PDA

Zobacz pełną wersję : Dla wątpiących: Nikkor 17-55

RBT
24-03-2009, 19:28
http://www.optyczne.pl/1709-nowo%C5%9B%C4%87-Test_obiektywu_Nikkor_AF-S_DX_17-55_mm_f_2.8G_IF-ED.html

sprocket
24-03-2009, 21:31
Optyczne w tym tescie tak bardzo wyroznia zalety DX-a ale kto teraz kupuje takie szkla, pewno tylko ja ;)

Bonthyc
24-03-2009, 21:41
Ale to było wiadomo już dawno.

swider
24-03-2009, 21:57
Obudzili sie :D

Mont
24-03-2009, 21:57
Lepiej by 50 "G" przetestowali.

Gawronik
24-03-2009, 21:59
Co prawda nie zauważyłem tej lekkiej beczki na 17mm lecz reszte potwierdzam w 100% - szkło jest warte swojej ceny i basta !!!!

Ale ja to jestem amator i mogę, a nawet z definicji się nie znam ;-)

sokrates
25-03-2009, 10:23
i tak znajdą się tacy co stwierdzą że Tamron 17-50 lepszy.... :-)

stachmuszel
25-03-2009, 10:33
Utrafili na dobry egzemplarz :-)

Sowulus12
25-03-2009, 10:53
i tak znajdą się tacy co stwierdzą że Tamron 17-50 lepszy.... :-)

Lepiej nie prowokuj, bo zaraz wkroczy wroga sekta Tamroniarzy ;) i dostaniemy oklep bo jest nas mniej i zmuszą nas do skasowania 17-55 z podpisu - mówię Ci ;)

wojtek_em
25-03-2009, 11:34
Lepiej późno niż wcale...ale ten opis:

"Wyniki naszego testu pokazują, że Nikkor 17-55 mm to najlepszy obiektyw tej klasy na rynku. Co prawda, Canon 17-55 mm ustępuje mu bardzo niewiele i kusi dodatkową stabilizacją, ale Nikkor optycznie i mechanicznie wypada troszkę lepiej".

nie wierzę własnym oczkom - nikkor lepszy od canona w optyczne.pl ?? Tego chyba jeszcze nie było :-D

Jacek Wrzesińsk
25-03-2009, 16:48
Lepiej nie prowokuj, bo zaraz wkroczy wroga sekta Tamroniarzy ;) i dostaniemy oklep bo jest nas mniej i zmuszą nas do skasowania 17-55 z podpisu - mówię Ci ;) Gdybym miał kasę to bym się chwili nie zastanawiał i sobie kupił to szkło, ale nie dlatego że tamron jest kiepski (wręcz przeciwnie:-D) ale dlatego że lubię solidne szkła, ot i tyle:-D

malisz
25-03-2009, 22:20
juz widze po tym tescie fale wyprzedazy 24-70 i fxiarze beda woleli zapinac 17-55 na crop modzie :mrgreen:

shadow_alex
26-03-2009, 11:58
Ja jestem DXiarzem, a i tak zostane przy 24-70 :D
Aha, czy mówiłem już... że tamron lepszy :P

markm
26-03-2009, 13:58
Ja w zeszłym roku dzięki podróży za wodę dołączyłem do grona szczęśliwych posiadaczy N17-55 2.8 i w pełni się podpisuję pod zachwytami nad tym szkłem ;-)

Waldo 2008
28-03-2009, 18:30
Po tęscie w optycznych na giełdzie również zauważono N17-55. Coraz to więcej osób chcących kupić to świetne szkło o czym było wiadomo już od dawna. Teraz zrobił sie jeszcze większt "kiler".

wigi
28-03-2009, 22:49
Utrafili na dobry egzemplarz :-)

a dziwisz się? w końcu Obiektyw do testów wypożyczyła firma Nikon Polska ;)

kamil
30-03-2009, 15:26
Ło Matko, przykladowe zdjecia w podsumowaniu obiektywu doskonale oddaja poziom 'optycznych'. Ja bym sie takie zdjecia wstydzil u cioci na imieninach pokazac. Banda o****stow sprzetowych dostala zabawke za 4kpln...

