Zobacz pełną wersję : D90 i soczewka macro
Witam
zakupiłem soczewkę MAKRO +8 dedicated 67mm firmy Massa, dokręciłem ją do obiektywu 18-105, i nie mogę ustawić ostrości w manualu ani w auto.
Jestem początkującym w sztuce fotografii i to moje pierwsze kroki. czy coś źle robię czy soczewka jest zła ?
pozdrawiam
Seba
Karbulot
19-04-2009, 09:22
Popracuj nad odlegloscia. To znaczy zblizaj sie i oddalaj sam a nie tyklko krec pierscieniem. Makra z soczewka nie mozna robic z dowolnej pozycji. No i obiektyw ma troszeczke za krotka ogniskowa do dobrych zblizen.
gadzeciarz
19-04-2009, 10:38
Ja bym jeszcze dodał że z mojego doświadczenia takie soczewki wyśmienicie nadają się do robienia powiększeń ze starych fotografii,wybrane fragmenty zdjęcia właśnie za pomocą różnych soczewek +1,2,4,8,10. Można też łączyć je ze sobą.
fotografując powierzchnie płaskie przy pomocy soczewki efekt jest całkiem akceptowalny!
Gorzej jeżeli pstrykamy ,,robaczki,, tu ogromnie trudno uzyskać dość ostre zdjęcie.
Soczewki to w moim przekonaniu dobra zabawa w makro,ale tylko zabawa!
Karbulot
19-04-2009, 12:11
Z pewnoscia. Ale zdaje mi sie, ze kazdy zaczynal swoje makro wlasnie od soczewek. Nim wydam ponad 6 tysiecy koron (3 tysiace zlotych) na Nikkora AF-S Micro 105 mm f/2.8G IF-ED VR, wole najpierw sprawdzic, czy makro lezy w mojej naturze, a ja nadaje sie do robienia zdjec makro. Mozna sie latwo zniechecic, wiec lepiej zamiast kupowac szklo wartosci puszki D90, lepiej napierw tyansza alternatywa sprawdzic, czy makro bedzie tym, co tygrysy (czyli my) lubia najbardziej. A najtaniej bedzie to sprawdzic za pomoca soczewki lub pierscieni. Tylko trzeba uwazac, aby nie sparzyc sie kupujac szajs jak tutaj pisalem - http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=95414 . Ja polecam Raynoxy, to sprawdzona marka, wielu uzytkownikow sobie chwali. Sam takowy mam i jestem z niego zadowolony.
mateo912
19-04-2009, 12:31