PDA

Zobacz pełną wersję : D90 - pierwsza lustrzanka? Prosze o rady -kompletnie sie nie znam



cinnabon
23-04-2009, 23:51
witam!
Chcialabym zrobic niespodzianke swojemu narzeczonemu i kupic mu lustrzanke, ale niestety nie znam sie na takim sprzecie :-( Do tej pory uzywalismy kompaktow - Canona SD300 i SD600. Nie ma jednak mozliwosci zrobienia nimi ciekawych zdjec (zdjecia w nocy nie wychodza, nie ma mowy o dlugim naswietlaniu, jakosc pozostawia wiele do zyczenia).
Aparat bylby do uzytku typowo "wycieczkowo-domowego", a nie do profesjonalnych zdjec. Budzet to jakies 3000-4000 zl za wszystko. Zalezaloby mi na dobrej jakosci, zeby kilka lat aparat nam posluzyl :-)
Poki co duzo dobrego czytalam o D90 w polaczeniu z 16-85. Co myslicie o takim polaczeniu?
Prosze o cierpliwosc - jestem laikiem :oops:

Greg77
24-04-2009, 00:08
Polecam, zdecydowanie dobry aparat z mozliwoscia rozwoju....
Szybki w obsludze i bardzo prosty z czasem dla laika.

cinnabon
24-04-2009, 00:12
Greg77 dzieki za odpowiedz :-)
zastanawialam sie tez nad D60, moze lepiej zaczac od niego? Jak myslisz?

noktoto
24-04-2009, 00:13
D90 + 16-85? Na początek świetny zestaw!

cinnabon
24-04-2009, 00:24
noktoto dzieki!
Chcialabym kupic mu cos z czego bedzie zadowolony i miec pewnosc, ze jakosc bedzie dobra, dlatego pomyslalam o Nikonie..
tylko teraz przyjrzalam sie cenom i sa wyzsze niz moj budzet :-( poza tym gdzies wyczytalam, ze moze byc problem z robieniem filmikow/zdjec gdy swiatlo jest troche gorsze. A wiem, ze to jest to co go wkurzalo w naszych Canonach. A co myslicie o polaczeniu D90 + 18-105 ?

noktoto
24-04-2009, 00:40
Też dobry wybór. 18-105 jest tylko nieznacznie gorszy od 16-85, a wyraźnie tańszy. Za pewien czas (jeśli narzeczony złapie lustrzankowego bakcyla) proponuje jeszcze 35/1.8 dokupić (sam się przymierzam).

cinnabon
24-04-2009, 00:50
noktoto to rozwiazanie brzmi bardziej przystepnie :-)
Masz racje - z czasem przeciez mozna dokupic.