akustyk
30-03-2009, 15:36
Ło Matko, przykladowe zdjecia w podsumowaniu obiektywu doskonale oddaja poziom 'optycznych'. Ja bym sie takie zdjecia wstydzil u cioci na imieninach pokazac. Banda o****stow sprzetowych dostala zabawke za 4kpln...

zrob swoj test i go opublikuj. a jak go nie masz, to moze nie syp epitetami pod adresem osob, ktorym przynajmniej sie to chcialo zrobic, a nie tylko plodzic swoja krytyke pod anonimowa przykrywka internetu...

kamil
30-03-2009, 16:11
zrob swoj test i go opublikuj. a jak go nie masz, to moze nie syp epitetami pod adresem osob, ktorym przynajmniej sie to chcialo zrobic, a nie tylko plodzic swoja krytyke pod anonimowa przykrywka internetu...

Akustyku, zaczne od tego, ze sledze Twoja fotografie 'od czasów 10D'. BTW, stara strona bardziej mi sie podobala :) A teraz do rzeczy: dozwolone jest chyba krytykowanie mechanika samochodowego za to, ze schrzanil robote, nie otwierajac samemu warsztatu? Nie testuje obiektywow ale za to czasem robie zdjecia: http://tcs.uj.edu.pl/~kloch/Photos/Indie/ (http://tcs.uj.edu.pl/%7Ekloch/Photos/Indie/) Jesli ktos nie widzi nieczego zlego w publikowaniu takich gniotow w swoim tescie obiektywu, to znaczy, ze a) nie umie zrobic lepszych, b) nie widzi tego, ze zdjacia sa do kitu. Koniec OT, pozdrawiam kolege matematyka po fachu!

wigi
31-03-2009, 12:08

Zaraz zaraz, a co jest nie tak z ich testowymi zdjęciami? Co Ci nie pasuje? To w końcu tylko zdjęcia testowe, a nie artystyczne ;)

hallucinogen
31-03-2009, 14:14

testu zapewne nie przeczytales bo jest dla ciebie niezrozumialy tylko szybko przeskoczyles na podsumowanie,zobaczyles zdjecia i widzac ostatnie wyciagnales wnioski -" o k...jaki gniot, co to w ogole za test jak takie zdjecie wyszlo,kto to robil i gdzie oni maja glowe?" ,tak?

wacki4
31-03-2009, 17:25

Nie testuje obiektywow ale za to czasem robie zdjecia: http://tcs.uj.edu.pl/~kloch/Photos/Indie/ (http://tcs.uj.edu.pl/%7Ekloch/Photos/Indie/)
1. to są zdjęcia TESTOWE i nie ma co tu ich oceniać.
2. jeśli bronisz swojego zdania tą galerią - to wole oglądać te zdjęcia testowe...

kamil
31-03-2009, 17:31
testu zapewne nie przeczytales bo jest dla ciebie niezrozumialy tylko szybko przeskoczyles na podsumowanie,zobaczyles zdjecia i widzac ostatnie wyciagnales wnioski -" o k...jaki gniot, co to w ogole za test jak takie zdjecie wyszlo,kto to robil i gdzie oni maja glowe?" ,tak?

Dokladnie tak!

jeśli bronisz swojego zdania tą galerią - to wole oglądać te zdjęcia testowe...

Jasne, niektorzy lubi pstrykac baterie na stole albo ceglane sciany, jak kto woli.

sokrates
31-03-2009, 17:37
bez nerw - po prostu musisz wiedzieć że taka ceglana ściana czy tam bateryjka bardziej obnaży ew. niedoskonałości szkła, tudzież pokaże jego mocne strony niż nawet najlepsze technicznie, artystycznie zdjęcie wygrywające w cuglach WordPressPhoto czy inny światowy konkurs. Więc nie należy oceniać zdjęć testowych pod względem ich zawartości, bo mógł je zrobić jakiś że tak powiem technik-inżynier niekoniecznie dobry fotograf.

wacki4
31-03-2009, 18:12
Jasne, niektorzy lubi pstrykac baterie na stole albo ceglane sciany, jak kto woli.
prędzej chodziło o jakość, zawartość i przyjemność oglądania zdjęć, niż o to że 'kręcą mnie' bateryjki i mury. ale czasami lepiej jest żyć w nieświadomości i oceniać innych nie patrząc na siebie.

