PDA

Zobacz pełną wersję : D50 - SB600 , SB800 a moze cos innego ? dlugie ...

pdzran
08-09-2006, 23:10
Witam

Jestem nowicjuszem, nie mialem nigdy zewnetrznej lampy.
Co chce fotografowac : macro,portret,imprezki rodzinne,cos w plenerze.

Co wyczytalem w instrukcji D50 i necie :

Obie obsluguja CLS , iTTL.
CLS - Creative Lighting System - co dokladnie oznacza ?
iTTL - moc blysku optymalizowana jest dla uzyskania rownowagi pomiedzy obiektem glownym i tlem, chyba, ze pomiar ustawiony jest na spot ot wtedy obiekt glowny jest podkreslony kosztem tla.
Dobrze wyczytalem ?

Wg. info z instrukcji do D50 SB-800 w stosunku do SB-600 ma:
1.wieksza liczbe przewodnia ;
2.tryb AA,A,GN,RPT ;
3.glowice obracana do 7stopni w dol ;
4.poza tym dodatkowy akku ;
5.dyfuzor i 2 filtry barwne ;
6. Informacje o temperaturowej barwie blysku ;

Powiedzcie mi co dadza mi w praktyce te roznice na korzysc 800-tki ?
Z tego co wyczytalem w necie i instrukcji to sadze, ze:
1. Wiekszy zasieg.
2. Nie wiem co mi te tryby dadza ...
3. O odchylaniu lampy od osi obiektywu czytalem ale co mi da obracanie o te 7 stopni w dol ?
4. Szybsze ladowanie i jak sadze wiecej blyskow
5. Zmiekczenie swiatla, jak sadze szczegolnie przydatne przy portretach. Filtry barwne nie wiem czemu sluza ... (sadze,ze korekcji swiatla z lampy do zastanego ale pewnie sie myle).
6. Nie wiem

Jesli sie myle to prosze o info.
Jakie sa jeszcze inne roznice i co one mi dadza ?
Prosze o wyjasnienie takie jak dla nowicjusza ... zebym wiedzial co w praktyce mi da wydanie 600 stowek wiecej na 800-ke ;)

A moze polecicie jakas inna lampe (z tego co widzialem to licza sie Metz , Sigma) odpowiadajaca 600-ce lub 800-ce i dlaczego ?
Warunek, ze zamiennik powinien miec te same funkcje co Nikonowski produkt i prosze o info w czym ewentualnie jest lepszy.

Na chwile obecna zdecydowany jestem na 600-ke.
Jesli wybor powinien byc inny - prosze o uzasadnienie.

ictus
08-09-2006, 23:58