PDA

Zobacz pełną wersję : światło stałe czy błyskowe

fader_audio
19-04-2009, 23:21
Witam wszystkich.
Zamierzam zacząc bawić się w zdjęcia w pomieszczeniach, portrety, makro, itp. Chciałbym kupić sobie jakieś oświetlenie. Zależy mi na mozliwości regulacji mocy. Tu przypuszczam że jest to możliwe tylko w świetle błyskowym.
Do regulacji światła stałegoi bchybą będą potrzebne jakies specjalne żarówki??
Jako że nie znam się na chwilę obecną na tych rzeczach proszę o radę jakie oświtlenie byłoby lepsze.
Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam

K.Piechowicz
20-04-2009, 00:24
Jeżeli chodzi o portrety polecam lekturę,

http://www.cyberfoto.pl/szkola-fotografowania-ksiazka-on-line/41384-portret-studyjny-maly-poradnik.htm

fader_audio
20-04-2009, 08:59
dzięki za link, będe miał chwilkę to poczytam.

koziołek_matołek
20-04-2009, 14:56
przydatne

Patio
20-04-2009, 15:22
i w jednym i w drugim masz możliwość regulacji mocy, stałe ma to do siebie żę podgrzewa atmosferę co czasem sie przydaje ... czasem ...

fader_audio
20-04-2009, 20:29
przeczytalem artykuł i myśle że bardziej jestem za błyskowym światłem. kosztowne są światła stałe z możliwością regulacji mocy świecenia, czy przypadkiem nie zmieniają one wtedy temperatury???
Jeszcze jedno zastanawiam się nad takim zestawem na początek http://www.allegro.pl/item612045267_zestaw_oswietleniowy_1x180_ws_plynna _regulacja.html. Pytani to jak najlepiej zsynchronizować to ustrojstwo z sb900 nie zamontowanej na aparacie. Czy SB zasterować lampą wbudowaną w trybie pracy "C", a z kolei błysk SB900 wyzwoli lampę studyjną??? D80 chyba nie posiada gniazda synchro z tego co pamiętam. Znowu jak połącze lampę po przez kostkę to raczej będzie problem wyzwolić znowu SB900. Nie bawiłem się jeszcze w taki sposób i proszę o wyjaśnienie bo nichaciałbym wydać kasy na darmo. A może po prostu lepiej dozbierać i kupić np. SB600??? Jeśli zamieszałem za bardzo to sorry. Pozdrawiam

rabijki
20-04-2009, 20:40
stale wcale nie musi sie grzac