Zobacz pełną wersję : SB-600, dyfuzor i pare pytań
Witam.
Pare dni temu kupiłem sobie wreszcie lampe SB-600. Przyznam że w temacie lamp byłem i w sumie dalej jestem zielony. Do lampy dokupiłem dyfuzor T6. I w zwiazku z tym mam pare pytań.
W jakich sytuacjach sprawdza się ten dyfuzor? Robiłem wiele prób w różnym oświetleniu i zawsze lepsze efekty uzyskiewałem odbijącąc światło od sufitu bez założonego dyfuzora (gorzej jak tego sufitu nie ma, ale o tym później).
Mało tego, nawet kierując lampe na wprost, nie widzę większych różnic z dyfuzorem i bez niego. Fakt że daje TROSZKĘ bardziej rozproszone światło na całym kadrze, ale ostre cienie dalej pozostają.
Następnie mam pytanie co do samej lampy. O co chodzi z trybami TTL i TTL BL, przecież i tak moc błysku nastawiam sam (-3 do +3)?
Zaciekawiła mnie jeszcze jedna rzecz, jak robi się zdjęcia na ślubach, gdzie nie można odbić światła od sufitu, a uzyskuje się miękkie, rozproszone światło? Bo z moich doświadczeń, chociaż pewnie są błędne, dyfuzor daje niewielkie efekty.
Z góry dzięki za pomoc
Michał
Witam.
Pare dni temu kupiłem sobie wreszcie lampe SB-600. Przyznam że w temacie lamp byłem i w sumie dalej jestem zielony. Do lampy dokupiłem dyfuzor T6.
Cieszymy sie razem z Toba :)
W jakich sytuacjach sprawdza się ten dyfuzor? Robiłem wiele prób w różnym oświetleniu i zawsze lepsze efekty uzyskiewałem odbijącąc światło od sufitu bez założonego dyfuzora (gorzej jak tego sufitu nie ma, ale o tym później).
Wlasnie nadszedl czas na to pozniej :)
gdzie nie można odbić światła od sufitu, A takze od sciany czy innej plaszczyzny. I tutaj mamy dwa przypadki:
a) zdjecia z bliskiej odleglosci - zakladamy dyfuzor i podnosimy glowice (od 60 do 90 stopni) wtedy lampa doswieca plan tylko jakims ulamkiem wypromieniowanej mocy, swiatlem ktore to odbijajac sie od pokarbowanej przedniej czesci dyfuzora swieci defakto bokiem skierowanym w kierunku zdjecia.