zeby nie uciekać od tematu:

test naprawdę pokazał możliwości tego szkła :) sam ostatnio zakupiłem takowy - 2 letni - który właściwie nie ma śladów użytkowania, ostrzy w punkt i jest optycznie idealny... ukazuje to tylko jak to szkło jest nieśmiertelne i ile może wytrzymać :) nic tylko je polecić.

chory
31-03-2009, 23:31
To mial byc watek dla watpiacych ,a tu sami entuzjasci,zeby nie powiedziec ortodoksyjni wielbiciele 17-55.

wacki4
01-04-2009, 08:30
chory - czy jedno z drugim się wyklucza? moim zdaniem bardzo się pokrywa... ;) został on stworzony dla tych, którzy ciągle uważają że 4k zł za takie szkło to zbyt dużo, a test, i osoby wypowiadające się ukazują że wcale tak nie jest ;)

kamil
01-04-2009, 09:52
chory - czy jedno z drugim się wyklucza? moim zdaniem bardzo się pokrywa... ;) został on stworzony dla tych, którzy ciągle uważają że 4k zł za takie szkło to zbyt dużo, a test, i osoby wypowiadające się ukazują że wcale tak nie jest ;)

To szklo ma jedna zasadnicza wade - DX. W tej chwili nowka kosztuje 5kpln. Za dwa lata bedziemy mieli dwie nowe puszki FX, i szklo straci na wartosci 50%. Osoba decydujaca sie w 2009 roku wybąbić 4-5kpln na profi szklo DX musi byc bogatym amatorem, profesjopnalisci (czyli ludzie zarabiajacy na chleb fotografowaniem) wlasnie uciekaja z DX i odsprzedaja sprzet na kryzysowej gorce cenowej.

sokrates
01-04-2009, 10:02
a kto bogatemu zabroni?

wacki4
01-04-2009, 10:06
Osoba decydujaca sie w 2009 roku wybąbić 4-5kpln na profi szklo DX musi byc bogatym amatorem, profesjopnalisci (czyli ludzie zarabiajacy na chleb fotografowaniem) wlasnie uciekaja z DX i odsprzedaja sprzet na kryzysowej gorce cenowej.

tak - a potem w czasie sezonu nie mają sprzętu i robią popularną 'małpką' zdjęcia... ;) a że jest FX, to DX nie robi już wcale zdjęć... szczególnie że górka cenowa nie dotyczy tylko używanego sprzętu - a i nowego, za który to też muszą zapłacić sporo więcej... ;)

leon001
01-04-2009, 10:17
To szklo ma jedna zasadnicza wade - DX. W tej chwili nowka kosztuje 5kpln. Za dwa lata bedziemy mieli dwie nowe puszki FX, i szklo straci na wartosci 50%. Osoba decydujaca sie w 2009 roku wybąbić 4-5kpln na profi szklo DX musi byc bogatym amatorem, profesjopnalisci (czyli ludzie zarabiajacy na chleb fotografowaniem) wlasnie uciekaja z DX i odsprzedaja sprzet na kryzysowej gorce cenowej.

Nie jest to do końca prawdą. Fotoreporterzy nie przesiadaja sie masowo na FX, bo w ich pracy niewiele to zmienia, a często zmusza do kolejnych wydatków. Np. z 200mm robi się 200, a nie 300; 17 -55 trzeba zamienic na 24-70 itd. A dobre zdjęcia robili przez lata tj. od ok.2000 roku na DX i było dobrze.
FX bardziej kręci fotografów ślubnych, pejzażystów i przyrodników, w reportażu dx czy fx, to rzecz zachcianki i kasy.
Nawet leica M8 ma przelicznik 1,5x

fushiro
01-04-2009, 12:43
Zaraz zaraz, a co jest nie tak z ich testowymi zdjęciami? Co Ci nie pasuje? To w końcu tylko zdjęcia testowe, a nie artystyczne ;)

1. to są zdjęcia TESTOWE i nie ma co tu ich oceniać.

Dla mnie to podstawowy problem. Zdjęć "testowych" - gniotów, nie oglądam wcale. Interesują mnie publikacje i opinie fotografów, ludzi którzy zajmują się fotografią i są w tym dobrzy. Oni są dla mnie wyznacznikiem poziomu do którego dążę. Nie interesuje mnie to, że obiektyw abberuje na tle wypranego nieba, bo niby dlaczego miałoby? Co z tego, że portretówka jest miękka na rogach? Itp, itd. Według mnie najlepszy serwis testowy to zawsze zakładka ze sprzętem w galerii każdego, dobrego fotografa. Czego chcieć więcej?

