PDA

Zobacz pełną wersję : Pomóżcie mi dobrać stałke, 50mm vs 85mm

demas
18-04-2009, 11:11
Jestem tu nowy aczkolwiek tematy forum śledzę już od jakiegoś czasu ;- ) Witam więc wszystkich.
przeszukałem forum i nie do końca znalazłem odpowiedź na moje pytania.

Na razie jestem dość zaawansowanym laikiem jeśli chodzi o sprawy techniczne związane z doborem sprzętu czy samej obsłudze no ale staram się to nadrabiać każdego dnia, do rzeczy; Potrzebuję pomocy w doborze standardu do mojej zabawy z fotografią byłem niemal przekonany o N50 AF-S, no ale kusi mnie jednocześnie ogniskowa 85 ze światłem o 4 działki większym, oba szkła cuda, ale na razie udało mi się uzbierać na jedno z nich, doradźcie więc coś do nikona d80 Proszę :)

Fotografia którą się param to w gruncie rzeczy dosyć różnie, chociaż z czasem jak na to patrze to najbardziej idzie to w stronę reportażu-studia-portretów-ludzi-streetu, mniej więcej taki zakres, miałem jakiś czas okazję pobyć sam na sam;-) z manualnymi takumarem 50/1,4 i jupiterem 85/2.0 czas na coś szybszego, w pierwszym odpowiada mi światło w drugim ogniskowa, nie, nie stać mnie na N85/1.4 : ). Co doradzacie? miałem także pomysł żeby może dozbierać i wziąć 85/1.8 / 50/1.8, post może zbyt mało sprecyzowany postaram się odpisywać na wszelkie pytania, dziękuję za wszystkie sugestie i pomocnicze odpowiedzi, pozdrawiam

D.

Photoartbox
18-04-2009, 11:39
byłem niemal przekonany o N50 AF-S, no ale kusi mnie jednocześnie ogniskowa 85 ze światłem o 4 działki większym

Przyznam, ze nie znam 85-ki z wiekszym (cokolwiek to oznacza) o cztery dzialki swiatlem od F1.4. Moze napisz, jakie szkla juz posiadasz, bedzie latwiej cos zaproponowac.

demas
18-04-2009, 13:10
mniejszym* przejęzyczenie ;- ) na razie moim standarem jest Tamron 17-50 2.8

Photoartbox
18-04-2009, 14:23