Zobacz pełną wersję : Pomocy przy Nikon D60
Witam
Od razu na wstepie chcialbym zaznaczyc ze jestem totalnym laikiem w dziedzinie fotografi i aparatow te cyferki itd itd nic totalnie mi nie mowia. Zmierzajac do sedna. Chcialbym kupic na urodziny dziewczynie obiektyw gdzies maksymalnie do 600 zl. Ma aparat Nikon D60 i wspominala ze potrzebuje kupic sobie obiektyw portretowy itd tid patrzylem na allegro niby znalazlem nikory 50 cos tam ale one nie dokonca wspolpracuja z D60 z powodu braku jakiegos tam silnika. Czy sa jakies specjalne obiektywy do d60 gdzie wszystko by ladnie dzialalo? Poprosilbym o pare nazw i ew cene.
Z gory dziekuje
Laik ;]
Do 600 zł to.... niebardzo. Potrzebujesz obiektywu z własnym silnikiem SWM (bo z każdym innym w D60 nie będzie działać autofokus). Popularną 50 1,8 (za około 500 zł) musiałaby ostrzyć manualnie.
Z nikkorów (oryginalnych obiektywów Nikona) najtańszy i spełniajacy Twoje wymagania (jasny, nadajacy się do portretów) jest Nikon AF-S Nikkor 50mm f/1.4G [ http://e-cyfrowe.pl/nikon-af-s-nikkor-50mm-f_1-4g-p-9043.html ], ale on kosztuje minimum 1400 zł
czyli co bys mi polecil? czy to jest duza roznica? kobieta cos wspominala ze jakis analogowy obiektyw czyli rozumiem w tym przypadku analogowy obiektyw to wyjdzie na to samo co ten 50 f1,8 ? tyle ze ze 300-400 zl taniej?
Kup jej nowy aparat :) np. d 80
A tak na serio: Nie ma już nic tańszego niż 50 1,8 co mógłbyś brać pod uwagę. Jeśli obiektyw miałby być używany do portretów to można próbować ostrzyć ręcznie... ale przy matówce d60 to ja bym nie miał do tego cierpliwości.