Walle
05-04-2009, 21:55
Mam pytanie do użytkowników 17-55. Czy ten obiektyw jest w stanie konkurować pod względem plastyki, ostrości zdjęć, bokehu ze, stałkami takimi jak S30/1.4, N35/2, S50/1.4, N50/1.4/1.8?
Zastanawiam się czy kompletować wyżej wspomniane stałki, czy dozbierać więcej kasy i kupić 17-55?
Mam obiektyw uniwersalny, ale jak przepnę go po N50/1.8 to trudno mi zaakceptować to, co widzę.

markm
05-04-2009, 22:09
Mam pytanie do użytkowników 17-55. Czy ten obiektyw jest w stanie konkurować pod względem plastyki, ostrości zdjęć, bokehu ze, stałkami takimi jak S30/1.4, N35/2, S50/1.4, N50/1.4/1.8?
Zastanawiam się czy kompletować wyżej wspomniane stałki, czy dozbierać więcej kasy i kupić 17-55?
Mam obiektyw uniwersalny, ale jak przepnę go po N50/1.8 to trudno mi zaakceptować to, co widzę.

Od krótkiego czasu mam 50 1.8 i szczerze mówiąc nie powala mnie na tle 17-55. Jedyną zaletą 50tki jak dla mnie jest tutaj waga - noszę ją na spacery. Tak przy okazji - dużo musiałbyś dołożyć do kompetu wymienionych stałek żeby starczyło na 17-55?

RBT
05-04-2009, 23:07
Według mnie, użycie wyżej wymienionych stałek ma sens tylko wtedy gdy potrzebujemy użyć otworu większego od 2,8. Przy tej wartości przysłony (przy innych także) stałki nie będą lepsze w ostrości od zooma 17-55. Jeżeli chodzi o bokeh, to przyjąć chyba można za dogmat, że jest on w 17-55 bardzo ładny, dużo ładniejszy niż w 50/1.8
Jest jeszcze pewna różnica przy ogniskowej ok. 50 mm. Jeżeli ktoś lubi dystorsję beczkowatą - to powinien wybrać stałkę, jeśli poduszkowatą - to zooma.

Walle
05-04-2009, 23:27
@markm & RBT -dzięki za odpowiedzi.
Wygląda więc na to, że mam rozwiązany dylemat i trzeba zbierać kasę na 17-55.

leon001
06-04-2009, 10:37
Z moich doświadczeń wynika, że 50 1,4 ma jednak fajniejszą plastykę no i - jak ktoś napisał wcześniej - nie wygląda i nie waży jak wyrzutnia SCUD-ów:mrgreen:

sokrates
06-04-2009, 10:53
waga nie zawsze musi być taką wadą - mi się osobiście źle użytkowało zestaw D80 z gripem + 50 1,8. Obiektyw był " za krótki" ni czasami brakowało mi uchwytu - a lubię lewą reką trzymać pod obietywem. Więc dla mnie rozmiar 17-55 jest zaletą. (podkreślę - dla mnie, bo dla kogoś innego może być zupełnie na odwrót)

leon001
06-04-2009, 11:01
waga nie zawsze musi być taką wadą - mi się osobiście źle użytkowało zestaw D80 z gripem + 50 1,8. Obiektyw był " za krótki" ni czasami brakowało mi uchwytu - a lubię lewą reką trzymać pod obietywem. Więc dla mnie rozmiar 17-55 jest zaletą. (podkreślę - dla mnie, bo dla kogoś innego może być zupełnie na odwrót)
No tak. Ja pracuję tym codziennie i już sobie nieco bicepsa napakowałem:).
Wagę rekompensuje jakość i co - dla mnie ważne - wytrzymałość. Poprzedni mój obiektyw 17-35 mm wytrzymał 8 lat.

Walle
06-04-2009, 13:41
Wybaczę mu duże gabaryty i masę w zamian za solidną budowę, jakość zdjęć i uniwersalność.
Stałki są extra, ale w moim przypadku, gdy z aparatu korzystają żona i córka... sami wiecie/rozumiecie.
Jedyna wada, to ta cena..:(