Zobacz pełną wersję : Optyka do D90
mike22zero5
15-03-2009, 21:58
Witam,mam zamiar kupić lustrzankę(nikon d90) Zastanawiam się jeszcze jakie obiektywy kupić. Będę robił zdjęcia rodzinie na różnych wypadach i przyrodzie(góry , zwierzęta itp.) Na razie jestem zielony, ale szybko się uczę i chcę kupić jakiś porządny sprzęt, żeby potem nie żałować. Na obiektyw na początek chcę przeznaczyć do 1500 złotych.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
irek6311
15-03-2009, 22:08
W przedziale ~ 1500zł to Nikkor 18-70 / 18-135 / 18-105,
bardziej uniwersalne Nikkor 16-85mm - Nikkor 18-200mm (cena tych jednak wyższa od 1500zł) ,
ja polecam Nikkor 18-105mm na początek .
EATWORLD
15-03-2009, 22:19
Jeżeli ma to byc nowy obiektyw za tą cenę to nikkor 18-70 lub sigma 17-70 2.8-4.5, dobrze wykonane, nie za drogie i w sam raz na początek. Jeżeli chodzi o kitowe 18-135 czy 18-105 - to typowe "zapchaj dziury" szkoda kasy.
To moja subiektywna opinia, w sumie ilu ludzi tyle opinii...
ja bym proponował coś ze światłem 2.8 typu T17-50 itd.
mike22zero5
15-03-2009, 23:35
Czy to są dobre obiektywy? Który z nich będzie najlepszy i przyszłościowy? Chcę kupić coś porządnego,a z ceną może się zastanowię czy coś nie dołożyć.Dzięki że odpowiedzi :)
Czy to są dobre obiektywy? Który z nich będzie najlepszy i przyszłościowy? Chcę kupić coś porządnego,a z ceną może się zastanowię czy coś nie dołożyć.Dzięki że odpowiedzi :)
1500 złotówek za coś porządnego ? ..... pomnóż to przez 3 a może i 4.
1500 złotówek za coś porządnego ? ..... pomnóż to przez 3 a może i 4.
Tylko nie przesadzaj. :( Jest sporo w tej cenie (używanych obiektywów), które pozwolą robić niezłe zdjęcia.
...Zastanawiam się jeszcze jakie obiektywy kupić. ....
Proponuję jednak rozpocząć od przeszukania forum i lektury dotychczasowych wątków.
mike22zero5
16-03-2009, 15:06
No to trochę poczytałem i chcę na obiektyw przeznaczyć 3000+.