PDA

Zobacz pełną wersję : obiektyw do portretów i makro < 600zł

Pchelek
14-04-2009, 18:33
Witam!

Przeczytałem już sporo tematów i ciągle nie umiem się zdecydować ;/ Do fotografii podchodzę hobbystycznie, mam nikona d70s. Kupiłem go z obiektywem 18-55 - jestem z niego zadowolony ale chcę zrobić kolejny krok do przodu i kupić sobie coś w tym stylu:

http://allegro.pl/item607849918_sigma_70_300_dg_macro_af_motor_nikon _filtr_uv.html

W opisie pisze że nadaje się do makro i takie pytanie czy ten obiektyw nadaje się do takiego amatorskiego makro ? I czy w portretach też się sprawdzi ? I jeszcze czy ten obiektyw w 100% współpracuje z aparatem ? jestem amatorem i używam autofokusa robię zdjęcia w tych trybach gdzie aparat dobiera ustawienia automatycznie czy mi nadal to wszystko będzie działać ?

dzięki za pomoc i pozdrawiam

HYPER
14-04-2009, 18:41
jesli ma byc do portretu i makro to kup Vivitara/Tokine 90/2,5. To jest szklo manualne, ale z AF do 600zl i tak postawionymi warunkami nic nie znajdziesz (chyba, ze uda Ci sie kupic w tej cenie Nikkora AF 60/2,8).

Pchelek
14-04-2009, 19:16
no właśnie szkło manualne w moim przypadku odpada bo sobie po prostu z nim nie poradzę. Po przeczytaniu twojego posta przemyślałem sprawę jeszcze raz i myślę że 900zł mógłbym dać ale zdecydowanie wolałbym coś po niższej cenie. A do 900zł to na co mogę liczyć ? Coś takiego się nadaje ?

http://allegro.pl/item605470883_nikon_obiektyw_55_200_mm_vr_d40_d60_ d80_d90_f_vat.html

Aha i jeszcze co jest nie tak z tym pierwszym obiektywem który podałem ? Bo z opisu aukcji wydaje mi się ciekawy, tylko że nie rozumiem tych oznaczeń czytałem o tym sporo ale nie potrafię zrozumieć

Jacek_Z
14-04-2009, 20:53
1 dlaczego ten post umieściłes w dziale "studyjnym"
2. ta sigma 70-300 to ani do portretu, ani do makro, podobnie jak nikkor 55-200. Do portretu się przydają bardziej otwarte przysłony (np 2.8, 2.0). Do makro na tych szkłach musisz użyc dodatkowo pierścieni lub soczewki