PDA

Zobacz pełną wersję : Jak zrobić ostre zdjecia z perspektywy pod kątem???

_Pradawny_
30-04-2009, 22:23
Zacznę od tego że jestem dopiero początkującym fotografem.
W pracy mamy całkiem niezłe studio wyposażone w lampy Quant 250 (2 po bokach, i jedna pod stołem oświetlają od spodu) plus do tego softboxy, zdjęcia robimy Nikonem D90 18-105 VR.

mam takie zdjęcie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e601c484f7dcf153.html

jak widać po bokach jest ono nie ostre, jak zrobić ( co ustawić ) aby zdjęcie było ostre na całej szerokości??
dodam, ze aby na radju było widać niebieskie podświetlanie w aparacie zostały na ustawione w trybie manual opcje: szybkość migawki - 5, i f10

zna ktoś możę jakiś sposób aby było widac podświetlanie i zdjęcie było ostre na całej szerokości??

bloodcrawler
30-04-2009, 22:28
Większa głębia ostrości tylko i wyłącznie, kąt dosyć ekstremalny więc będzie trudno samą przysłoną. Jakiś czas temu widziałem plugin do photoshopa, robisz np 3 zdjęcia, ostrość ustawiona w 3 miejscach i sklejasz to w jedno.

_Pradawny_
30-04-2009, 22:29
co rozumiesz przez większa głębie ostrości??

Piotrek Charchuła
30-04-2009, 22:34

Polecam Ci jakąś książkę o fotografii.

Tommy
30-04-2009, 22:34

no to grubo :P
ja to rozumiem tak że już pora do spanka iść :)

marius_m
30-04-2009, 22:35
Ja bym dodał czytajac takie pytanie, że najpierw to trzeba by dowiedzieć się o co chodzi z tą głębią ostrości, jak ona zależy od ogniskowej i przysłony i na czym polega robienie zdjęć, a potem zabierał się za tego typu zdjęcia. Nie wspomnę już o tym sklejaniu 3 zdjęć z ustawnieniem ostrości w 3 różnych punktach bo sądząc po pytaniu to czarna magia co to są w ogóle punkty ostrości.

bloodcrawler
30-04-2009, 22:35
No niestety, trzeba trochę się naczytać, chociażby tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82%C4%99bia_ostro%C5%9Bci