PDA

Zobacz pełną wersję : Z D300 na D700 czy na D3?

twidlo
17-03-2009, 09:13
Witam!

Jestem nowym użytkownikiem forum. Mam dylemat. Fotografią zajmuję się amatorsko od 20 lat. Natomiast od 20 lat zawodowo filmowałem imprezy okolicznościowe. Wykształciłem w swojej firmie 2 operatorów kamer i od roku zawodowo wykonuję zdjęcia NIKONEM D300( tak naprawdę zawsze mnie kręciła fotografia a filmowanie kiedyś na moim terenie było bardziej popularne i lepiej płatne). W między czasie zakupiłem szkła do FX, 85,1,8, 35, 2,0. Mam zamiar zamienić 85 na 1,4. W kwietniu zamierzam przejść na D700 lub D3. Róznica w cenie między puszkami wynosi ok 7tys. nie licząc zamiany zooma 17-55, 2,8 na 24-70, 2,8. Budżet na ten rok mam trochę ograniczony. Stąd moje pytanie, czy warto dodac te ok. 7 tys, czy może na poczatek wystarczy D700, a może poczekać do jesieni, może ceny się zmienią? Byc może pojawi się D900? Mam ambicię się rozwijać, ale też kasa. Czytałem tez że NIKON D3 ma o wiele lepsze odwzorowanie szczegółow w cieniach, oraz inne zalety, co w reoportażu ślubnym i w plenerach nocnych może mieć istotne znaczenie. Proszę o poradę. Z góry dzięki.

fafniak
17-03-2009, 09:32
Wedlug mnie d700 powinien ci wystarczyc - tym bardziej ze ta zaoszczedzona kase przeznaczyc mozna na szkla.
Ja zwykle na roznych imprezach jestem z kamera , ale "znajomy" fotograf uzywajacy D3 twierdzi ze chetniej uzywalby d700 bo mozna od niej odpiac gripa a od D3 niebałdzo ;)
Spotykamy sie zwykle okazjonalnie na jakis imprezach - wiec od czasu do czasu pogaduszki sobie ucinamy :)))

tymancjo
17-03-2009, 09:54
Sam jestem ciekaw co ludzie obeznani z tymi puszkami napiszą w kwestii poruszonej przez Ciebie - mianowicie o odwzorowaniu detali w cieniach itp. Sam myślałem, że to te same matryce i różnice jeżeli wogóle są to aptekarskie. Być może się mylę.