViewNX. Zdjęcia są zapisywane w JPG o najwyższej rozdzielczości i jakości. Wcześnie zapisywałem w NEF + JPG... i o ile w przypadku rawów takie róznice wydają się być uzasadnione to w JPG trochę mnie to dziwi. Dlaczego tak się dzieje, i jak mogę uzyskać na komputerze dokładnie takie same zdjęcia jak na wyświetlaczu aparatu. Nie ma co ukrywać jestem początkującym... i takie różnice utrudniają mi ogarnięcie aparatu.

Pozdrawiam

Magda.K
04-05-2009, 15:30
A masz monitor lcd ? jak nie no to już masz odpowiedź ;) U mnie jest to samo, ale jak oglądam u brata na lcd to jest ok.

chalik
04-05-2009, 15:51
W tym właśnie rzecz że mam LCD. Czytałem co nieco o sRGB i aRGB... ale mam ustawione na sRGB i tak raczej powinno być.

rastula
04-05-2009, 16:44
prawdopodobnie masz ustawiony jakiś inny profil kolorystyczny w swoim monitorze / oprogramowaniu

blackside
04-05-2009, 17:16
U mnie jest to samo.
Też mnie to denerwuje.... co więcej co monitor to inaczej widać. Zresztą już założyłem swego czasu wątek...
Na LCD obraz ma piękny kontrast, kolorki a na monitorze<laptop> gorzej. A dokładniej zależy jak ustawię matryce... ale w porównaniu do moich zdjęć z canona i innych to muszę generalnie zmienić kąt oglądania.

Ja już się przyzwyczaiłem.
U mnie przegląd lepiej wypada w wbudowanej przeglądarce windowsa<VISTA>
A nefy w viev nx i tak wyświetlane są z takimi ustawieniami jak masz dla JPeg :-)

velaskez
04-05-2009, 17:37
Wez skalibruj monitor to bedzie dobrze. Nawet jesli ustawisz sobie sRGB czy aRGB to nie ma znaczenia. LCD tak maja;)

chalik
04-05-2009, 17:50